افتتاح نمایشگاه گروهی کاریکاتور «افول» در تبریز
افتتاح نمایشگاه گروهی کاریکاتور «افول» در تبریز
نمایشگاه گروهی کاریکاتور «افول» در تبریز افتتاح شد

به گزارش قلم پرس، این نمایشگاه از امروز دوشنبه به مدت یک هفته تا بیستم دی از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در محل نگارخانه «استاد یاسمی» خانه فرهنگ تبریز، آماده بازدید علاقه مندان به هنر کاریکاتور است.

در این نمایشگاه آثاری از چهار هنرمند برجسته کاریکاتور متشکل از «سیدمسعود شجاعی طباطبایی»، «احمدرضا بیضائی»، «مازیار بیژنی» و «فرهاد رحیم قراملکی» به نمایش گذاشته شده است.

مراسم گشایش این نمایشگاه همزمان با دومین سالگرد شهادت سیدالشهدای جبهه مقاومت سردار حاج‌قاسم سلیمانی و یاران شهیدش ساعت ۱۶ امروز سیزدهم دی در محل نگارخانه استاد یاسمی واقع در خانه فرهنگ تبریز برگزار می شود.

 تبریز، مهد هنر کاریکاتور ایران که در اصطلاح تخصصی «کارتون» نامیده می شود، می باشد و سابقه بکارگیری این هنر تاثیرگذار در این کهن شهر به حدود ۱۱۵ سال قبل می رسد که گردانندگان هفته نامه فکاهی «آذربایجان» در چشم و همچشمی با روزنامه «ملانصرالدین» قفقاز اقدام به تصویرگری و انتشار کاریکاتورهای بکر و فوق العاده کردند.

در زمان حاضر تنها موزه کاریکاتور آسیا و پنجمین موزه از این نوع در جهان در تبریز قرار دارد و انجمن کاریکاتور این شهر نمایندگی فدراسیون جهانی کاریکاتور را در آسیا بر عهده دارد.