پزشکیان: جرات کرده ام و گفته ام سردر نمی آورم / می خواهند برای امثال من پرونده بسازند
پزشکیان: جرات کرده ام و گفته ام سردر نمی آورم / می خواهند برای امثال من پرونده بسازند

جنجال سازان از شفافیت اقتصادی می ترسند/ جرات کرده ام و گفته ام سردر نمی آورم/ می خواهند برای امثال من پرونده بسازند/ اگر سپاه نبود کشور از بین می رفت/از هر بسیجی بسیجی ترم/ همه فن حریف ها کشور را به این روز انداخته اند/ تن ستارخان زمانی لرزید که بیکاری و تورم به […]

جنجال سازان از شفافیت اقتصادی می ترسند/ جرات کرده ام و گفته ام سردر نمی آورم/ می خواهند برای امثال من پرونده بسازند/ اگر سپاه نبود کشور از بین می رفت/از هر بسیجی بسیجی ترم/ همه فن حریف ها کشور را به این روز انداخته اند/ تن ستارخان زمانی لرزید که بیکاری و تورم به اوج رسید

“از یک موضوع ساده جریان سیاسی درست می کنند، جرات کرده ام و گفته ام سردر نمی آورم ولی اینها که سردرنمی آورند و هرکاری می کنند کشور را به این جا رسانده اند و آنها به خیال خود مملکت را درست کرده اند جرات کنیم بگویم بلد نیستیم و نیازمند کارشناس هستیم.”

به گزارش قلم پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دکتر پزشکیان، اینها بخشی از صحبت های دکتر مسعود پزشکیان نائب رییس اول مجلس شورای اسلامی در خصوص انتقادهای وارده بر اظهار نظرهای وی در خصوص تعهد FATF که در برخی رسانه ها مطرح شده است.

اینها به دنبال افرادی هستند که در همه مسایل همه فن حریف باشند که البته امکان ندارد

نائب رییس مجلس شورای اسلامی در خصوص برخی انتقادها از صحبت های وی که گفته اند از موضوع FATF که تاکید کرده اند از این موضوع سردر نمی آورم گفت:مسئله بسیار روشن است برخی در مملکت با عده ای از افراد مواجه نشده اند که وقتی از چیزی سردر نمی آورد بگوید سردر نمی آورم، در نتیجه این ها آقای دکتر احمدی نژاد و امسال او را دیده اند که در هر مسئله ای همه فن حریف هستند و از همه چیز سردر می آورند که البته از خیلی از آنها سر در نمی آورند.

وی ادامه داد: در دنیایی که ما زندگی می کنیم  باید بپذیریم همه چیز را نمی دانیم برای مثال  من جراح قلب هستم بیش از سی سال درس خوانده ام، امروز در یک گوشه خاص می توانم اظهار نظر کنم آن هم  نه صد در صد ولی وقتی ما در کشور با عده ای از افراد مواج می شویم که وقتی صحبت می کنیم در مورد همه مسائل صحبت می کنند و نظر کارشناسی ارائه می دهند نتیجه این می شود که بعد از ۳۸ سال هیچ یک از مشکلاتمان حل نشده است. نه آب ، نه فرهنگ ، نه راه و … همه مشکلات همچنان مانده است.

کسی راه را نشان می دهد که راه رفتن بلد نیست

وی اظهار نظر های غیر کارشناسی را آفت جامعه دانست  و گفت: یک لشکر برای فرهنگ برنامه می نویسند، نظر می دهند و صحبت می کنند اما مشکل حل نشده است،  چرا؟ چون بلد نیستیم و اما جرات و جسارت اینکه بگویم بلد نیستیم را نداریم، به افراد راه نشان می دهیم ، کسی راه را نشان می دهد که راه رفتن را بلد نیست.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: مسائل بانکی و بین المللی علم است و علاوه بر علم کارشناسی است و علاوه بر کارشناسی نیاز به تجربه دارد. خبرنگاری سوالی از فردی می پرسد که از کل خبر، خبر ندارد و بعد با ذهن خود تعدادی سوال درست می کند و برای سوال ها تحلیل ارائه می کند.

برخی از گروه های خبری می خواهند با ذهنیت جامعه بازی کنند

وی با انتقاد از عمل غیر حرفه ای برخی از خبرنگاران در تحلیلی از مطلب ایشان، افزود: غیر از اینکه در جامعه این گروه خبری می خواهد با ذهنیت جامعه بازی کنند و صداقت ندارند و درستی را بلد نیستند، ادعای راست بودن می کنند اما درستی را نمی داند چون اگر درستی را می دانستد راست ها را می گفتند.

وی خاطرنشان کرد: من که از اول گفته بودم از این مسائل سردرنمی آورم، دیگر این موضوع تفسیر نمی خواهد، اما اینکه چرا سردرنمی آورم ، کسی که خود این مسائل را تفسیر کرده است خودش هم سردر نمی آورد، اینها کدام دوره ها را دیده اند، کدام آموزش ها را دیده اند، چقدر در این مسائل سواد دارند و کجا این مهارت را کسب کرده اند. من نوعی اگر استاد کشاورزی باشم به این معنی نیست که می توانم روی زمین زراعت کنم.

وی ادامه داد: کسانی که امروز کارشناسی می کنند در کشور همین ها کشور را خراب کرده اند، همین ها بیکاری، فقر، رانت، درزدی ، قاچاق و… را اجازه دادند در کشور باشد.

عده ای از شفافیت می ترسند

وی شفافیت را  اصل اساسی  تعهد FATF   دانست و تصریح کرد: آنچه من ازFATF  می دانم این است که در دنیا و کشورهایی دیگر مانند ما نمی توانی پول را به این راحتی  جابجا کنی ، من اگر بخواهم در کشورهای دیگر ۱۰ هزار دلار در بانک ها سپرده گذاری کنم قبول نمی کنند می گوید چطور به دست آورده ای، در کشور ما  به دنبال یافتن  فساد اقتصادی، فساد مالی ، قاچاق، رشوه هستیم برای همه اینها  سازمان ایجاد کرده ایم ، اما در همه جا هم این مشکلات وجود دارد چرا ؟ چون عملکرد ما شفاف نیست و عده ای از این شفافیت هراس دارند.

 

چه کسانی از شفافیت مالی در کشور هراسان هستند؟

پزشکیان افزود: اگر از شفافیت نمی ترسند با این مجموعه ها قرار داد نبندند اما در داخل کشور این مسائل را شفاف کنند. اصلا نه با امریکا و نه با  دیگر کشورها در ارتباط نباشیم اما چرا باید در بانک های ما مشخص نباشد که چه اتفاقی می افتد، چه کسانی از شفافیت مسائل مالی در کشور هراس و ترس دارند، کسی که دزدی می کند یا کسی  که دزدی نمی کند؟ ۸۰۰ هزار میلیارد دلار در این کشور هزینه شد اما مشخص نشد چه بلایی بر سر این پول ها آمد آیا او باید بترسد یا کسی که حسابش پاک است از محاسبه چه باک است.

خائن کسی است که در این کشور از شفافیت می ترسد

نائب رییس اول مجلس شورای اسلامی شفافیت را ضرورتی انکار ناپذیر دانست و گفت: اینکه دارایی من مشخص باشد و شفاف آیا این ناراحتی دارد، خائن کسی است که در این کشور از شفافیت می ترسد، خائن کسانی هستند که مشخص نیست چه بلایی بر سر پول کشور می آورند و بعد گفته می شود آقایی را گرفتیم که دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو دزدی ( اختلاس )کرده است ، وقتی تو نمی توانی ۱۰ میلیون دلار را جابجا کنی این مبلغ هنگفت چطور جابجا شد است که کسی خبر نداشت.

عده ای مصمم به خراب کردن چهره دولت هستند

وی ادعای کسانی که به دروغ دم از مبارزه با فساد  می زنند را مورد نقد قرار داد و افزود: امروز افرادی می گویند ما مبارزه می کنیم و اینها با مبارزه مخالف هستند، این افراد همان عده ای از رسانه ها هستند که مصمم  شده اند دولت را با هر اقدامی خراب کنند و اسم اسرائیل و امریکا را می آورند و مدعی می شوند فلانی ها صحبت های آنها را می زند در حالی که  همین اسرائل وعربستان مخالف ارتباط ایران با بانک های بین المللی هستند همچنان که با برجام نیز مخالف بودند.

چرا از شفافیت می ترسیم؟

پزشکیان ادامه داد: اینکه ما بگویم باید شفافیت مالی داشته باشیم درست است یا اشتباه؟ چرا از شفافیت می ترسیم؟ نمی خواهیم با آنها باشیم می توانیم که بانک های خود را شفاف کنیم. اگر من خانه و باغ دارم چرا نمی توانند از من مالیات بگیرند؟ چطور می شود می گویند بعد از ۳۰ سال رانت خوار را پیدا کرده ایم سیستم اگر شفاف باشد حتی لحظه ای نمی تواند کسی رانتی بکند. نه اینکه بعد از سی سال پیدا کنیم  و هرکس را بخواهیم پیدا کنیم و هر کس را دوست نداشتیم پیدا نکنیم.

شفافیت چپ و راست نمی شناسد

وی با تاکید بر اینکه در مضووع شفافیت نباید به جناح بندی ها روی آورده شود خاطرنشان کرد: اگر سیستم مالی شفاف باشد مسلمان و  کافر و چپ و راست نمی شناسد در این مملکت هر کس زندگی می کند باید مالیات پرداخت کند. همه باید برای دارایی ها و درآمدشان مالیات پرداخت کنند.

 

عده ای در سازمان های متولی مبارزه با فساد عامل فساد شده اند

پزشکیان ادامه داد: اگر شفافیت باشد دلالی و زمین خواری مگر اتفاق می افتد؟ این زمین خواری ها توسط چه کسانی اتفاق افتاده است؟ اینکه مقام معظم رهبری توصیه می کنند و دستور می دهند که در مقابل زمین خواری بایستید چرا نمی توانند؟ چون داده شفاف نیست، اگر شفافیت در سیستم مالی و بانکی و جود داشته باید اختلاس و دزدی و رشوه و قاچاق امکان پذیر نمی شود. نیازی نیست سازمان مبارزه با فساد درست کنید من مشخص باشد چطور پولی به دست می آید و چطور هزینه می شود  و اگر سوای اطلاعات بخواهم پولی بیاوروم نمی توانم رشوه بگیریم و زمین خواری کنیم اما امروز عده ای هر کاری می کنند. سازمان هایی که درست کرده ایم تا در مقابل فساد باستند عده ای در همان جاها عامل فساد هستند.

بگذارید دولت راهش را برود

وی با تاکید بر توجه به رونق اقتصاد در کشور گفت: می خواهند در ماه های بازمانده دولت را خراب کنند. دولت باید اقتصاد را رونق دهد و سوال این است که آیا ما باید معامله کنیم یا نه؟ اگر بلدند اقتصاد را رونق دهند و مشکلا را حل کنند انجام دهند و اگر نمی توانن دبگذارند دولت راهش را برود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، باز موضوع انتقاد های برخی از وی در خصوص اینکه گفته اس از موضوع تعهد مورد بحث سردرنمی آورم تصریح کرد که بحث اول این است که من چون رشته ام این نبود اطلاعات جامع نبود و  جسارت دارم که بگویم در این خصوص اطلاعاتی ندارم و دروغ نمی گویم. دوم این مسائل  باید توسط کارشناس فن بررسی شود.

حضور افراد غیرکارشناس در تحلیل های صدا و سیما توهین به شعور مردم است

وی با انتفاد از اظهار نظرهای افراد غیرکارشناس در رسانه ملی گفت: اینکه دو نفر کسی که کارشناس نیست را درصدا سیما بگذاریم و بگویم کارشناس است آیا دردست است اینکه  هر فردی که دو کلمه صحبت کرد که کارشناس نیست این توهین به شعور مردم است که دو نفر غیرکارشناس را بگذاریم و برای اقتصاد و صنعت کشور نظر دهد کسی که حتی یک مغازه را مدیریت نکرده است نظر می دهد که چه باید و کرد و چه باید نکرد و نتیجه همین اتفاق ها رکود، تورم ، بیکاری ، فساد ،رانت و بیکاری است اگر کاربلد ها سرکار باشند این اتفاق ها نمی افتاد.

مشکل اصلی ما این است که اداه های مالی ما شفاف نیست/ دارایی تمام بزرگان کشور را احصا کنند

وی خواستار احصای دارایی بزرگان کشور و مسئولان شد وگفت: نه تنها من بیایند تمام بزرگانی که ادعا دارند، دارایی هایشان را احصا کنند اگر دارایی دارند عیبی ندارد مالیاتش را باید پرداخت کنند. مشکل اصلی ما این است که اداه های مالی ما شفاف نیست .اگر سیستم باشد و برپسند از کجا آورده ای خوب است یا نه ؟حالا اگر اصلا نمی خواهیم این اتفاق بیفتد دلیلی ندارد موضوع را سیاسی کرده و به دولت تهمت و فحش بدهند.

تن ستارخان زمانی لرزید که بیکاری و تورم به اوج رسید

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکودر مجلس شورای اسلامی گفت: چه گفته ایم که می گویند تن ستارخان در گور لرزید؟!! تن ستارخان از خیلی وقت ها پیش در گور می لرزد چرا که کشور را به وضعی انداخته ایم که جوانانمان بیکار هستند، تورم ایجا کرده ایم و مشکلات دیگر.  ما قرار بود کشور را درست کنیم قرار بود برای جوانان شغل ایجاد کنیم، قرار بود فساد و فحشا را در جامعه از بین ببریم، قرار بود رشوه و رانت و قاچاق نباشد خب جلوی این کارهارا بگیرند. کسانی می توانند جلوی این مسائل بایستد که اولا کاربلد هستد و تجربه و علم دارد و در ضمن اطلاعات در دست دارد و داده دارد. بدون اطلاعات مدیریت بی معنی است یعنی نمی شود اطلاعات من در دست حاکمیت نباشد اما از من بخواهند مالیات بگیرند .

حرف ما این است که در کشور باید اطلاعات شفاف باشد/ تیلیاردر های یک شب حاصل عدم شفافیت

پزشکیان میلیاردرهای یک شب حاصل عدم شفافیت مالی در کشور عنوان کرد و گفت: اگر اطلاعات شفاف باشد امکان ندارد عده ای یک شب  تیلیاردر شوند چه چپ چه راست چه مسلمان و چه کافر باید اطلااتش مشخص باشد ، اداره کردن مملکت نیازمند شفافیت اطلاعات و است و شفافیت چپ و راست نمی شناد.

تخریب دولت هدفمند است

نائب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: من تصور می کنم عده ای هدفمند به منظور خراب کردن دستاوردهای دولت این کارها را می کنند، مگر قبل از دولت آقای احمدی نژاد دلار چقدر بود  که در زمان وی بیش از دو برابر شد و روند نشان می داد که معلوم نبود ده هزار یا بیشر شود. چه کسی جلوی این اوضاع احوال را گرفت، چه کسی در مقابل تورم ایستاد، این وضعیت را چه کسی ایجاد کرد اینها می گویند چه بلایی بر سرمان می اورند؟ با تمام عیب هایی که در برجام وجود دارد ، و امریکا بدعهدی می کند اینها کارشان این است اما با تمام این مسائل  وضعیت جمهوری اسلامی چطور می شد آیا کسی می تواند تحلیل کند اآیا می توانستیم ضررهایش را تحمل کنیم.

وی برداشت بیش از اندازه کشورهای دیگر از میادین مشترک  را یادآور شد و افزود: رسانه ای که ادعای اصولگرایی دارد شده بگوید وقتی قطر در میادین مشترک روزانه بیش از چهار میلیارد تومان گاز ما را برمی دارد. عربستان نفتمان را می برد چرا دلشان به این ها نمی سوزد که چرا سرمایه های کشور را می برند، اینها چرا مهم نیست و این حرف های مهم هست برایشان هرچه می خواهند بگویند.

ادعای کارشناسی در تمام زمینه های علمی توهین به شعور مردم است

پزشکیان  ادعای کارشناسی در تمام زمینه های علمی را ناصحیح دانست و گفت: اینکه در همه ما ضعف های وجود دارد طبیعی است؛ اما بزرگترین مشکل ما این است که می خواهیم بگوییم در تمام زمینه های علمی ما عالم هستیم، ما هنوز به این نرسیده ایم که  پذیریم هرکاری کارشناس خود را دارد دیگر گذشته آن زمانی که یک فرد در تمام زمینه ها ادعای کارشناسی کند. شما به عنوان خبرنگاران آیا می توانید عکس خبری بگیرید خیر چون کار کارشناسی است. کسی که ادعا می کند من کارشناسم به شعور جامعه و کشور توهین می کند و نگاه های مردم را خراب می کند و کسانی که ادعا می کنند که باید مسئولان کشور همه چیز را بدانند به کشور خیانت می کنند برای اینکه در دنیا همچنین فردی را پیدا نمی کنند. همه چیز را همگان دانند همگان هم هنوز از مادر متولد نشده اند.

وی افزود: مگر می شود هر کس همه چیز را بداند و بعد مدعی شوند که چرا تو نمی دانی اینکه کسی نمی داند و می گوید که نمی دانم  نشان از جسارت افراد است اینها با این افراد برخورد نکرده اند که جسارت داشته باشد بگوید نمی دانم.

همه فن حریف ها مقصر اصلی وضعیت کنونی کشور هستند

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو هم فن حریف بودن را عامل خسران دانست و گفت: همیشه با عده ای روبرو بودند که هم زمان کارشناس صنعت و اقتصاد و فرهنگ  جامعه بود ، در یک کلام همه فن حریف بود و کشور را به این روز انداخت. چرا کشور به این روز افتاده چون نمی دانستند و ادعا کرده اند می دانیم کشور را به این حال و روز رساندند. من می گویم نمی دانم حداقل دنبال کسی بگردیم که می دانیم. من بگویم می دانم و خراب کنم و فردا بگویم من نبودم.آیا درست است؟

متاسفانه اینگونه تبلیغ می کنند که باید یک نفر از همه چیز سردربیاورد

وی بای تاکید بر اینکه باید مقصر اصلی را در بین خودمان بجویم اظهار کرد: آیا اقتصاد، قرهنگ و بازار و اجتماع را امریکا خراب کرده است؟ اگر نه چه کسی مقصر است اما به خیال عده ای حتما این را هم امریکا خراب کرده است. دلایل افزایش طلاق، مشکلات اجتماعی و اقتصادی  همه و همه خودمان هستیم اما هیچ کس قبول نمی کند که بلد نبودیم همه می گوید من نبودم آن یکی بود و متاسفانه اینگونه تبلیغ می کنند که باید یک نفر از همه مسائل سردربیاورد این را پیدا نمی کنند.

رسانه هایی که می خواهند مرا در مقابل سپاه قرار دهند مغرض هستند و صداقت ندارند

پزشکیان با انتقاد از رسانه ای خاص که خواسته است در تحلیلی شخصی پزشکیان را روبروی سپاه قرار دهد گفت: عده ای هدفمند می خواهند بگویند من در مقابل سپاه موضع دارم، اما بدانند که اگر سپاه نبود این کشور نبود و این موضوع، اصلا ارتباط ندارد؛ بحث کارشناسی، کارشناسی حل شود اگر سپاه در این موضوع با مشکل روبرو شده است باید با بحث های کارشناسی حل شود نه اینکه من بگویم باید با نگاه کارشناسی حل شود آیا من با سپاه مشکل داریم همین موضوع نشان می دهد این افراد مغرض هستند و صداقت ندارند.

مردم خلاف رسانه هایشان عمل می کنند چون می دانند دروغ می گویند

وی ادامه داد: عده ای که ادعای صداقت دارند، آیا اینگونه عمل می کنند در حالی که  پیامبر و دین می گوید با مردم صادق باشید کسی که به مردم اطلاعات دروغ می دهد آیا کارش صادقانه است؟ از این رو است که مردم هرآنچه را که آنها می گویند خلافش را عمل می کنند.چون دروغ می گویند.

می خواهند کسی را از میدان خارج کنند تهمت می زنند

نائب رییس اول مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بنده گفته ام سپاه با بانک های خود کار کند مگر این یعنی با سپاه مشکل داریم  این چه تفسیری است عده ای در جامعه به عمد می خواهند بگویند عده ای دیگر ضد رهبر هستند یا عده ای می خواهند کسی را از میدان خارج کنند می گویند شما ضد سپاه هستی.

بارها گفته ام اگر سپاه و بسیج نبود این کشور را از بین می بردند / هر کس بله قربان گویشان نباشد ضد نظام معرفی می کنند

پزشکیان، با بیان اینکه عده ای می خواهند با تهمت و افترا کار خویش را جلو ببرند گفت: اینکه بگویم سپاه با نگاه کارشناسی مشکل را حل کند چه ارتباطی به این مباحثی دارد که اینها مطرح کرده اند؟  تنها می توان گفت آنها می خواهند هر کس را که بله قربان آنها نیست ضد انقلاب و کشور معرفی کنند گویا در کشور همه بد هستتند فقط آنها خوب هستند. اطلاعات شفاف باشد خوب و بد مشخص می شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرروت کار کارشناسی توسط اهل فن در موضوع تعهد FATF خاطرنشان کرد: حرف من این است که ما با دنیا اصلا این قرار داد را نبندیم مگر من گفته ام ببندید یا نه که اینگونه موضع گیری غیر عادلانه می کنند. این موضوع باید توسط کارشناسان اهل فن بررسی شود اما بانک های ما مشکل دارد، چرخش مالی ما شفاف نیست کسی نمی گوید ۱۰۰ میلیارد سرمایه گذاری در بانک چطور بوده اگر مدعی دین هستیم باید شفاف کنیم آن موقع عده ای نمی توانند یک شبه کاری کنند.

وی ادامه داد: از تریبون مجلس نیز عنوان خواهم کرد که تحلیل های اینچنینی در خصوص افراد ناصحیح و ناشایست است  و مغرضانه این کارها انجام می شود.

 

ذلت دانستن برجام توهین به مقام معظم رهبری است

پزشکیان با اشاره به انتقادات وارده به برجام نیز گفت: کسانی که برجام را ذلت می دانند طرح این مبحث توهین به مقام معظم رهبری است چرا که هیج مصوبه ای بدون تایید مقام معظم رهبری بخصوص در مسائل خارجی و امنیتی قابلیت اجرا و تصویب ندارد واین حرف ها توهین به کل نظام و دستندرکاران آن است. مگر رییس جمهور می تواند در برابر امریکا بدون اجازه های خاص مذاکره کند به هیچ عنوان؛ پس اجازه دادند و گفت وگو کرد نمی خواستند این اجازه را نمی دادند. حتی اگر مجلس قانونی بنویسد اگر شورای نگهبان نخواهد مگر تایید می شود. این توهین به همه مسئولان مملکت از بالا به پایین است.

وی ادامه داد: جالب است برخی از رسانه های داخل همچون اسرائیل مخالف ارتباط بانکی بین المللی ایران هستند، با این حرف ها چه کسی توهین می کند در این روند آیا اسرائیل راضی است ایران وارد   شود به شدت ناراضی هستند  FATF شود به شدت ناراضی است جالب است اینها هم ناراضی هستند چه رابطه ای بین این ها هست؟

حق را باطل می کنند و می گویند این بد است

پزشکیان اظهار کرد: برخی از رسانه های به حق لباس باطل می پوشانند . حق را باطل می کنند و بعد می گویند بد است در برجام هم همان حرف ها را می زدند. اما اگر این طرف حرفی می زند می گویند اینها امریکایی هستند. اگر صداقت باشد به این راحتی به افراد برچسب نمی زنند.

وی استفاده از افراد غیر کارشناس در نقدهای کارشناسی را مورد انتقاد قرار داد و افزود: در خصوص این تعهد نیز نباید از افراد غیرکارشناس در صدا وسیما نظر خواهی کرد مثل این است که به فرد غیر متخصص بگویی قلب فردی را باید عمل کنیم یا نه اصلا چه ارتباطی به شما دارد، طرفی که در مناظره های برجام   حرف از تعهد سیاسی می زد مفهوم را نمی دانست و می گفت تعهد داده اند و عده ای فکر می کنند با چهار کلمه خواندن عناوین موضوع را به کل  فهمیده اند که اینگونه نیست.

وی ادامه داد: صداسیمای جمهوری اسلامی باید افراد کاربلد را کارشناس معرفی کند نه اینکه غیر کارشناس ها را دور یک میز جمع کنند کسانی که چهار تا کتاب خوانده اند کارشناس نیستند وقتی فردی تجربه های ملی و بین المللی ندارد مگر می تواند اسمش را کارشناس بگذارد و نتیجه اش وضعیت موجود است.

وی ضمن بی اطلاعی از جزئیات لایجه ای که در مجلس گذشته  در خصوص شفافیت مالی تصویب شده است  گفت: بوده نیز اطلاعی نداشتم : اگر این موضوع قانون باشد باید اجرا شود در غیر این صورت نه این دیگر بحث ندارد. اما تعهد مطرح شده در روزهای اخیر اگر نیاز هست باید در شورای امنیت ملی مطرح شود  اصلا لازم نیست که در مجلس ورود پیدا کند ریال الان آقایان موسوی و کروبی و خاتمی را به نوعی درگیرند مگر مجلس تصمیم گیرنده بوده نه اگر مشکل امنیتی باشد ما سازمان و ارگان داریم که باید در آنجا باید بحث شود.

در کوچه وبازار برای موضوعات حساس تصمیم نمی گیرند / با ایجاد التهاب در جامعه به دودستگی ها دامن می زنند

وی با تاکید بر  اینکه ایجاد التهاب عده ای خاص در جامعه در راستای تخریب دولت است گفت: اینکه در کوچه وبازار افراد ناکاربلد و غیرکاشناس موضوعات حساس را بررسی کنند اشتباه است، عده ای با ایجاد التهاب و تشنج در جامعه جز خراب کردن دولت و ایجاد چند دستگی در بین مردم هدفی ندارد.

پزشکیان تصریح کرد: اگر صلاح هست یا نیست در شورای امنیت باید در مراجع عالی رتبه از جمله شورای امنیت تصمیم گیری شود. چرا باید صدا و سیما این مسائل را بدون کارشناسی به مردم دیکته کند و چرا رسانه هایی با اهداف مشخص می گوید اینها فلان نظری دارند. کارشناسان بگویند قرارداد نبندید اینها صرفا برای خراب کردن دولت و اینکه بگویند ما فلان هستیم گفته می شود.

وی افزود: مگر لزومی دارد مسائل کاملا کارشناسی در صدا و سیما گفته شود که چکار کنیم با نکنیم. مگر در کشور در مورد در خصوص این قبیل مسائل نظر می دهند که مردم را درگیر این مسائل می کنید که اگر قرار است مردم نظر بدهند رای گیری کنید و اگر کار کارشناسی است و برای کار کارشناسی رای گیری نمی کنند اجازه دهید اهل فن و کارشناسان صحبت کنند .

نائب رییس اول مجلس شورای اسلامی معیارهای کارشناس بودن در خصوص اظهار نظارهای موضوعات حساس ملی را مورد توجه قرار داد و گفت: متاسفانه کسانی هم که در این رابطه اظهارنظر می کنند و می گویند کارشناسیم در واقع کارشناس نیستند و جسارت است شما اگر  امروز بخوانید در این رابطه نظر دهید نمی توانید من اگر ده ها بارهم بخوانم نمی توانم بگویم در این خصوص صاحب نظر هستم.

 

اگر قصدشان حل مشکلات است باید نگاه کارشاسی را بپذیرند

پزشکیان گفت: اینگونه برای کشور گیری نمی کنند، اینگونه سیاست گذاری انجام نمی دهند، بلاخره کسانی که می دانند باید بنشیند و بگویند که صلاح ما این است این کار را باید انجام دهیم در این صورت کسی نیز معترض نمی شود که چرا این کار را کردید اینها برای اینکه دولت را خراب کنند این حرف ها را می زند اگر قصد حل مشکل است بنشیند و کار کارشناسی کنند.

عده ای با تخریب دولت به دنبال برنامه ریزی برای آینده هستند

وی افزود: بالاخره باید گره های کشور را باید باز کنیم و برای باز کردن این گره ها باید اجازه دهیم بزرگان تصمیمی بگیرند و ما اطلاعت و اجرا  کنیم و نه اینکه در تمام مسائل همه را دعوت کنیم تا نظر دهید. مگر صاحبنظران بگویند صلاح نیست و کسی معترض می شود غیر از اینکه دولت را خراب کنند وبرای آینده برنامه بریزند کاری دارند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در خصوص احتمال بررسی موضوع تعهد FATF در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر حتی بخواهند  این موضوع در مجلس بررسی شود باز مجلس کار کارشناسی که نمی کند در یک معاهده بین المللی یا می تواند کلیات آن را قبول کند یا نه اگر قبول نکند نکرده است.

همه در برابر مشکلات کشور پاسخگو باشند

وی مشکلات فعلی کشور را ماحصل عملکرد تمامی مسئولان دانست و گفت: مشکلات مملکت بر عهده مجلس و دولت و تمام مسئولان است،  اگر مملکت به اینجا رسیده کار یک نفر نبوده در نتیجه این ما بودیم که نتوانسته ایم مشکلات را حل کنیم اما همچنان می خواهیم بگویم  من بلد بودم شما نبودی و اما  اگر صادق نیستیم به جامعه خیانت می کنیم .

با احساس، شعار و فحش کشور درست نمی شود

پزشکیان افزود: اگر جرات داشته باشیم و بگویم نمی دانم و از کسی که می داند بپرسیم کشور درست می شود، زمانی که با افرادی که می دانند مشورت کنیم با احساس ، شعار و فحش کشور درست نمی شود.

نائیب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: از یک موضوع ساده جریان سیاسی درست می کنند جرات کرده ام و گفته ام سردر نمی آورم ولی اینها که سردرنمی آورند و هرکاری می کنند کشور را به این جا رسانده اند و آنها به ذئم خود مملکت را درست کرده اند جرات کنیم بگویم بلد نیستیم و کارشناس لازم است.

می خواهند برای کسانی امثال من پرونده بسازند

پزشکیان افزود: می خواهند برای کسانی امثال من پرونده بسازند. اشتباه می کنید می خواهید بگوید من با سپاه مشکل دارم من زندگانیم در بسیج و سپاه و انقلاب گذشته است مگر می شود مشکل داشته باشم مگر می شود اما اینکه حرف حق زده شود شما مشکلی دارید بگوید  با درستی ها مشکل داریم نه فلان کس بدانید از همه آنها بسیجی ترم.

وی با تاکید بر اینکه کسانی باید در کشور بترسند که دستشان در رانت ها  و ناپاکی ها است گفت: من وقتی مشکلی ندارم از چه چیزی می ترسم بارها گفته ام آنها بترسند که رانت و رشوه می گیرند به دنبال چپاول نیتسم بیاند و ببینند حقوق ها و زندگانی بسیاری با یکدیگر سازگار نیست برای اینکه نمی توانست  با این حقوق ها این دارایی را داشته باشد بگوید از کجا آورده است.  موقع صحبت از دین و مذهب صحبت می کند در صورتی که آیا زندگی من با وجود اینکه یک جراح هستم  و درآمدم مشخص است آیا همسنگ با دیگر همکارانم است.