نگارخانه جدید مجموعه مقبره‌الشعرا در اختیار مجسمه ساز برجسته تبریز قرار گرفت
نگارخانه جدید مجموعه مقبره‌الشعرا در اختیار مجسمه ساز برجسته تبریز قرار گرفت
نگارخانه جدید مجموعه مقبره‌الشعرا تبریز با پیشنهاد شهردار تبریز و تصویب اعضای شورای شهر، به مدت ۱۰سال در اختیار احد حسینی، مجسمه ساز برجسته تبریز قرار گرفت.

به گزارش قلم پرس، امروز در صد و پنجاهمین جلسه علنی شورای شهر تبریز، لایحه شهرداری تبریز مبنی بر تجویز واگذاری ساختمان جدیدالاحداث شهرداری واقع در ضلع جنوبی مقبره الشعرا تحت عنوان «موزه آثار هنری و نگارخانه» به آقای احد حسینی که مصوب کمیسیون های برنامه و بودجه و فرهنگی و اجتماعی است، تصویب شد.

ایرج شهین باهر، شهردار تبریز در این باره اظهار کرد: این ساختمان به مدت ۱۰سال و به شرط حیات آقای احد حسینی در اختیار ایشان قرار می گیرد تا آثار هنری خود را در معرض دید عموم قرار دهد.

او همچنین افزود: احد حسینی یکی از افتخارات تبریز و ایران است که مجسمه های فاخری را تا کنون خلق کرده و در اماکن مختلف به نمایش گذاشته است.

به گفته شهردار تبریز، این ساختمان به مدت ۱۰سال به طور رایگان در اختیار این هنرمند قرار می گیرد و تا زمانی که در قید حیات است با فروش بلیت مطابق آیین نامه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می تواند آثار خود را به نمایش بگذارد.

همچنین طبق تصمیم اعضای شورای شهر تبریز، برای ارج نهادن به سال ها فعالیت هنری، ساختمان ضلع جنوبی مقبره الشعرا به نام احد حسینی نامگذاری می شود.