کاشت بیش از ۲۷ هزار اصله درخت و درختچه در جنوب غرب تبریز
کاشت بیش از ۲۷ هزار اصله درخت و درختچه در جنوب غرب تبریز

به گزارش قلم پرس، محمد علی سلیمی در تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه فضای سبز در شهرداری منطقه طی ۹ ماه گذشته گفت: از ابتدای سال جاری نسبت به کاشت درخت و درختچه در سطح حوزه اقدام شده است که مجموع کاشت بهاره و پاییزه ۲۷ هزار و ۱۶ اصله درخت و درختچه بوده […]

به گزارش قلم پرس، محمد علی سلیمی در تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه فضای سبز در شهرداری منطقه طی ۹ ماه گذشته گفت: از ابتدای سال جاری نسبت به کاشت درخت و درختچه در سطح حوزه اقدام شده است که مجموع کاشت بهاره و پاییزه ۲۷ هزار و ۱۶ اصله درخت و درختچه بوده است.

وی این تعداد نهال های کاشته شده را به تفکیک ۱۸ هزار و ۲۱۹ اصله و درختچه ها را هشت هزار و ۷۹۷ اصله عنوان کرد و افزود: طی مدت جاری نسبت به کاشت درختان میوه در منازل شهروندان به تعداد ۳۵۰۰ اصله، رنگ آمیزی نیمکت ها و سطح زباله ها در سطح پارکها و رنگ آمیزی آبنماهای کل سطح حوزه اقدام شده است.

سلیمی همچنین از دیگر اقدامات موثر در حوزه فضای سبز طی سال جاری را توسعه فضای سبز دانست.
وی در این راستا اظهار کرد: سال ۱۴۰۰ یکی از سال های مهم توسعه فضای سبز در جنوب غرب تبریز بوده و یکی از پارک های مهم این حوزه با عنوان لاله باغی با وسعت ۴۳ هزار متر مربع توسعه و احیا شد.

شهردار منطقه ۷ دیگر پروژه موثر در این حوزه را پارک مهر ولایت ۲ عنوان کرد که دو منظوره بوده و در وسعت ۶۰ هزار متر مربع احداث و ۳۵ هزار متر مربع از آن به درختکاری اختصاص یافت.

سلیمی، انجام اقدامات زیرساختی را از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه فضای سبز بیان کرد و افزود: لوله‌گذاری در پارک های تازه احداث شده لاله باغی و مهر ولایت ۲، رسیدگی به سیستم روشنایی پارکها و تعویض پروژکتور و لامپ های موجود، حذف چمن در کل سطح حوزه به متراژ ۱۴ هزار و  ۱۱۵ متر مربع در مسیر های دیزل آباد، پارک صفا و … جهت صرفه جویی در مصرف آب از دیگر اقدامات صورت گرفته در این حوزه طی ۹ ماه سال جاری است.