نجات جان بیماری که اقدام به خود کشی کرده بود در بیمارستان رازی تبریز
نجات جان بیماری که اقدام به خود کشی کرده بود در بیمارستان رازی تبریز

مدیر مرکزآموزشی درمانی رازی تبریز در مورد اقدام به خودکشی یکی از بیماران بستری در این بیمارستان، گفت: خوشبختانه بیمار از مرگ حتمی نجات یافته و فعلاً در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان بستری و تحت نظر پزشکان متخصص مربوطه تحت معالجه می باشد. قاسم خازن با بیان اینکه بیمارستان رازی تبریز بزرگترین مرکز آموزشی و […]

مدیر مرکزآموزشی درمانی رازی تبریز در مورد اقدام به خودکشی یکی از بیماران بستری در این بیمارستان، گفت: خوشبختانه بیمار از مرگ حتمی نجات یافته و فعلاً در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان بستری و تحت نظر پزشکان متخصص مربوطه تحت معالجه می باشد.

قاسم خازن با بیان اینکه بیمارستان رازی تبریز بزرگترین مرکز آموزشی و درمانی تخصصی و فوق تخصصی جهت درمان بیماران روانپزشکی درشمالغرب کشور است اظهارداشت:  سالانه پذیرای حدود دوازده هزار نفر بیمار بستری روانپزشکی می باشد و افکار و اقدام به خودکشی یکی از مهمترین علائم این اختلالات و یکی از مهمترین دلایل بستری این بیماران است .

وی افزود: هرچند طبق منابع معتبر علمی روانپزشکی، بستری شدن به معنی منتفی شدن خطر خودکشی در حین بستری نیست و خودکشی در بهترین مراکز روانپزشکی دنیا نیز اتفاق می افتد.

مدیر مرکزآموزشی درمانی رازی دامه داد: با نظر به اینکه تمامی تمهیدات و اقدامات لازم برای افزایش ایمنی بیماران، برای جلوگیری از خودکشی آنان در این مرکز بصورت مستمر انجام می گیرد ولیکن در مواردی چنین اتفاقاتی ممکن است در مراکز روانپزشکی پیش آید.
وی اضافه کرد: نکته قابل توجه در چنین حوادثی دقت در نحوه انتشار خبر خودکشی است، زیرا انتشار نامناسب چنین اخباری ممکن است باعث افزایش بروز ناگهانی آن در جامعه و بیمارستان شود.

خازن با بیان اینکه دستورالعملهای معینی در خصوص نحوه انتشار خبر اقدام به خودکشی در رسانه ها، از طرف مراجع علمی معتبر دنیا و نیز وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تهیه شده است، ادامه داد: امید است مسئولین و اصحاب رسانه قبل از انتشار خبر، با رجوع به مسئولین مربوطه و متخصصین سلامت روان، دقت لازم را در انتشار اینگونه اخبار به عمل آورند، تا از لطمه به سلامت روان جامعه جلوگیری شود.

وی در خصوص خبر منتشر شده در مورد اقدام به خودکشی یکی از بیماران بستری در این بیمارستان، حاطرنشان کرد:  خوشبختانه بیمار از مرگ حتمی نجات یافته و فعلاً در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان بستری و تحت نظر پزشکان متخصص مربوطه تحت معالجه می باشد. و گزارشات لازم در این خصوص، طبق مقررات بلافاصله بعد از حادثه، به مسئولین ذیربط صورت گرفته است.