کارخانه قند ورامین با حمایت‌های قضایی تا پایان ماه جاری به تولید بازمی گردد
کارخانه قند ورامین با حمایت‌های قضایی تا پایان ماه جاری به تولید بازمی گردد

بابک ترکی، رئیس اداره امور تصفیه و ورشکستگی دادگستری استان تهران در گفت‌وگو با میزان با اشاره به اقدامات دستگاه قضایی به منظور احیاء کارخانه شیر وارنا اظهار کرد: این شرکت در سال ۸۶ توسط مرحوم توکلی با هدف گذاری هزار تن در روز تاسیس شد. رئیس اداره امور تصفیه و ورشکستگی دادگستری استان تهران […]

بابک ترکی، رئیس اداره امور تصفیه و ورشکستگی دادگستری استان تهران در گفت‌وگو با میزان با اشاره به اقدامات دستگاه قضایی به منظور احیاء کارخانه شیر وارنا اظهار کرد: این شرکت در سال ۸۶ توسط مرحوم توکلی با هدف گذاری هزار تن در روز تاسیس شد.

رئیس اداره امور تصفیه و ورشکستگی دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: پس از فوت مرحوم توکلی برای این شرکت مشکلات گوناگونی به وجود آمد و برخی از طلبکاران اقدام به توقیف اموال این شرکت می‌کنند و هر قسمت این شرکت را به صورت جزیره‌ای یکی از طلبکاران توقیف می‌کند.

وی اظهار کرد: در نهایت این شرکت با حجم زیادی از طلبکاران و تعداد ۶۰۰ نفر کارگر در اواخر سال ۹۶ و اوایل سال ۹۷ عملا تعطیل می‌شود و کارخانه این شرکت تبدیل به یک متروکه می‌شود.

ترکی عنوان کرد: در ادامه قوه قضاییه به این موضوع ورود کرد و اواخر سال گذشته این مجموعه زیر نظر اداره تصفیه و امور ورشکستگی دادگستری استان تهران قرار گرفت و از اشخاصی که اقدام به توقیف کارخانه کرده بودند، خلع ید به عمل آمد و موانع تولید برطرف شد.

رئیس اداره امور تصفیه و ورشکستگی دادگستری استان تهران با اشاره به تشکیل کارگروهی به منظور احیاء کارخانه شیر وارنا گفت: در نهایت به این نتیجه رسیدیم که بهترین شخصی که می‌تواند این مجموعه را مدیریت کند، خود مالک است و زمانی که مالک متوجه شد قوه قضاییه پای کار ایستاده، به میدان آمدند.

وی افزود: بالغ بر ۸۰ جلسه مصوب برای راه اندازی این شرکت برگزار شد و در نهایت پس از اخذ مجوزات لازم این شرکت به تولید بازگشت و در فاز اول با ۱۱۵ کارگر مشغول به فعالیت است.

بیشتر بخوانید:

ترکی گفت: همچنین، اقدامات لازم به منظور راه اندازی فاز‌های دیگر این واحد تولیدی در حال انجام است و تا مهرماه فاز دوم آن نیز راه اندازی خواهد شد.

رئیس اداره امور تصفیه و ورشکستگی دادگستری استان تهران اظهار کرد: این نگاه و کار جهادی نسبت به واحد‌های تولیدی از دوران تحول قوه قضاییه آغاز شده و رئیس قوه قضاییه ابتدائا پای کار آمد و در ادامه سایر بخش‌های قوه قضاییه همین کار را دنبال کردند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های ورشکسته به ترتیب در حال راه اندازی و احیاء هستند، گفت: تا پایان ماه جاری کارخانه قند ورامین نیز راه اندازی خواهد شد.

ترکی در پایان اظهار کرد: در دوران تحول، بالغ بر ۱۰ واحد تولیدی بزرگ به چرخه تولید بازگشته و یا از تعطیلی آن‌ها جلوگیری شده است.

انتهای پیام/