هدف از نظارت مچ گیری نیست / در نظارت ها باید بر گلوگاه‌های فساد و مسایل مهم متمرکز شد
هدف از نظارت مچ گیری نیست / در نظارت ها باید بر گلوگاه‌های فساد و مسایل مهم متمرکز شد
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه هدف از نظارت مچ گیری نیست، از نظارت به عنوان لازمه یک مدیریت صحیح یاد کرد و گفت: در نظارت ها باید بر گلوگاه‌های فساد و مسایل مهم متمرکز شد.

به گزارش قلم پرس –  ذبیح الله خداییان در مراسم معارفه رئیس منطقه ۵ سازمان بازرسی کل کشور و بازرس کل استان آذربایجان شرقی، با اشاره به اصل ۱۷۴ قانون اساسی و وظیفه این سازمان در راستای نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین، اظهار کرد: نظارت سازمان بازرسی فراگیر و عام است  که بر این اساس قبل، حین و بعد از هر اقدام و تصمیم در دستگاه‌های اجرایی را شامل می‌شود.

وی افزود: سازمان بازرسی به عنوان اصلی ترین نهاد نظارتی در قانون اساسی است و برای تصمیمات این سازمان در قانون ضمانت اجرایی پیش بینی شده بر این اساس دستگاه‌های اجرایی مطابق قانون باید نسبت به اجرای پیشنهادهای سازمان بازرسی اقدام کنند و عدم توجه به پیشنهادات و هشدارهای این سازمان جرم تلقی می‌شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه هدف از نظارت مچ گیری نیست، از نظارت به عنوان لازمه یک مدیریت صحیح یاد کرد و افزود: یکی از اصول مدیریت نظارت است که باید به موقع، اثربخش و در زمان خودش انجام شود.

عضو شورای عالی قوه قضاییه نظارت پدرانه را مورد توجه قرار داد و بیان کرد:نظارت باید هوشمندانه و دقیق باشد تا از سوجریانات پیشگیری شود.

وی انجام نظارت هوشمند را به عنوان یکی از برنامه‌های ویژه سازمان بازرسی مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: اگر انجام امور به صورت شفاف و نظارت‌ها هوشمند باشد، شناسایی سوجریانات سریع صورت می‌گیرد و جنبه پیشگیرانه دارد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر نظارت اثربخش یادآور شد: در نظارت ها باید بر گلوگاه‌های فساد و مسایل مهم متمرکز شد.

وی به موضوع پیشگیری اشاره کرد و افزود: با توجه به مقوله پیشگیری می‌توان ریشه فساد را خشکاند و این موضوع به عنوان یک اولویت در دستور کار سازمان بازرسی است.

خداییان بر حمایت از مدیران سختکوش و متعهد تاکید کرد و ادامه داد: بانک اطلاعات مدیران در سازمان بازرسی راه اندازی  و به بازرسان تاکید شده نقاط ضعف و قوت و توانمندی‌های مدیران را در بازرسی‌ها مورد توجه قرار دهند و در بانک اطلاعاتی ثبت کنند.

وی به بازرس کل جدید استان آذربایجان شرقی تاکید کرد؛ نظارت را به عنوان یک تکلیف شرعی و قانونی مورد توجه قرار دهد.

تکریم ارباب رجوع و استفاده از ظرفیت های مردمی به عنوان بهترین ناظران، پیشگیری از وقوع جرم با ارائه هشدارهای به موقع و توجه به مسایل مهم از دیگر تاکیدات رئیس سازمان بازرسی به بازرس کل جدید این استان بود.

در پایان این مراسم از تلاش‌های علی کرمی بازرس کل سابق استان آذربایجان شرقی تقدیر و سعید قاسمی وند به عنوان بازرس کل جدید این استان معرفی شد.

انتهای پیام/