واحدهای مادر صنعتی آذربایجان‌شرقی به رقیب یا افراد فاقد اهلیت فروخته شدند
واحدهای مادر صنعتی آذربایجان‌شرقی به رقیب یا افراد فاقد اهلیت فروخته شدند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌‌شرقی گفت: در این استان واحدهای مادر یا به شرکت‌های رقیب فروخته شدند تا رقیب از صحنه خارج شود یا به افرادی که اهلیت، شناخت و دانشی از این صنعت نداشتند، واگذار شدند. به گزارش قلم پرس،از تبریز، محمد کلامی امروز در مراسم افتتاح مرکز نوآوری و کارآفرینی ماشین‌آلات و تجهیزات […]



معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌‌شرقی گفت: در این استان واحدهای مادر یا به شرکت‌های رقیب فروخته شدند تا رقیب از صحنه خارج شود یا به افرادی که اهلیت، شناخت و دانشی از این صنعت نداشتند، واگذار شدند.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، محمد کلامی امروز در مراسم افتتاح مرکز نوآوری و کارآفرینی ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته در شرکت ماشین‌سازی تبریز، با اشاره به واگذاری بلبرینگ‌سازی تبریز در دوره دولت سیزدهم، اظهار کرد: نوع واگذاری طوری بوده که اکنون تجهیزات و دستگاه‌های سنجش استانداردی به این شرکت از خارج وارد می‌شود که برای اولین‌بار وارد کشور می‌شود و شرکت مسیر پویایی را طی می‌کند.

وی، هدف از خصوصی‌سازی را ارتقای کیفیت، کاهش هزینه‌های تولید، ارتقای تکنولوژی تولید و فرایندها و حضور در بازارهای داخلی و جهانی اعلام کرد و گفت: در این استان واحدهای مادر یا به شرکت‌های رقیب فروخته شدند تا رقیب از صحنه خارج شود یا به افرادی که اهلیت، شناخت و دانشی از این صنعت نداشتند، واگذار شدند.

کلامی ادامه داد: در گروه ماشین‌سازی تبریز و شرکت‌های مانند آن، کهنگی و فرسودگی تکنولوژیکی وجود دارد و ماشین‌آلات آنها متناسب با رشد صنعت، ارتقا نیافته و نوسازی نشده و از طرفی خود این صنعت و برون‌ده آن دچار تحول شده و تکنولوژی آن ارتقا یافته است.

وی یادآور شد: قدیمی بودن ماشین‌آلات این شرکت‌ها موجب کاهش دقت و سرعت آنها شده و هزینه تولید را افزایش می‌دهد؛ بنابراین برای برون‌رفت از این مشکلات باید از توان شرکت‌های دانش‌بنیان برای نوآوری ماشین‌آلات موجود این شرکت‌ها استفاده کرد و این شرکت‌ها همچنین در تولید محصولات با تکنولوژی بالاتر به این واحدهای صنعتی برنامه ارائه دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی یادآور شد: درصد وابستگی گروه صنعتی ماشین‌سازی و سایر شرکت‌ها به تولید تک‌محصولی و صرف تولید مشخص کاسته شده و در کنار آن فعالیت‌های تولیدی دیگری انجام دهند.

پایان پیام/۶۰۰۳۴/س