چرا کنگره آمریکا نسل‌کشی خوجالی را محکوم نمی کند؟/ امروز بزرگترین نسل ‌کشی در یمن اتفاق می‌افتد
چرا کنگره آمریکا نسل‌کشی خوجالی را محکوم نمی کند؟/ امروز بزرگترین نسل ‌کشی در یمن اتفاق می‌افتد
امام جمعه اردبیل با اشاره به نسل‌کشی‌های متعدد توسط آمریکا و هم‌پیمانانش در جهان گفت: امروز بزرگترین نسل ‌کشی در یمن اتفاق می‌افتد هر روز ده‌ها کودک از سوء تغذیه جان خود را از دست می‌دهند، چرا آمریکا و اروپا به طور مستمر به رژیم شرور عربستان سلاح می‌فروشند.

به گزارش قلم پرس، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اردبیل اظهار کرد: دولت آمریکا بعد از به رسمیت شناخته شدن نسل کشی ادّعایی ارمنی‌ها توسط کنگره و به خاطر نزدیکی ترکیه به روسیه، ترکیه را تحریم کرد.

وی افزود: بر فرض صحت این نسل کشی؛ اولا این حادثه در زمان دولت عثمانی بوده چرا تاوان آن را باید مردم امروز ترکیه بدهند و ثانیا بزرگ‌ترین نسل‌کشی دنیا را دولت انگلیس در ایران مرتکب شد.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: این حادثه در زمان جنگ جهانی با جمع کردن غلات ایران توسط انگلیس اتفاق افتاد و نصف جمعیت ایران یعنی بیش از ده میلیون انسان بی‌گناه کشته شدند.

وی تصریح کرد: یک نسل‌کشی بزرگ دیگر در بوسنی اتفاق افتاد و با خیانت دولت هلند، ۸هزار مسلمان بی‌گناه قتل عام شدند. در کشتار سربرنیتسا ۸ هزار مرد و پسر مسلمان بوسنیایی کشته شدند، این کشتار، بزرگترین کشتار بعد از جنگ جهانی دوم در خاک اروپاست. دیوان بین المللی دادگستری، این حادثه را به‌عنوان نسل‌کشی به رسمیت شناخته است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: در خوجالی نیز نسل‌کشی اتفاق افتاده و مسلمان توسط ارمنی ها قتل عام شده اند، چرا کنگره آمریکا آن را محکوم نمی کند؟

عاملی تاکید کرد: امروز بزرگترین نسل ‌کشی در یمن اتفاق می‌افتد هر روز ده‌ها کودک از سوء تغذیه جان خود را از دست می‌دهند تا حال بیش از ۵۰ هزار نفر در یمن توسط ائتلاف آمریکایی کشته شده است. چرا آمریکا و اروپا به طور مستمر به رژیم شرور عربستان سلاح می‌فروشند؟

وی ادامه داد: یکی از بدترین نسل‌کشی‌ها در حمله آمریکا به عراق صورت گرفت. آمار نشان می‌دهد که بعد از حمله آمریکا به عراق، سرطان ۶۰۰ درصد رشد کرده و علت آن این بوده که آمریکا از ۹۷۰ بمب و موشک که با ماده اورانیوم اشباع شده بود استفاده کرده است و طبق اعلام وزارت بهداشت عراق ۱۶۰ هزار عراقی مبتلا به سرطان و تومورهای بدخیم هستند. کثرت تولد کودکان ناقص و معیوب در عراق بشریت معاصر را سرافکنده کرده است.

لزوم دست‌یابی به استقلال اقتصادی برای خنثی کردن توطئه‌های شوم دشمنان

وی گفت: حقا که دنیا با «الکیل بمکیالین» و با معیار دوگانه و با حق ویژه و با درجه‌بندی انسان‌ها اداره می‌شود و در چنین روزگاری بر ما لازم است سریعا تمام زیرساخت‌های کشور را با چنگ و دندان تکمیل نماییم تا با رسیدن به استقلال اقتصادی آرزوهای شوم استکبار جهانی را ناممکن کنیم.

وی در خصوص تبلیغات آمریکا در موضوع کشته شدن خلیفه داعش اظهار داشت: ترامپ در دوره تبلیغ خود برای ریاست جمهوری تصریح کرد که داعش را کلینتون درست کرده و خود کلینتون نیز در کتاب خود تصریح می‌کند که با سفر به بیش از پنجاه کشور داعش را راه انداختیم. پس تمام رؤسای داعش نیز توسط آمریکا نصب شده، پس خلیفه بغدادی نیز توسط آمریکا انتخاب شده است.کشتن این‌چنین فردی توسط آمریکا برای آمریکا افتخار نیست؛ خودش می‌آورد و خودش می‌برد.

خطیب جمعه اردبیل عنوان کرد: آنچه انسان را زجر می‌دهد این است که آمریکایی‌ها انسان‌ها را احمق حساب می‌کنند. امروز همه می‌دانند که آمریکا با ورقه داعش بازی و معامله می‌کند. با راه‌اندازی داعش هم آبروی مسلمان‌ها را نشانه گرفته و هم داعش را مثل شمشیر بالا سر مسلمان‌ها می‌گیرد تا بتواند سلاح های خود را بفروشد و هم در روز مبادا مثل حادثه استیضاح رئیس جمهور آمریکا از ورقه داعش به نحو احسن استفاده می‌کند ولی آنها باید بدانند طشت رسوایی آنها از بام افتاده و تلاش برای پوشاندن چهره واقعی آنها فایده‌ای ندارد.

وی افزود: بشار اسد دیروز گفت که بغدادی در زندان آمریکایی‌ها در عراق بوده و آنها او را از زندان آزاد کردند تا با کشتنش به اهداف خود دست یابند.

مبارزه با قدرت اهریمنی آمریکا قدسیت دارد

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به شرارت‌ها، جنایت ‌ها و زورگویی‌های آمریکا اظهار داشت: مبارزه با چنین قدرت اهریمنی قدسیت دارد به همین جهت کشور ما روز ۱۳ آبان روز اشغال سفارت آمریکا را «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» تعیین کرده است.

وی گفت: دنیای معاصر مبتلا به یک قدرت اهریمنی شده که روحیه استکباری دارد و روحیه استکباری برای مدیریت دنیا از بمب اتمی خطرناک‌تر است. استکبار یعنی انسان یقین داشته باشد که راه باطل و کاری، جنایت محض است ولی با افتخار، آن را انجام دهد و به هیچ‌کس پاسخ‌گو نباشد.

وی افزود: استکبار غیر از کبر و تکبر است. انکار و اضاعه حق و اضاعه حکم با علم به حق بودن، استکبار است. در خصوص شیطان، آیه شریفه می‌فرماید « أَبَى وَاسْتَکْبَرَ وَکَانَ مِنَ الْکَافِرِینَ» (۳۴ بقره) عمل شیطان، استکبار بود چون می‌دانست آدم برتر است و مغالطه می‌کرد.

دولت‌های غربی با علم به حقوق ملت‌ها به آنها تعدی و ظلم می‌کنند

خطیب جمعه اردبیل در ادامه گفت: دولت‌های غربی و در رأس آنها آمریکا با علم به حقوق ملت‌ها، آن را ضایع و به آنها تعدی و ظلم می‌کنند. کدام سیاست‌مدار آمریکایی است که نداند اسرائیل غاصب است و یا اینکه مثلا عراق مال عراقی‌هاست؟! کدام سیاست‌مدار آمریکایی است که نداند کشتن چندین هزار نفر زن و بچه به توهم یک دروغ یعنی وجود سلاح‌های کشتار جمعی در عراق جنایتی نابخشودنی است؟!

وی ادامه داد: نخست وزیر انگلیس در صدمین سالگرد صدور بیانیه بالفور گفت؛ «به نقش انگلیس در تأسیس و ایجاد اسرائیل مفتخریم». بوش پسر به عراق حمله کرد و میلیون‌ها انسان کشته و زخمی و آواره شدند. بعد به آسانی گفت؛ «ما اشتباه کردیم ولی خدا ما را خواهد بخشید» و حاضر به عذرخواهی نشد.

ناو وینسنس آمریکا در خلیج فارس هواپیمای مسافربری ایران با ۲۹۰ مسافر و خدمه که ۶۰ کودک در بین آنها بود را ساقط کرد اما رئیس جمهور آمریکا به فرمانده آن مدال افتخار داد و تا آخر از ملت ایران عذرخواهی نکرد آنها در حمله به عراق و سوریه نه از دولت این دو کشور و نه از شورای امنیت سازمان ملل اجازه نگرفتند و گفتند؛ «حوصله بازی موش و گربه را نداریم”».

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه گفت: وزیر خارجه آمریکا به راحتی لزوم سرنگونی حکومت مشروع و مردمی برخاسته از رأی مردم یعنی نظام اسلامی ایران را مطرح می‌کند و می‌گوید؛ «با تقویت بعضی صداها در ایران این کار را انجام خواهیم داد» این سخن و اقدام کاملا بر علیه منشور سازمان ملل و بر علیه فلسفه تأسیس آن و اهانت به تمام اعضاء است. این عملکرد، آمریکا را به یک تروریسم دولتی تبدیل می‌کند. یکی از آمریکایی‌ها گفته بود؛ «باید متوجه باشیم این فقط برنامه هسته‌ای ایران نیست که باید مهار شود بلکه باید فلسفه کلی جمهوری اسلامی کاملا مهار شود» یعنی با اساس دولت ایران کار داریم.

اقدامات آمریکا و اروپا ثابت کرد که سیستم سازمان ملل عقیم است

وی افزود: آنها کوچک‌ترین آداب دیپلماسی را رعایت نمی‌کنند و به‌راحتی فلسفه تشکیل سازمان ملل را زیرپا گذاشته و به تمام اعضاء آن اهانت می‌کنند و اثبات می‌کنند که سیستم سازمان ملل عقیم است. آنها به‌راحتی دستور ترور دانشمندان هسته‌ای ایران را صادر کردند و در مقابل عده‌ای روشن‌فکر مرعوب در داخل کشور می‌گویند «چرا امام در برابر آمریکا قواعد دیپلماسی را رعایت نکرد و گفت اسرائیل باید از بین برود و به دانشجوها اجازه تصرف سفارت آمریکا را داد».

امام جمعه اردبیل گفت: آمریکا بالصراحه دستور ترور دانشمندان هسته‌ای ایران را داد. آمریکا اعلام کرده هرکس فرماندهان رده بالای حزب الله را تررو کند، ۱۲ هزار دلار جایزه به او می‌دهد. این را می گویند تروریسم دولتی ولی در نهایت وقاحت ایران را رژیم سرکش و عاصی نام می‌گذارد.

وی افزود: وزیر اطلاعات رژیم اسرائیل، ایران را به دخالت نظامی تهدید کرد و گفت؛ اگر برجام اصلاح نشود اسرائیل اقدام نظامی یک جانبه انجام خواهد داد. او ذره‌ای قواعد دیپلماسی را رعایت نمی‌کند ولی روشنفکران ما می‌گویند چرا ما در برابر آنها قواعد دیپلماسی را رعایت نمی‌کنیم؟

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس