نماینده تبریز:  با توجه به وضعیت پیش آمده باید استقلال بانک مرکزی خفظ شود
نماینده تبریز:  با توجه به وضعیت پیش آمده باید استقلال بانک مرکزی خفظ شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در تذکری به رئیس جمهور گفت: استقلال بانک مرکزی باید حفظ شود. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمداسماعیل سعیدی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۱۰ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به رئیس جمهور گفت: با توجه به شرایط پیش آمده در اقتصاد کشور […]

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در تذکری به رئیس جمهور گفت: استقلال بانک مرکزی باید حفظ شود.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمداسماعیل سعیدی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۱۰ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به رئیس جمهور گفت: با توجه به شرایط پیش آمده در اقتصاد کشور و صعود لجام گسیخته ارز و سکه و سردرگمی تیم اقتصادی و بانک مرکزی نیاز است استقلال بانک مرکزی پاس داشته شود و اجاز دهید رئیس کل بانک مرکزی با استفاده از دانش حرفه ای خود و مشاوران امین و متخصص در حوزه نظام مالی تصمیم گیری کنند نه صرفا دستوری که از سوی دولت به بانک مرکزی ابلاغ می شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: بانک مرکزی به دلیل دخالت های مکرر دولت نتوانسته در بازار ایجاد تعادل کند به طوری که یکی از عوامل اصلی نوسانات شدید در بازار ارز و سکه، وجود هزار و ۷۰۰ هزار میلیارد نقدینگی موجود در کشور است که از سال ۹۳ تاکنون سه برابر افزایش یافته است که این مسئله نشان از عدم اشرافیت دولت و بانک مرکزی دارد.

وی تاکید کرد: دولت پاسخ دهد برای هدایت بخشی از نقدینگی موجود به حوزه تولید، عمران و توسعه زیرساخت ها چه تدبیری اتخاذ کرده است. در حال حاضر یک جنگ عملی، هدفمند و تمام عیار اقتصادی علیه ملت ایران توسط آمریکا و هم پیمانانش تشکیل شده است، دولت این جنگ را جدی بگیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: مردم در فشار اقتصادی آستانه تحمل‌شان کاهش پیدا کرده است که باید به آن توجه شود.