هم‌افزایی مؤثر دیپلماسی قضایی و پلیسی نقطه امنی برای تبهکاران باقی نخواهد گذاشت
هم‌افزایی مؤثر دیپلماسی قضایی و پلیسی نقطه امنی برای تبهکاران باقی نخواهد گذاشت

خبرگزاری میزان – علی باقری‌کنی، دبیر ستاد حقوق بشر ایران و معاون بین‌الملل قوه قضاییه در دیدار با رئیس و مدیران پلیس بین‌الملل ناجا، دستگاه قضا و پلیس بین‌الملل را مکمل یکدیگر در امنیت‌آفرینی، عدالت‌گستری و مبارزه با فساد و جریان‌های تروریستی خواند. وی با بیان این که هم‌افزایی مؤثر دیپلماسی قضایی و پلیسی نقطه […]

خبرگزاری میزان – علی باقری‌کنی، دبیر ستاد حقوق بشر ایران و معاون بین‌الملل قوه قضاییه در دیدار با رئیس و مدیران پلیس بین‌الملل ناجا، دستگاه قضا و پلیس بین‌الملل را مکمل یکدیگر در امنیت‌آفرینی، عدالت‌گستری و مبارزه با فساد و جریان‌های تروریستی خواند.

وی با بیان این که هم‌افزایی مؤثر دیپلماسی قضایی و پلیسی نقطه امنی برای تبهکاران باقی نخواهد گذاشت، بر ضرورت تقویت همکاری‌های طرفین تاکید کرد.

معاون بین‌الملل قوه قضاییه با تاکید بر همکاری دو مجموعه برای تحقق حداکثری ماموریت‌های مشترک، تصریح کرد: باید تمامی ظرفیت‌ها برای استرداد مجرمینی که حقوق ملت را تضییع کرده‌اند، و اعمال فشار بر کشور‌هایی مانند کانادا که به بهشت اختلاس‌گران و پناهگاهی برای تروریست‌ها تبدیل شده، اما همچنان ادعای حقوق بشر دارند، به کار گرفته شود.

تقویت همکاری‌های ناجا و قوه قضائیه

در ادامه این دیدار سردار هادی شیرزاد با اشاره به ظرفیت‌ها و ارائه گزارشی از ماموریت‌های محوله پلیس بین‌الملل ناجا بر ضرورت شناخت محور‌های مشترک و توسعه همکاری‌های بیشتر بین دو طرف تاکید کرد.

وی از آمادگی پلیس بین‌الملل ناجا برای همکاری با قوه قضائیه به ویژه امور بین‌الملل و ستاد حقوق بشر برای ردیابی و شناسایی متهمان بین المللی خبر داد و تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت‌های سازمان اینترپل و پلیس بین‌الملل ناجا، تمام سعی ما بر این است هیچ متهمی در هیج جای دنیا نتواند از دست قانون فرار کند.

سردار شیرزاد با اشاره به توانمندی‌های پلیس بین الملل ناجا و کارکرد موثر بانک‌های اطلاعاتی سازمان اینترپل، گفت: این بانک‌ها حاوی اطلاعاتی از کشور‌های مختلف در حوزه جرایم متفاوت است که برای کشور‌های عضو سازمان اینترپل به اشتراک گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/