پزشکیان: در صورت بروز گرانی باید نیازهای اولیه قشر در معرض خطر تامین شود
پزشکیان: در صورت بروز گرانی باید نیازهای اولیه قشر در معرض خطر تامین شود

نایب رییس مجلس، برنامه ستاد اقتصاد مقاومتی برای اقشار آسیب پذیر در دوران تحریم ها را تشریح کرد به گزارش قلم پرس، مسعود پزشکیان، در تشریح نشست روز گذشته ستاد اقتصاد مقاومتی، گفت: در این نشست موضوع قیمت کالاها و ارز مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد کمیته ای وضعیت موجود و حوزه هایی […]

نایب رییس مجلس، برنامه ستاد اقتصاد مقاومتی برای اقشار آسیب پذیر در دوران تحریم ها را تشریح کرد

به گزارش قلم پرس، مسعود پزشکیان، در تشریح نشست روز گذشته ستاد اقتصاد مقاومتی، گفت: در این نشست موضوع قیمت کالاها و ارز مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد کمیته ای وضعیت موجود و حوزه هایی که امکان وجود مشکلات در آن وجود دارد را شناسایی کند و پیشنهادات خود را  برای جلوگیری از آسیب به اقشار متوسط و متوسط رو به پایین ارائه دهد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، افزود:اگر گرانی در کشور رخ دهد، باید نیازهای اولیه  قشر متوسط و متوسط رو به پایین در معرض خطر تامین شود و از آنها در برابر تکانه ها محافظت شود.

سیاست دولت در رابطه با ارز باید مشخص شود

وی با بیان اینکه دولت باید برای گروهی که ممکن است تحریم ها به آنها فشار وارد کرده برنامه داشته باشد، ادامه داد: فعلا به جمع بندی برای چگونگی حمایت از این اقشار نرسیده ایم چراکه جمعیت مورد هدف متفاوت بوده و باید نوع ارائه کمک به این افراد مشخص شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در این نشست تاکید شد که سیاست دولت در رابطه با ارز باید مشخص شود، یادآور شد: قرار شد بسته سیاستی دولت که رییس بانک مرکزی تهیه می کند با پیشنهادات سازمان برنامه و بودجه ادغام شود و پس از نهایی شدن هفته آینده در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی اعلام شود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: نوع مداخله دولت در ارز باید مشخص شود و ارز بیشتر باید به دارو و کالاهای اساسی پرداخت شود./

منبع: خبرگزاری خانه ملت