هفته قوه قضائیه فرصتی مناسب برای ارائه عملکرد این بخش در جامعه است
هفته قوه قضائیه فرصتی مناسب برای ارائه عملکرد این بخش در جامعه است
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: هفته قوه قضائیه فرصتی مناسب برای اطلاع رسانی دستاوردهای قوه قضائیه و تشریح اقدامات انجام شده در حوزه قضایی برای مردم است.

به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی دادگستری استان اذربایجان شرقی موسی خلیل الهی در نشست هماهنگی برنامه های هفته بزرگداشت قوه قضائیه، با تاکید بر اینکه اقدامات انجام شده در حوزه های قضایی باید به اطلاع مردم رسانده شود، اظهار داشت: هفته قوه قضائیه فرصتی مناسب برای اطلاع رسانی دستاوردهای قوه قضائیه و تشریح اقدامات انجام شده است.
وی با بیان اینکه قوه قضائیه پناهگاهی برای مردم است،  افزود: دادگستری استان یکی از دستگاه هایی است که در بخش های مختلف با اقشار مردم در ارتباط بوده و این امر به منزله اهمیت و نقش قوه قضائیه در جامعه است.
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی تاکید کرد: با توجه به اهمیت نقش قوه قضائیه در جامعه، خود را موظف به حمایت از حقوق قانونی مردم می دانیم.
وی در ادامه با اشاره به شعار سال ۹۹ مبنی بر سال «جهش تولید» خاطرنشان کرد: یکی از اصلی ترین وظیفه قوه قضائیه در کنار حمایت از حقوق عامه مردم، حمایت از تولید و تولید کنندگان و مبارزه با مفاسد اقتصادی برای رفع موانع تولید و تحقق جهش تولید است.
خلیل الهی اضافه کرد: در راستای تحقق  شعار سال دستگاه قضایی در استان در راستای حمایت از تولید و سرمایه گذاران اقدامات مناسبی از ابتدای سال تاکنون به منظور رفع موانع تولید انجام داده است.
رئیس تشکیلات قضایی استان در ادامه با اشاره به شیوع بیماری منحوس کرونا در جامعه و ایجاد برخی مشکلات و محدودیت ها، بیان کرد: در راستای رفع مشکلات پیش آمده به دلیل این موضوع اقدامات بسیار خوبی از طریق دستگاه قضایی در استان انجام گرفته است.
وی بیان کرد: طی هفته قوه قضائیه در کنار دیگر برنامه ها از تعدادی قضات و کارمندان نمونه در سطح کشوری و استانی تجلیل خواهد شد.