هدف گذاری افزایش سالانه ۱ مترمربع در سرانه فضای سبز تبریز
هدف گذاری افزایش سالانه ۱ مترمربع در سرانه فضای سبز تبریز

به گزارش قلم پرس، اکبر امجدی با اعلام این خبر گفت: سرانه فضای سبز از دو بعد کمی و کیفی مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ بعد کمی، مساحت فضاهای سبز را در بر می‌گیرد و بعد کیفی، میزان امکانات اولیه و تجهیزات رفاهی موجود در این فضاها را مورد سنجش قرار می‌دهد. وی افزود: سازمان سیما، منظر و […]

به گزارش قلم پرس، اکبر امجدی با اعلام این خبر گفت: سرانه فضای سبز از دو بعد کمی و کیفی مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ بعد کمی، مساحت فضاهای سبز را در بر می‌گیرد و بعد کیفی، میزان امکانات اولیه و تجهیزات رفاهی موجود در این فضاها را مورد سنجش قرار می‌دهد. 
وی افزود: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در نظر دارد با اجرای برنامه‌های ویژه و کارشناسی، سرانه فضاهای سبز تبریز را از هر دو بعد افزایش دهد. به عبارت دیگر افزایش مساحت فضاهای موجود و در کنار آن ارتقای میزان امکانات موجود جهت بهره‌گیری بیشتر شهروندان از این فضاها، در دستور کار سازمان قرار دارد. 
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در ادامه، ضمن اشاره به برنامه‌ریزی سازمان جهت افزایش سرانه ۱ متر مربع فضای سبز در سال اظهار کرد: اگر بتوانیم هر سال، ۱ متر مربع به سرانه فضای سبز تبریز اضافه کنیم، حدود یک هکتار در پارک‌ها و تفرجگاه‌های آرپا دره سی، ضلع جنوبی اتوبان شهید کسایی، عون بن علی و پارک بزرگ افزایش فضای سبز خواهم داشت. 
امجدی در خصوص ارتقای کیفی فضاهای سبز تبریز هم تأکید کرد: با تخصیص اعتباری در حدود ۵۰ میلیارد تومان به افزایش سرانه کیفی فضاهای سبز سطح شهر تبریز، برنامه‌های بهسازی برای ایجاد امکانات رفاهی در تمامی پارک‌ها اجرا می‌شود. 
وی اضافه کرد: در همین راستا، راه‌اندازی اداره فنی و طراحی در سازمان، نتایج پرباری خواهد داشت که امید است ثمرات آن در سال آینده پیش روی شهروندان گرامی باشد. 
سرپرست سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری در پایان اظهار امیدواری کرد که اجرای این طرح‌ها بتواند در کسب رضایت شهروندان مفید فایده باشد.