هشدار امام جمعه تبریز در خصوص حذف نام شهدا از کوچه ها
هشدار امام جمعه تبریز در خصوص حذف نام شهدا از کوچه ها
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به برکناری «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا، گفت: این اقدام نشانگر شکست سیاست‌های جنگ طلبانه و غلط کاخ سفید در جهان است.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز اظهار کرد: اقدامات و مشاوره های جان بولتون به عنوان عضو تندرو و جنگ طلب در کشورهایی مثل ونزوئلا، کوبا و افغانستان با شکست روبرو شد و در خصوص کشورمان نیز که گفته بود ایران چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را نخواهد دید یا امتیازات بزرگ به آمریکا خواهد داد، درست از آب در نیامد.

وی افزود: مجموع تحولات نشان داد که هیچ یک از پیش بینی های مشاور امنیت ملی درست نبود و نه فقط انقلاب ایران از چهلمین سالگرد خود عبور کرد بلکه بولتون سالگرد ۲ سالگی مشاور امنیت ملی خودش را در کاخ سفید ندید در حالی که اهداف ایران با اقتدار به قوت خود باقی است و پیگیری می شود.

حجت الاسلام آل هاشم همچنین با اشاره به سخنان سید حسن نصرالله به مناسبت روز عاشورا، گفت: ندای  «هل من ناصر ینصرنی»  امام حسین (ع) در هر زمانی به گوش می رسد، صدای آن روز حسین(ع) امروز از گلوی هر فرد در فلسطین و لبنان بیرون می آید و اکنون مسیری که بنا نهادیم همان مسیر یعنی هیهات من الذله امام حسین (ع) است، در واقع وقوع هر جنگ علیه ایران در واقع علیه محور مقاومت است و در واقع این جنگ پایان اسرائیل و رویاهای آمریکا محسوب خواهد شد و ما در این جنگ بی طرف نخواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین با گرامیداشت سالگرد شهادت آیت الله مدنی دومین شهید محراب انقلاب اسلامی،  گفت: عالم، عارف، عامل، پیرو خط امام و حامی مستضعفان از ویژگی های شخصیتی این شهید است که سال ۱۳۶۰ در محراب عبادت به شهادت رسید و مردم تبریز هیچ وقت مهربانی های شهید محراب را فراموش نمی کنند و از وی به نیکی یاد می کنند.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: تبریز این امتیاز و ویژگی را دارد که ۲ شهید محراب آیت الله قاضی طباطبایی اولین شهید محراب و آیت الله مدنی دومین شهید عبادت را تقدیم انقلاب کرده است.

امام جمعه تبریز همچنین با گرامیداشت ۲۷ شهریور سالگرد درگذشت شاعر شیرین سخن استاد شهریار و روز شعر و ادب فارسی، گفت: شهریار وفاداری خود را به انقلاب و مقام معظم رهبری نشان داده و شعرهای حماسی استاد در اعزام رزمندگان اسلام به جبهه ها یادآور دلبستگی وی انقلاب است و شعر علی ای همای رحمتش جهانی را کافیست.

حجت الاسلام آل هاشم همچنین با انتقاد از وضعیت نابسامان مقبره الشعرا تبریز تذکر داد: بیشتر گردشگرها که به تبریز سفر می کنند دوست دارند حتما این مجموعه فرهنگی را ببینند مسئولان باید نسبت به سامان دهی مقبره الشعرا اقدام کنند.

وی ادامه داد: مسئولیت این مجموعه با چه کسی است، شهرداری، میراث فرهنگی و گردشگری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی؟ مسئولیت با هر کسی است باید تلاش مضاعفی برای رفع مشکلات این مجموعه فرهنگی و تاریخی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین با گلایه از حذف نام شهدا از کوچه ها، خیابان ها، میادین، موسسات و بانک های تبریز، گفت: نام شهدا برای کوچه ها، خیابان ها و بازار و غیره زینت است و نباید نام آنها حذف شود البته شهردار تبریز قول اصلاح این نامگذاری ها را داده چون هر چه داریم به برکت خون شهداست.

حجت الاسلام آل هاشم افزود: برای بار اول تذکر می دهم کسانی که نام شهید را از کوچه ها، بانک ها و موسسات برداشته اند سریعا اصلاح کنند تا با خشم مردم آذربایجان روبرو نشوند.

وی همچنین با حمایت از اقدامات رییس قوه قضائیه در برخورد با مفاسد، گفت: طوماری برای حمایت از برخورد با مفسدین در نماز جمعه امروز تبریز در حال امضاست ضمن حمایت از این اقدام از مردم می خواهم با امضا این طومار موجب دلگرمی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در مبارزه با مفاسد مالی و اجتماعی شوند.