کاهش نرخ رشد جمعیت در آذربایجان شرقی نگران کننده است
کاهش نرخ رشد جمعیت در آذربایجان شرقی نگران کننده است
مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی با هشدار نسبت به نرخ رشد پایین جمعیت در استان بر لزوم تدبیر برای مواجهه با این وضعیت تاکید کرد.

به گزارش قلم پرس به نقل از ایرنا ، احد جودی در جلسه ثبت وقایع حیاتی در شهرستان ملکان گفت: سال گذشته نرخ رشد جمعیت در آذربایجان شرقی یک درصد بود که متاسفانه این رقم امسال به ۸۵ صدم درصد رسیده است.

وی این آمار را نگران کننده خواند و افزود: اگر این روند ادامه داشته باشد، در آینده جمعیت فعال، پویا و جوان نخواهیم داشت .

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی ادامه داد:  کاهش جمعیت و داشتن فرزند کمتر، توطئه دشمنان و غرب برای کاهش جمعیت فعال کشور است و ضرورت دارد با تشویق و ترغیب جوانان به افزایش ازدواج بر فرزندآوری بیشتر نیز تاکید شود.

جودی همچنین درباره وضع صدور کارت ملی هوشمند در استان گفت: ۸۵ درصد افراد واجد شرایط در آذربایجان شرقی کارت ملی هوشمند دریافت کرده اند و علت تاخیر در صدور کارت های جدید، واردات تراشه کارت هوشمند از خارج و تحریم آن است.

فرماندار ملکان نیز در این جلسه بر لزوم استخراج به روز و دقیق آمار جمعیتی تاکید کرد و گفت: آمارگیری ۱۰ ساله و یا ۵ ساله برای امروز پاسخگو نیست.

صابر تقویمی همچنین وجود آمار متعدد در ادارات را غیراصولی و گاه منحرف کننده دانست و افزود: بعضی اوقات آمارها ارائه شده در ادارات با یکدیگر همخوانی ندارد و برنامه ریزی ها را با مشکل مواجه می کند.