پرداخت عیدی بازنشستگان از هفدهم اسفند / عیدی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی ۷۷۰ هزار و ۵۰۰ تومان است
پرداخت عیدی بازنشستگان از هفدهم اسفند / عیدی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی ۷۷۰ هزار و ۵۰۰ تومان است

معاون فنی و درآمدی سازمان تامین اجتماعی، با بیان اینکه پرداخت عیدی بازنشستگان از سه شنبه هفته آینده هفدهم اسفند آغاز می شود، گفت: مجموع پرداخت عیدی و حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی پنج هزار میلیارد تومان است که در ماه اسفند از محل منابع این سازمان پرداخت می شود به گزارش قلم پرس به نقل از […]

معاون فنی و درآمدی سازمان تامین اجتماعی، با بیان اینکه پرداخت عیدی بازنشستگان از سه شنبه هفته آینده هفدهم اسفند آغاز می شود، گفت: مجموع پرداخت عیدی و حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی پنج هزار میلیارد تومان است که در ماه اسفند از محل منابع این سازمان پرداخت می شود

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری صداوسیما، معاون فنی و درآمدی سازمان تامین اجتماعی  در ارتباط تلفنی با  برنامه«تیتر امشب» شبکه خبر، درباره عیدی پایان سال بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی گفت: هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار موردنیاز برای این منظور فراهم شد که پرداخت آن از سه شنبه هفته آینده هفدهم اسفند آغاز و در مدت یک هفته پرداخت می شود.

محمد حسن زدا افزود: با توجه به اینکه سه میلیون نفربازنشسته سازمان تامین اجتماعی داریم این عیدی براساس حروف الفبا به نوبت پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه بلافاصله حقوق اسفند بازنشستگان را نیز پرداخت می کنیم گفت: مجموع پرداخت عیدی و حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی پنج هزار میلیارد تومان است که در ماه اسفند از محل منابع این سازمان پرداخت می شود.

زدا افزود: براساس مصوبه دولت میزان عیدی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی ۷۷۰ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی با بیان اینکه سعی می کنیم معوقات سازمان تامین اجتماعی را به مراکز دانشگاهی و درمانی درهمین ماه پرداخت کنیم افزود: سازمان تامین اجتماعی از دولت ۱۲۰ هزار میلیارد تومان طلب دارد.

اسماعیل ظریفی آزاد مدیرکل روابط کار وزات تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز درارتباط تلفنی با این برنامه درباره عید کارگران گفت: کارفرمایان باید عیدی کارگران را پرداخت کنند که براساس قانون مصوب شش اسفند سال ۱۳۷۰ مجلس شورای اسلامی میزان عیدی هر کارگرمعادل ۶۰ روز مزد یا دو ماه حقوق اوست.

وی افزود: قانونگذار برای این میزان سقفی را تعیین کرده است و کارفرمایان ملزم نیستند بیشتر از آن پرداخت کنند که این سقف معادل ۹۰ روز حداقل دستمزد است و با توجه به حداقل دستمزد امسال حدود ۲میلیون و ۴۰۰ هزار تومان سقف عیدی کارگران است.

ظریفی آزاد با اشاره به اینکه حتی به کارگران بیمه نشده هم عیدی تعلق می گیرد،گفت: براساس آمار بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی ،حدود ۱۲ میلیون کارگر داریم.

وی افزود: اگرکارگری عیدی خود را دریافت نکرد حق دارد به مراجع حل اختلاف مراجعه و نسبت به این موضوع شکایت کند.

رشیدی مدیرکل فرهنگی اجتماعی صندوق بازنشستگی کشور هم در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: عیدی همه بازنشستگان مشترک صندوق بازنشستگی کشوری در بهمن امسال همزمان با حقوق بهمن آنان پرداخت شد.

وی افزود: حدود یک میلیون و سیصدو سی هزار بازنشسته تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری داریم که جمع پرداخت آنها حدود هزار و ۲۵میلیارد تومان بود.

رشیدی اضافه کرد: برای هر بازنشسته تحت پوشش این صندوق ۷۷۰ هزارو ۵۰۰ تومان عیدی پایان سال پرداخت شد.