وحدت عامل مهم و راهگشا برای عظمت  مسلمانان است 
وحدت عامل مهم و راهگشا برای عظمت  مسلمانان است 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: برائت از مستکبران همان برائت از مظلوم‌کشی و جنگ افروزی است.

به گزارش قلم پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم صبح امروز در خطبه‌های نماز عید بزرگ قربان در مصلای اعظم امام خمینی(ره) با تبریک فرا رسیدن عید قربان اظهار کرد: دیروز نماز عید قربان در مسجد الاقصی برگزار شد که منجر به پدیداری صحنه نظامیان اشغالگران علیه مسلمانان فلسطینی شد.

وی با بیان اینکه نطامیان اشغالگران برای متفرق کردن نمازگزاران فلسطینی که فریاد “الله اکبر” سر می‌دادند اقدام به شلیک گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک‌آور کردند، افزود: نظامیان اشغالگر شماری از نمازگران را بازداشت کرده و ده‌ها نفر از نمازگران را زخمی کردند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: همزمان با حضور هزاران فلسطینی برای اقامه نماز عید قربان، گروه‌های فعال اسرائیلی برای یورش شهرک‌نشینان به مسجد الاقصی فراخوان داده بودند و حتی گروه شهرک‌نشین افراطی از طرفداران خود برای یورش و حمله دعوت کرده بود از این‌رو ده‌ها شهرک‌نشین به‌ هنگام برگزاری نماز عید قربان، شروع به رقص و هتک حرمت در ورودی مسجد الاقصی کردند.

 برائت از مستکبران همان برائت از مظلوم‌کشی است

امام جمعه تبریز  پیام بسیار مهم مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای برای حجاج بیت الله حرام برای شرکت در مراسم برائت از مشرکان را مورد اشاره قرار داد و گفت: برائت از مستکبران همان برائت از مظلوم‌کشی است.

وی ادامه داد: وعده و ارزیابی معظم‌له همراه با واقعیت همگانی دارد به طوریکه برای مثال این تحلیل‌ها در برابر سوریه نیز محقق شد چراکه وقتی دولت سوریه بخش زیادی از سرزمین خود را از دست داد، ایشان به مردم سوریه و دمشق این اعتماد را دادند که وعده خداوند،  وعده پیروزی است.

نماینده ولی‌‌فقیه در استان ابراز کرد: یا زمانی که در فروردین سال ۹۴ ائتلاف سعودی برای حمله یمن گرد آمدند، رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که پوزه آل‌سعود در یمن به خاک مالیده می‌شود که حال پس از ۵۲ ماه این امر محقق می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: حتی در جنگ ۳۳ روزه با اسرائیل ارزیابی رهبری بازهم واقعیت یافت.

وی متذکر شد: پیش‌بینی افول آمریکا بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر و گرفتاری در باتلاق عراق و پیش‌بینی عقب‌نشینی اسرائیل و پیروزی مقاومت بخشی دیگر از پیش‌بینی‌های رهبر معظم انقلاب است.

امام جمعه تبریز بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در شرایط کنونی شکست طرح معامله قرن در مورد فلسطین را فرمودند که این در حالی است که  بسیاری از کشورها در برابر نقشه‌های آمریکا تسلیم شده و شانسی برای فلسطین قائل نیستند ولی تفاوت تحلیل رهبری همیشه یک تحلیل بلند مدت و واقع‌بینانه از مسائل بوده که ارائه کرده‌اند که ایشان تاکید بر وحدت بین مسلمانان دارند.

وحدت عامل مهم و راهگشا برای عظمت  مسلمانان است 

وی با تاکید بر اینکه وحدت مسلمان در مراسم حج یکی از این وحدت‌هاست، افزود: وحدت عامل مهم و راهگشا برای عظمت  مسلمانان و ذلت کفار و دشمنان دین خدا می‌باشد.

 آل‌هاشم در ادامه با تبریک مجدد عید قربان به مسلمانان، گفت: اگر ابراهیم خلیل‌الله شد به خاطر این بود که او در مقام دوستی خداوند متعال در طبق اخلاص گذاشت و اگر اسماعیل ذبیح‌الله شد به خاطر این بود که تسلیم فرمان خداوند شد.

 عید قربان عید قرب مسلمانان است

وی با بیان اینکه عید قربان عید قرب مسلمانان است، تصریح کرد: عید قربان یکی از اعیاد بزرگ اسلام است که یادآور زیباترین تعبد انسان در برابر خداوند می‌باشد.

امام جمعه تبریز افزود: عید قربان عید ایمان، ایثار، اخلاص و عشق به خداوند است، امروز حجاج بیت الله الحرام در درگاه خداوند متعال قربانی ذبح میکنند تا بگویند خداوندا ماهم مانند خداوند متعال تسلیم هستیم پس در این روز زنجیر های اسارت و تعلقات را می بریم تا بیش از پیش به خدا نزدیک شویم.

وی با اشاره به اینکه وقتی اسماعیل(ع) دست خود را در دست پدر خود گذاشت و به سمت قربان‌گاه رفت،  از این فرمان الهی خوشحال بود، افزود: وقتی تیغ بر گلوی اسماعیل می‌چرخید، گلوی اسماعیل (ع) نمی‌برید و گویا یک معجزه‌ای شده بود که بعد از آن، ندا آمد که ای ابراهیم تو در برابر آزمون الهی موفق شدی.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: امروز حجاج برای خداوند قربانی ذبح کرده و قرب الهی را ادا می‌کنند تا از راه قربانی به خداوند متعال نزدیک شوند.

وی تصریح کرد: اینکه این قوچ بزرگ به ابراهیم (ع) داده شد بسیاری معتقد هستد که جبرئیل آورده بود آن را و برخی ها می گویند از دامنه کوه های منا این قوچ سرازیر شده بود. هر چیزی بود به فرمان خداوند متعال بود ، و هرچه بود به اراده خداوند متعال بود.

وی ابراز کرد: طبق آیه شریفه قرآن کریم یکی از حکمت‌های قربانی کردن اطعام فقرا است به طوریکه رسول خدا در حجه الوداع ۱۰۰ قربانی با خود به قربان‌گاه آورده بود.

امام جمعه تبریز ادامه داد: ذبح دام‌های حلال از دیگر ویژگی عید قربان است که امیدواریم  خداوند حج حجاج ما را قبول کند و قربانی آنها را نیز مورد قبول قرار دهد.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه اول نماز عید قربان با تبریک این عید بزرگ به تمام مسلمانان جهان اسلام گفت : اگر ابراهیم خلیل الله شد از این جهت بود که در مقام دوستی و محبت به خداوند متعال از همه دارایی خود گذشت ، حتی از فرزند جوان خود و اگر اسماعیل ذبیح الله شد بخاطر این بود که تسلیم فرمان حق شد و به پدرش گفت آن چیزی که به آن مامور شده ای انجام بده و خواهی دید که من از صابران هستم .

امام‌ جمعه تبریز افزود : عید قربان فصل قرب مسلمانان به خداوند متعال بوده و واژه عید به معنای رجوع و بازگشتن است و در اصطلاح به معنی بازگشت به سوی خداوند است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در با بیان اینکه در این روز عطا و بخشش های خداوند متعال همراه با رحمت به بندگان مومن خداوند متعال نازل میشود گفت : عید قربان یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است که یاد آور زیباترین تعبد انسان در برابر خداوند متعال است.