پارک‌های سطح شهر در سال ۱۴۰۱ بهسازی اساسی می‌شوند
پارک‌های سطح شهر در سال ۱۴۰۱ بهسازی اساسی می‌شوند

به گزارش قلم پرس، اکبر امجدی در نشست مسئولان سیما، منظر و فضای سبز مناطق دهگانه شهرداری تبریز گفت: پارکهای سطح شهر بخش مهمی از فضاهای تفریحی و تفرجگاهی هستند که در طول شبانه روز میزبان خیل عظیمی از همشهریان و هموطنان عزیزند و بهسازی اساسی این اماکن جزو اولویت های کاری حوزه فضای سبز […]

به گزارش قلم پرس، اکبر امجدی در نشست مسئولان سیما، منظر و فضای سبز مناطق دهگانه شهرداری تبریز گفت: پارکهای سطح شهر بخش مهمی از فضاهای تفریحی و تفرجگاهی هستند که در طول شبانه روز میزبان خیل عظیمی از همشهریان و هموطنان عزیزند و بهسازی اساسی این اماکن جزو اولویت های کاری حوزه فضای سبز تبریز در سال پیش رو خواهد بود.
وی در این زمینه به حل برخی از نواقص مهم پارکهای سطح شهر از جمله حل مشکل آب شرب، رسیدگی به وضعیت سرویس بهداشتی ها و دستگاه‌های بازی کودکان اشاره کرد و  رسیدگی فوری به وضعیت روشنایی کلیه پارکها را خواستار شد.
امجدی همچنین، با اشاره به کمبود منابع آبی حوزه فضای سبز تبریز، بر برنامه ریزی و مدیریت صحیح این منابع تاکید کرد.
وی در این زمینه به کاهش تدریجی و حداقل ۱۰ درصدی وسعت چمن‌کاریها در هر منطقه، تغییر روش‌های آبیاری، تغییر الگوی کشت و استفاده از گونه هایی که نیاز آبی کمتری دارند نیز اشاره کرد و افزود: اجرای چنین برنامه هایی نقش اساسی در مدیریت منابع آبی ایفا می کند.
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در ادامه به برخی از برنامه های پیش روی حوزه زیباسازی از جمله به افزایش بودجه این حوزه در بخش المانهای حجمی، نقاشی و نورپردازی نیز اشاره کرد و گفت: با اجرای برنامه های مورد نظر، شاهد تحول اساسی در حوزه زیباسازی شهری طی سال آتی خواهیم بود.  
امجدی در بخش دیگری از سخنان خود، طراحی و ساخت المانهای حجمی و نیز اجرای طرحهای گلکاری نوروزی را مورد تاکید قرار داد و خواستار برنامه ریزی و اجرای به موقع این طرحها با هماهنگی اداره فنی و طراحی سازمان شد.