پل تاریخی حاج عظیم سنگفرش می‌شود
پل تاریخی حاج عظیم سنگفرش می‌شود

شهردار منطقه ۸ تبریز، از آغاز عملیات زیرسازی برای سنگفرش پل تاریخی حاج عظیم خبر داد. به گزارش قلم پرس، رضا جانفشان نوبری با اعلام خبر فوق گفت: متاسفانه بدلیل استفاده پل حاج عظیم به عنوان مسیر تردد خودرو ها در گذشته، سنگفرش عرشه این پل تخریب و آسفالت ریزی شده بود که شهرداری منطقه […]



شهردار منطقه ۸ تبریز، از آغاز عملیات زیرسازی برای سنگفرش پل تاریخی حاج عظیم خبر داد.

به گزارش قلم پرس، رضا جانفشان نوبری با اعلام خبر فوق گفت: متاسفانه بدلیل استفاده پل حاج عظیم به عنوان مسیر تردد خودرو ها در گذشته، سنگفرش عرشه این پل تخریب و آسفالت ریزی شده بود که شهرداری منطقه ۸ عملیات تخریب آسفالت و احیای سنگفرش این پل را آغاز کرده و به زودی این مسیر تاریخی سنگفرش می شود.
وی در مورد مشخصات این پل تاریخی افزود: پل تاریخی حاج عظیم مربوط به دوران قاجاری است که با پنج دهانه قوسی، قسمت انتهایی راسته کوچه را به بازارچه شتربان (دوه‌چی) وصل می کند و منصوب به حاج عظیم، برادر ستارخان است که در سال ۱۳۸۵ در فهرست آثار ملی قرار گرفته است.
جانفشان، کفسازی سنگی این پل تاریخی را در راستای سیاستهای منطقه تاریخی فرهنگی ۸ دانست و گفت: امیدواریم با سنگفرش پل حاج عظیم طی ماه های آتی، قدمی دیگر در عرصه احیای بافت تاریخی تبریز برداشته و قدمت تاریخی تبریز کهن را  بیشتر معرفی کنیم.