پرداخت تسهیلات باید منجر به اشتغال پایدار شود
پرداخت تسهیلات باید منجر به اشتغال پایدار شود
استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از عملکرد دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های استان در حوزه اشتغال، گفت: اقدامات و برنامه‌های اشتغال‌زایی در سال جدید هم باید با جدیت ادامه یافته و تلاش شود تا نتیجه این اقدامات منجر به اشتغال پایدار شود.
به کزارش قلم پرس، عابدین خرّم در هفدهمین و آخرین جلسه کمیته هماهنگی اشتغال استان در سال ۱۴۰۱، با اشاره به محقق شدن تعهد اشتغال استان در این سال، گفت: با وجود اینکه امسال بانک‌ها از نظر منابع دچار مشکل بودند اما با همکاری و همدلی، عملکرد خوبی در حوزه اشتغال داشتند که نتیجه آن ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در بخش‌های مختلف بود.

وی با تاکید بر اینکه پرداخت تسهیلات باید منجر به خودکفایی و اشتغال پایدار شود، افزود: مدیران دستگاه‌ها باید نحوه هزینه‌کرد این تسهیلات را رصد کنند تا در امور غیرمرتبط هزینه نشود.

خرّم اظهار داشت: در صورتی که هر یک از متقاضیان تسهیلات می‌توانند کسب‌وکار خود را توسعه دهند مجددا تسهیلاتی برای آنها فراهم شود و الگوسازی از نحوه فعالیت آنان جزو رسالت‌های کمیته اشتغال استان باشد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین به رشد شاخص‌های اقتصادی استان در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: امسال رشد اقتصادی نزدیک به ۶ درصد را تجربه کردیم و به‌رغم فرازوفرودهای بسیار و مولفه‌های تهدیدآمیز اقتصادی، تولید ناخالص استان نیز در وضعیت مناسبی قرار گرفت که این موفقیت حاصل زحمات همه بخش‌های دولتی، خصوصی و تعاونی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی هم در این جلسه گفت: تعهد اشتغال استان در سال جاری ۴۵ هزار و ۲۹۴ نفر بود که براساس آمار ثبت‌شده در سامانه رصد اشتغال تاکنون ۵۸ هزار و ۶۲۱ شغل جدید ایجاد شده است که تحقق ۱۲۸ درصدی را نشان می‌دهد.

حسین فتحی افزود: تعهد اشتغال استان برای سال جدید، ۴۷ هزار و ۱۶۵ نفر است.

در این جلسه از مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های فعال در حوزه اشتغال قدردانی شد.

انتهای پیام/