نظر کارشناس باید متقن و اقناع کننده باشد
نظر کارشناس باید متقن و اقناع کننده باشد

خبرگزاری میزان- مراسم اتیان سوگند کارشناسی کارشناسان رسمی دادگستری با حضور توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه برگزار شد و بر نظرات علمی، متقن و اقناع کننده کارشناسان تاکید شد. رئیس کل دادگستری با بیان تمنای اینکه روزی برسد اندیشه و تخصص مجموعه کارشناسان را در حوزه‌هایی که به توسعه اقتصادی و فرهنگی منجر […]

خبرگزاری میزان- مراسم اتیان سوگند کارشناسی کارشناسان رسمی دادگستری با حضور توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه برگزار شد و بر نظرات علمی، متقن و اقناع کننده کارشناسان تاکید شد.

رئیس کل دادگستری با بیان تمنای اینکه روزی برسد اندیشه و تخصص مجموعه کارشناسان را در حوزه‌هایی که به توسعه اقتصادی و فرهنگی منجر شود، بکارگیری کرد افزود این تمنا نیازمند جامعه‌ای است که عاری از اختلاف باشد هر چند تا رسیدن به این مقصود فاصله زیادی است، اما باید تفکر خود را به این سمت هدایت کنیم.

وی ادامه داد: جنبه مثبت کار کارشناسی کمک به حل اختلافات است. البته نظر کارشناس باید به علم قاضی کمک کند و در این مسیر نیازمند بکارگیری دانش و هنر خویش هستید.

توسلی زاده در ادامه با بیان چند توصیه به کسانی که به زودی در حلقه کارشناسان رسمی دادگستری قرار می‌گیرند خاطرنشان ساخت: مردم نظر کارشناس را حق می‌دانند بنابراین در گام اول باید بی طرفانه نظر دهید. همانگونه که می‌دانید نظر کارشناس از ادله طریقی است یعنی یکی از راه‌های نیل به مقصود است.

وی افزود: نظرات کارشناس در مسائل موضوعی است و نه حکمی که حکم ویژه قاضی است و در هر حال نظر شما باید منطبق با عقل و ادله علمی باشد چرا که علم قانع کننده است و موضوع را موجه می‌نماید.

دیگر توصیه جدی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه به کارشناسان، کمک به مقوله صلح و سازش بود.

توسلی زاده تاکید کرد در تمامی موضوعات کارشناسی خود و قبل از ارائه نظر تلاش کنید اختلاف پیش آمده به مصالحه بیانجامد. کار شما به گونه‌ای است که این ظرفیت را دارد به این سمت و سو برود، مشکلات را خارج از دستگاه قضایی حل کند و طرفین را به سازش بکشاند.

در ادامه بعد از ادای سوگند توسط کارشناسان، با امضای رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه، دوره جدید فعالیت کارشناسان رسمی دادگستری کرمانشاه رسما آغاز بکار کرد.

انتهای پیام/