پویش بزرگ کتابخوانی ویژه ماه محرم در ارس برگزار می شود
پویش بزرگ کتابخوانی ویژه ماه محرم در ارس برگزار می شود
همزمان با ماه محرم‌الحرام، پویش بزرگ کتابخوانی «ماه به روایت آه» توسط معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور آغاز می‌شود.

به گزارش قلم پرس، پویش بزرگ کتابخوانی «ماه به روایت آه» ویژه ماه محرم، همزمان با سایر مناطق آزاد کشور توسط معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری ارس برگزار می شود و شرکت کنندگان می بایست تا سی ام مردادماه خلاصه کتاب را در قالب ۱۵۰۰ کلمه به نشانی moharam1401bookpouyesh@gmail.com ارسال نمایند.

کتاب «ماه به روایت آه» نوشته ابوالفضل زرویی نصرآباد، روایتی از زندگانی و شخصیت حضرت ابوالفضل العباس (ع) است. نویسنده در این کتاب کوشیده تا از زبان دوازده راوی، ناگفته هایی از قبل و بعد از شهادت پرچمدار کربلا را با امانتداری، پایبندی به مستندات تاریخی و روایی و پرهیز از اغراق، روایت کند.

از جذابیت های این کتاب، ذکر تاریخ شمسی تمامی رخدادهاست که خواننده ی فارسی زبان را با زمان وقوع حوادث در روز و ماه و سال هجری شمسی آن وقایع آشنا می کند.

مؤلف در نگارش این دوازده روایت، با تکیه بر منابع دست اول تاریخی و مطالعه و فیش برداری از قریب شصت کتاب، ضمن رعایت ایجاز، پرهیز از اطناب و نگاه احساسی، متنی خواندنی و قابل اعتماد و استناد فراهم آورده است؛ متنی که در عین سادگی ساختار ادبی محکم و قابل تاملی دارد.