نوبخت قول داد: پرداخت نقدی ۱۵۰ میلیارد تومان به راه آهن بستان‌آباد- تبریز
نوبخت قول داد: پرداخت نقدی ۱۵۰ میلیارد تومان به راه آهن بستان‌آباد- تبریز

به گزارش قلم پرس از تبریز، محمدباقر نوبخت عصر امروز در حاشیه  بازدید از ایستگاه خاوران راه‌آهن بستان آباد به تبریز گفت: با این ۱۵۰ میلیارد تومان، ایستگاه خاوران باید تا پایان تیر ماه امسال تکمیل ‌شود و ۳۱ تیر ماه امسال قطار از این ایستگاه به سمت مشهد حرکت کند. لازم به توضیح است […]

به گزارش قلم پرس از تبریز، محمدباقر نوبخت عصر امروز در حاشیه  بازدید از ایستگاه خاوران راه‌آهن بستان آباد به تبریز گفت: با این ۱۵۰ میلیارد تومان، ایستگاه خاوران باید تا پایان تیر ماه امسال تکمیل ‌شود و ۳۱ تیر ماه امسال قطار از این ایستگاه به سمت مشهد حرکت کند.

لازم به توضیح است راه‌آهن میانه – تبریز ۲۰۳ کیلومتر طول دارد و از ایستگاه موجود میانه آغاز می‌شود و با گذر از مسیری نسبتا کوهستانی از شهرهای ترکمن‌چای، بستان‌آباد و باسمنج عبور کرده و به ایستگاه خاوران می رسد و در نهایت به ایستگاه راه‌آهن موجود تبریز متصل خواهد شد.

میان‌بری که در پروژه راه‌آهن تبریز-میانه ایجاد شده، نزدیک به ۱۳۰ کیلومتر از مسیر تبریز- تهران کمتر کرده و زمان سفر از تبریز به تهران را نیز حدود ۴ تا ۵ ساعت کاهش می‌دهد.

مسیر ریلی جدید میانه تا بستان‌آباد به طول ۱۳۲ کیلومتر آذر ما سال ۹۹ مورد بهره‌برداری قرار گرفت و هم اکنون عملیات ریل گذاری در حدفاصل بستان‌آباد تا خاوران در حال انجام است.

با بهره برداری از پروژه راه آهن میانه – بستان‌آباد – تبریز، ترانزیت ریلی ایران برای نخستین‌ بار به اروپا متصل می شود و اتصال آن به راه‌آهن نخجوان، ایروان، تفلیس از طریق جلفا و دیگر مرزهای آبی و خاکی به افزایش مبادلات بین‌المللی و صادرات کالا به جمهوری‌های آذربایجان، ارمنستان و ترکیه می انجامد.

انتهای پیام/۶۰۰۲۶