نیروگاه تبریز عمرش در حال اتمام بوده و نیاز به اورهال جدی دارد
نیروگاه تبریز عمرش در حال اتمام بوده و نیاز به اورهال جدی دارد

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: به‌شدت انتظار داریم نیروگاه‌های در حال احداث و نیروگاه‌های موجود استان مثل نیروگاه تبریز که عمرش در حال اتمام بوده و نیاز به اورهال جدی دارد، موردتوجه قرار بگیرد. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، مجید خدابخش پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیرعامل شرکت برق حرارتی بابیان […]

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: به‌شدت انتظار داریم نیروگاه‌های در حال احداث و نیروگاه‌های موجود استان مثل نیروگاه تبریز که عمرش در حال اتمام بوده و نیاز به اورهال جدی دارد، موردتوجه قرار بگیرد.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، مجید خدابخش پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیرعامل شرکت برق حرارتی بابیان اینکه به لحاظ مصرف امروز سربه‌سر هستیم، اما برای واحدهای در حال سرمایه‌گذاری کم داریم، اظهار داشت: با توجه به صنعتی بودن استان و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی مناسب در استان و قطعی برق در سال‌جاری پس از دو دهه  شرایط اقتضا می‌کند به لحاظ استانی نیازهای واحدهای تولیدی را تأمین کنیم.

وی افزود: نیروگاه هریس باوجود بخش برق و آب در وضعیت خوبی قرار داشته و به‌موقع توانسته‌اند تجهیزات را وارد کنند و قول دادند تا قبل از  پیک سال بعد حداقل بخش گاز را راه‌اندازی کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی بابیان اینکه در خصوص بناب نیز امیدواریم مشکلات حل شود، اضافه کرد: نیروگاهی در تبریز قرار بود احداث شود که مهندس چیتچیان دو سال پیش قول داده بودند، اما به دلیل مشکلاتی که در اراضی ایلخچی وجود داشت، قرار شد در بناب ساخته شود که همچنان جزو مطالبات مردم و نمایندگان استان است.

هیچ کاری تا به امروز در رابطه با نیروگاه جلفا انجام نشده است

وی در خصوص وضعیت دیگر پروژه‌های نیروگاهی در استان بیان کرد: موضوع ساخت نیروگاه در سه‌راهی صوفیان توسط بخش خصوصی خارجی به دلایلی میسر نشد و عملی نیست و نیروگاه جلفا با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی کلنگ‌زنی شد به‌طوریکه همه در روز کلنگ‌زنی حضور داشتند اما تا به امروز هیچ کاری آغاز نشده است.

خدابخش بابیان اینکه نیروگاه‌های CHP در استان متقاضی خوبی دارد، گفت: البته مشکلی وجود دارد که باید به‌طور کلی در کشور حل شود و آن موضوع قیمت گاز است که باید با شرکت گاز در کشور گفت‌وگو و حل شود.

در آذربایجان‌شرقی گاز نداریم/باز شدن ال سی ۱۰۰ میلیون یورویی کارخانه ذوب مس ورزقان

وی خاطرنشان کرد: در استان گاز نداریم و حتی در زمستان گاز برخی از CHP را قطع کرده بودند،  این رفتار خوبی با سرمایه‌گذار نیست که فرد سرمایه‌گذاری کرده از یک‌طرف نمی‌تواند پولش را از وزارت نیرو بگیرد از طرف دیگر شرکت گاز انشعاب گاز را قطع می‌کند، انتظار می‌رود حل شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: سه‌ماهه گذشته ۱۰۰ میلیون یورو LC برای کارخانه ذوب مس در ورزقان باز شد و طبیعتاً به دنبال برق خواهند بود و همه این‌ها به‌صورت پیش‌فرض فکر می‌کنند برق وجود دارد.

وی با تأکید بر افزایش سهمیه گاز استان، بیان کرد: آذربایجان‌شرقی به لحاظ گاز در آخر کشور بوده و تا گاز به استان برسد عملاً با افت فشار روبه‌رو هستیم و گاهی با قطعی مواجه می‌شویم، در این خصوص برای اضافه شدن گاز درخواست داده‌ایم.

خدابخش ادامه داد: در آذربایجان‌شرقی به‌شدت انتظار داریم نیروگاه‌های در حال احداث و نیروگاه‌های موجود مثل نیروگاه تبریز که عمرش در حال اتمام  بوده و نیاز به اورهال جدی دارد، موردتوجه قرار بگیرد.