چند بازارچه اقتصاد مقاومتی در زرند با حمایت دستگاه قضایی به بهره برداری رسید
چند بازارچه اقتصاد مقاومتی در زرند با حمایت دستگاه قضایی به بهره برداری رسید

خبرگزاری میزان – سید مهدی قویدل از طرح‌های توانمندسازی جوامع روستایی در زرند بازدید کرد و افزود: باتوجه به ظرفیت ها، توانمندی ها، استعداد‌ها و سرمایه‌های اجتماعی که در داخل کشور وجود دارد مهمترین مولفه در مانع زدایی‌ها و پشتیبانی ها، حمایت جهادی مسئولان از سرمایه گذاران و تولید کنندگان و حذف بروکراسی‌های دست وپا […]

خبرگزاری میزان – سید مهدی قویدل از طرح‌های توانمندسازی جوامع روستایی در زرند بازدید کرد و افزود: باتوجه به ظرفیت ها، توانمندی ها، استعداد‌ها و سرمایه‌های اجتماعی که در داخل کشور وجود دارد مهمترین مولفه در مانع زدایی‌ها و پشتیبانی ها، حمایت جهادی مسئولان از سرمایه گذاران و تولید کنندگان و حذف بروکراسی‌های دست وپا گیر در این رابطه است.

وی بیان کرد: در راستای سیاست‌های کلان قوه قضاییه به ویژه سند ارتقا یافته تحول در دستگاه قضایی، معاونت اجتماعی از پیشگیری از وقوع جرم، برنامه توانمندسازی جوامع روستایی و پیشگیری از مهاجرت و حاشیه نشینی را در دستور کار خود قرار داده است.

این مقام قضایی ادامه داد: در سفر یک روزه به شهرستان زرند بازدید‌هایی از طرح‌های توانمندسازی جوامع روستایی داشتیم که خوشبختانه شاهد موفقیت‌های بسیار خوبی هستیم که قطعاً این مهم حاصل همگرایی، هم‌افزایی و انسجام مسئولین اجرایی و قضایی در حمایت از سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی می‌باشد.

معاون دادگستری استان کرمان اضافه کرد: ضرورت دارد مسئولان با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوبی که داریم و افراد پویا و خلاق و علاقمند به سرمایه‌گذاری داریم در بحث استعدادیابی، توانمندسازی، آموزش، فرهنگ سازی، اطلاع‌رسانی و به ویژه حمایت و رفع موانع و مانع زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها گام‌های موثر تری بردارند.

قویدل خاطرنشان کرد: راه اندازی و رونق مجتمع‌های گلخانه ای، مراکز صنایع دستی و گردشگری و در کنار آن افتتاح بازارچه‌های اقتصاد مقاومتی نوید بخش روز‌های خوبی است تا روستایان بتوانند صفر تا صد چرخه تولید تا فروش محصولات را توسط خودشان مدیریت کنند و قطعا نقش موثری درتوسعه جوامع روستایی و بازگشت جوانان به روستا‌ها و ایجاد مشاغل خرد و کوچک و کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد داشت.

وی در پایان ضمن تشکر از رییس دادگستری، دادستان و مسئولان اجرایی زرند در حمایت از سرمایه گذاری و رونق تولید، تصریح کرد: با رفع موانع و عدم مانع‌تراشی و به نوعی حذف بروکراسی‌های اداری می‌توانیم مشوق‌هایی برای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی ایجاد کنیم و این منجر به مهاجرت معکوس وهمچنین پویایی و توسعه روستایی را در بر خواهد داشت.

گفتنی است در این سفر با حضور قویدل، معاون دادگستری استان کرمان، فرماندار، رئیس دادگستری، دادستان و جمعی از مسئولان محلی شهرستان زرند بازارچه اقتصاد مقاومتی ویژه طرح توانمندسازی جوامع روستایی در زرند افتتاح شد.

انتهای پیام/