هم‌اندیشی و هم‌فکری نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی
هم‌اندیشی و هم‌فکری نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی

[ad_1] نشست هم‌اندیشی و هم‌فکری نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی با محوریت سفر استانی رئیس جمهور تشکیل شد. استاندار آذربایجان شرقی در این نشست گفت: در آستانه سفر اول استانی در سال گذشته، دو هزار پروژه ناتمام در استان وجود داشت که ۱۸۸ طرح […]

[ad_1]

نشست هم‌اندیشی و هم‌فکری نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی با محوریت سفر استانی رئیس جمهور تشکیل شد.

استاندار آذربایجان شرقی در این نشست گفت: در آستانه سفر اول استانی در سال گذشته، دو هزار پروژه ناتمام در استان وجود داشت که ۱۸۸ طرح با توجه به اهمیت و اولویت آنها تصویب شد.
 
عابدین خرّم افزود: در سال گذشته، ۳۰ پروژه عمده از مصوبات سفر اول در حوزه های مختلف به صورت قطعی به اتمام رسیده است و دنبال این بودیم که نهضت اتمام پروژه های نیمه تمام اتفاق بیفتد.
 
وی ادامه داد: با پیگیری هایی که انجام گرفت مقرر شد سفر دور دوم رئیس جمهور به استان زودتر انجام شود و آذربایجان شرقی جزو استان های پیشقدم باشد تا اگر در مصوبات و منابع قبلی مشکلی وجود دارد در حل آنها تسریع شود.
 
استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: در این دوره دو کار ابتکاری در استان انجام شد؛ یکی اینکه صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی و بخش خصوصی که می توانستند در استان نقش برجسته و مهم ایفا کنند به نهاد ریاست جمهوری دعوت شده و نشست مشترکی با حضور مدیران عامل بانک ها، مدیران برخی دستگاه ها همچون شستا، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام برگزار شد و تمام امکانات و اختیاراتی که می توانست در استان تاثیرگذار باشد مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تفاهم‌نامه‌های خوبی امضا شد که ارزش مجموع آنها به بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.
 
خرّم به آخرین وضعیت پروژه های سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: سال قبل ۲۲ هزار میلیارد تومان توسط دولت برای استان تعهد شده بود که علاوه بر آن ۱۴ هزار میلیارد تومان نیز به صورت تسهیلات مورد تصویب قرار گرفته بود. برای دور دوم سفر نیز حدود ۱۰ هزارمیلیارد تومان اعتبار به اضافه ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی مصوب شده است که برای تمام شهرستان ها توازن در توزیع در نظر گرفته شده است.
 
استاندار آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر هیچ پروژه نیمه‌تمام غیرفعالی در استان وجود ندارد و با مصوباتی که در دور دوم سفر استانی خواهیم گرفت اجرای پروژه‌ها با شتاب بیشتری ادامه خواهد یافت در زمان‌بندی تعیین‌شده شاهد بهره‌برداری از تمام پروژه‌ها باشیم.
 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی هم در این نشست با گرامی‌داشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی(ره) و تسلیت سالگرد ارتحال ایشان، گفت: نظام اسلامی با عنایت و نصرت الهی و آموزه‌های امام راحل و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب، محکم و استوار در مسیر آرمان‌های خود پیش می‌رود.
 
حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم با اشاره به نقش مهم مجلس در حل مسائل و مشکلات کشور و تحقق اهداف توسعه‌ای دولت، گفت: مجلس همواره باید در نزد مردم سالم و سربلند بوده و فراجناحی و ملی فکر و عمل کند.
 
وی ابراز امیدواری کرد با سفر استانی رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت به استان و مصوبات خوبی که در این سفر برای توسعه و پیشرفت استان انجام خواهد شد و همچنین پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی شاهد روزهای بهتری برای مردم استان باشیم.
 
اسماعیلی، رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی نیز گزارش‌های ارائه‌شده از روند اجرای مصوبات سفر استانی رئیس جمهور را نویدبخش و امیدوارکننده خواند و گفت: این دستاوردها توفیق جمعی است و نقش بخش‌های مختلف بویژه نمایندگان نباید نادیده گرفته شود.
 
وی با تاکید بر همگامی و همراهی نمایندگان برای تسریع در اجرای طرح‌های توسعه استان، ابراز امیدواری کرد در دور دوم سفر استانی رئیس جمهور به استان نیز مصوبات خوبی برای اتمام پروژه‌های مهم استان در نظر گرفته شود.
 
سایر نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز دیدگاه‌های خود را درخصوص روند اجرای طرح‌های توسعه و مصوبات سفر استانی رئیس جمهور ارائه کردند و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان نیز در این خصوص به ارائه گزارش پرداختند.
 

[ad_2]