وزیر فرهنگ: دولت مردمی مصمم به تقویت زیرساخت های حوزه فرهنگ و هنر است
وزیر فرهنگ: دولت مردمی مصمم به تقویت زیرساخت های حوزه فرهنگ و هنر است

[ad_1] وزیر فرهنگ: دولت مردمی مصمم به تقویت زیرساخت های حوزه فرهنگ و هنر است به گزارش قلم پرس_ طبق اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر فرهنگ که در ادامه سفرهای استانی خود امروز، چهارشنبه به تبریز سفر کرده است در آیین پایانی پانزدهمین جشنواره فیلم تبریز، حضور فن […]

[ad_1]

وزیر فرهنگ: دولت مردمی مصمم به تقویت زیرساخت های حوزه فرهنگ و هنر است

به گزارش قلم پرس_ طبق اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر فرهنگ که در ادامه سفرهای استانی خود امروز، چهارشنبه به تبریز سفر کرده است در آیین پایانی پانزدهمین جشنواره فیلم تبریز، حضور فن آوری های نوین را برای رونق اقتصاد هنر و ارتقای محتوایی هنرهای نمایشی فرصت مهمی برشمرد‌.

محمدمهدی اسماعیلی در این آیین که امروز، چهارشنبه در پردیس سینمایی ستاره باران تبریز برگزار شد، با تاکید بر لزوم معرفی افتخارات فرهنگی و تاریخی کشورمان به کتاب “نورالدین پسر ایران” اشاره کرد و گفت: ما فن آوری های فرهنگی و هنری را برای بیان هنرمندانه افتخارات تاریخی خود به کار می گیریم به عنوان مثال زندگی نورالدین عافی قهرمان بزرگ دفاع مقدس که از افتخارات آذربایجان است، قابلیت تبدیل به یک مجموعه هنری، نمایشی مانا را دارد.

وی با اشاره به لزوم گسترش و تقویت زیرساخت ها در کل کشور، تصریح کرد: درحال حاضر پشتیبانی از ساخت ۴۰۰ سینما در تهران و دیگر استان ها را در برنامه خود داریم .

وی افزود: در سفرهای استانی نیز بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای احداث زیرساخت های فرهنگی و هنری مصوب کرده ایم و در تبریز نیز طرح های مصوب بخش فرهنگ در سفر اخیر ریاست جمهوری در حال اجرا هستند.

وی تاکید کرد: وظیفه دولت در حوزه فرهنگ، پشتیبانی و ارتقای وضعیت اقتصاد هنر است و دولت برای تقویت زیرساخت ها و اقتصاد فرهنگ و هنر مصمم است.

وی گفت: ایران عزیز و سرافراز با ریشه های عمیق تاریخی خود پیش قراول حرکتهای تمدن آفرین و فرهنگی است و بسیاری از آیین های اصیل هنری متعلق به ایرانیان است.

وی افزود: در بسیاری از هنرها چون صنایع دستی و هنرهای نمایشی و ‌‌.‌.. این پیشرانی را در میان مردم فرهنگ دوست و هنرپرور ایران می توان دید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در ۲۰۰ سال اخیر و در مواجهه با دستاوردهای جدید تمدن بشری که غالبا از مغرب زمین وارد ایران شده، تبریز به واسطه همجواری با منطقه قفقاز و عثمانی دروازه مهمی برای ورود این فرهنگ و هنر جدید به ایران به حساب می آمده است اما همواره ایرانیان یک نگاه همزیستی و همجواری بر اساس تمدن اصیل خود، با فرهنگ و هنر جدید داشته اند.

وی افزود: اگر سینما را در شکل جدید محصول فرهنگی متعلق به غیر از ایران زمین بدانیم با سینما به عنوان یک هنر جدید و دستاورد نوین بشری در این سرزمین برخورد شده است.

اسماعیلی تاکید کرد: فرهنگ اصیل ایرانی در برخورد با پدیده های نو تلاش می کند تا همسو با تاریخ  و سنت های خود

یک سازگاری ایجاد کند به عبارتی پدیده های نو را انکار نمی کنیم بلکه با آن  مبتنی بر فرهنگ و تمدن اصیل مان همراه می شویم و این ذات نواندیشانه و تفکر اصولی محصول انقلاب اسلامی است‌.

وی تاکید کرد: در چهل سال حیات درخشان انقلاب اسلامی با محصولات جدید حوزه فرهنگ و هنر ارتباط برقرار کرده و در مسیر آرمان‌های بلند خود از آنها بهره جسته ایم؛ امروز سینمای ایران با درخشش و با فاصله بسیار زیاد در مقایسه با دیگر کشورهای منطقه در صدر قرار دارد و سالانه بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ فیلم سینمایی و ده ها سریال عرضه می‌شود همچنین در حوزه تئاتر نیز  حدود ۱۰ هزار مجوز نمایش در سال به هنرمندان اعطا می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارساد اسلامی با اشاره به موفقیت  فیلم “موقعیت مهدی” در جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: موضوع این فیلم به زندگی قهرمانی از دیار آذربایجان مربوط بود که توانست موفقیت های بسیاری را در حوزه سینما به دست آورد.

وی افزود: هنوز بزرگان و فرهیختگان بسیاری در این  منطقه وجود دارند که باید با بهره گیری از قدرت هنر سینما، روایت شوند.

اسماعیلی تصریح کرد: در دنیا چون فاقد این عناصر مهم هستند مجبور به اسطوره سازی می شوند و ما باید از این ظرفیت عظیم برای تولید آثاری ماندگار بهره گیریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تبریز با توجه به پیشینه غنی و قوی خود و به عنوان قطب بزرگ فرهنگی و هنری این ظرفیت را دارد که میزبان یکی از مهمترین جشنواره های سینمایی کشور و منطقه باشد .

وی در بخش پایانی سخنان خود شبکه نمایش خانگی را فرصتی مغتنم برای اقتصاد حوزه فرهنگ و هنر عنوان کرد و گفت: شبکه نمایش خانگی به عنوان یک ظرفیت و فرصت به شمار می‌رود همچنین شبکه نمایش خانگی در تقویت بخش مهمی از اقتصاد فرهنگ و هنر نقش آفرینی می کند و به همین  خاطر باید مورد حمایت قرار گیرد.

گفتنی است، وزیر فرهنگ در ادامه ششمین سفر خود به آذربایجان شرقی تا ساعتی دیگر در شهرستان میانه  و در میان اهالی فرهنگ و هنر این شهرستان حضور می یابد.

انتهای پیام/

[ad_2]