می‌توان ۷۰ درصد ظرفیت اقتصادی کشور را فعال کرد/حلقه مفقوده اشتغال‌زایی «مدیریت کارآمد انقلابی» است
می‌توان ۷۰ درصد ظرفیت اقتصادی کشور را فعال کرد/حلقه مفقوده اشتغال‌زایی «مدیریت کارآمد انقلابی» است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه چهارشنبه ۱۹ خرداد در اجتماع عظیم، گسترده و پرشور و شعور مردم اهواز در ورزشگاه تختی این شهر که در فضای آزاد و با مجوز ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا برگزار شد، حضور یافت. رئیسی طی سخنانی مردم خوزستان را مرزبانان قهرمان ایران اسلامی […]

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه چهارشنبه ۱۹ خرداد در اجتماع عظیم، گسترده و پرشور و شعور مردم اهواز در ورزشگاه تختی این شهر که در فضای آزاد و با مجوز ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا برگزار شد، حضور یافت.

رئیسی طی سخنانی مردم خوزستان را مرزبانان قهرمان ایران اسلامی دانست و با اهدای سلام و درود بر شهدای خوزستان به ویژه ۷۰ شهید مدافع حرم این استان، گفت: شرایط امروز کشور شرایط خاصی است و ضرورت دارد که همه مردم کشور عزیزمان از جمله اقوام مختلف خوزستانی شرایط کنونی را به خوبی درک کنند.

وی در این مراسم که با توزیع ماسک و وسایل ضدعفونی بین مردم برگزار شد، با بیان اینکه وضعیت اداره امور اجرایی در کشور مردم را نگران و جوانان را ناامید کرده است، تصریح کرد: مردم عزیز ایران اسلامی امروز «تحول» و «روزگاری نو» را طلب می‌کنند و طبیعتا اولین گام این تحول، اتخاذ رویکردها و جهت گیری هایی بر مبنای عدالت خواهی و حق خواهی خواهد بود.

رئیسی با بیان اینکه مردم با نداشتن می‌سازند اما با تبعیض هرگز، عنوان کرد: مردم قهرمان ایران اسلامی به هر نحو ممکن با کمبودها سازگاری می‌کنند اما اگر شاهد بی عدالتی باشند هرگز با آن سازگار نخواهند شد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اساس حرکت انبیاء الهی را در راستای اجرا و تحقق عدالت عنوان کرد و گفت: «حکمرانی دینی» باید منهای فقر و به علاوه عدالت تعریف شود.

سید ابراهیم رئیسی ضمن تاکید بر این نکته که فقر به هیچ عنوان نباید در کشور وجود داشته باشد، تصریح کرد: باید شرایط به نحوی باشد که عدالت در همه شئون و لایه های حکمرانی جلوه‌گری کند و مزه شیرین اجرای آن به کام مردم بنشیند.

وی در ادامه اساس آمدن خود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری را اجرای عدالت ذکر کرد و با بیان اینکه مردم ایران اسلامی امروز عدالت را فریاد می زنند و با هرگونه فساد مخالف هستند، عنوان کرد: عدالت بدون مردم سالاری امکان پذیر نیست و صرفا با حضور مردم می توان آن را اجرا کرد.

رئیسی ضمن اشاره به اینکه جامعه ای به پاکی و قداست خواهد رسید که در آن فرد ضعیف بتواند حرف خود را بدون لکنت زبان برای فرد قوی بیان کند، به بیان برخی تبعیض‌هایی پرداخت که موجب ناراحتی مردم خوزستان شده است.

وی گفت: امروز سوال جدی مردم خوزستان این است که با وجود منابع عظیم نفت و گاز، تاسیسات فراوان، کشت و صنعت های مختلف، وجود رودخانه های پرآب و همجواری با بازارهای مصرف کشورهای خلیج فارس، چرا قوانین در این استان به درستی اجرا نمی شود و جوانان زیادی بیکار هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن انتقاد از معطل ماندن ظرفیت های شغلی کشور گفت: امروز ۴۰ درصد ظرفیت تولیدی کشور معطل است.

رئیسی با بیان اینکه می توان ۷۰ درصد ظرفیت اقتصادی کشور را فعال کرد و از این طریق دغدغه شغل را از ذهن جوانان زدود، این پرسش را مطرح کرد: چرا در استانی مثل خوزستان که باید یکی از قطب‌های کشاورزی و صنایع و گردشگری باشد، باید شاهد وجود جوانان بیکار باشیم؟ آیا این حق است که نیروهای انسانی فعال خوزستانی معطل بمانند؟

وی با بیان اینکه حلقه مفقوده در جریان اشتغال‌زایی برای جوانان کشور «مدیریت کارآمد انقلابی» است، تصریح کرد: اگر مدیریت کارآمد و انقلابی بر سر کار باشد، تمام ظرفیت ها را برای اشتغال جوانان به کار خواهد گرفت.

رئیسی ضمن تأکید بر استفاده از مدیران و نیروهای بومی کارآمد در سطوح مختلف، گفت: باید میدان کار برای نیروی انسانی تحصیلکرده و دلسوز فراهم شود.

وی سپس به مشکل آلایندگی در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: چرا درصدی که در قانون برای موضوع آلایندگی استان خوزستان مشخص شده است به این استان تعلق نمی‌گیرد؟

رئیسی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: با علم و اطلاع نسبت به توانایی ها و ظرفیت های کشور اعلام می کنم که دولت وظیفه دارد موضوعات مسکن و اشتغال را پیگیری کند. گفته‌ایم و بار دیگر تکرار می‌کنیم که «ازدواج از شما، ایجاد مسکن و مهیا کردن شغل از سوی دولت».

وی همچنین ضمن انتقاد از وضعیت نامناسب استان خوزستان در مواقعی که بارندگی صورت می‌گیرد، گفت: چرا وقتی در خوزستان باران می بارد مردم باید نگران شوند؟ شبکه فاضلاب خوزستان باید هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

رئیسی با تاکید بر این نکته که بهره‌مندی مردم خوزستان از آب آشامیدنی سالم، حق طبیعی آنهاست، افزود: چرا برخی به دروغ شایعه می‌کنند که فلانی می‌خواهد آب خوزستان را به جای دیگر منتقل کند. چرا این حرفها زده می‌شود؟

وی با اشاره به افزایش آمار مهاجرت از استان خوزستان، یکی از دلایل این بحران را عدم توجه مسئولان به مقوله کشاورزی در این استان دانست و گفت: چرا کار کشاورزی امروز در استان خوزستان صرف نمی‌کند و هم تولیدکننده و هم مصرف کننده ناراضی هستند؟ اگر نظارت صحیحی از سوی دولت در فرآیند تولید تا توزیع وجود داشته باشد، شاهد کوچک شدن سفره های مردم نخواهیم بود.

رئیسی با بیان اینکه باید استان خوزستان را به صورت ویژه دید، تصریح کرد: اگر رای مردم به بنده تعلق بگیرد ان‌شاءالله نگاه ویژه‌ای به استان خوزستان خواهیم داشت.

وی با اشاره به ضرورت توسعه راه‌های مواصلاتی استان خوزستان گفت: توسعه زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای یقیناً در  توسعه استان خوزستان نقش قابل توجهی خواهد داشت.

رئیسی همچنین با بیان اینکه اولویت ما در ارتباطات خارجی، کشورهای همسایه خواهند بود، گفت: برخی می‌پرسیدند شما با این نگاه، نسبت به تعاملات بین المللی چگونه رفتار خواهید کرد؟ به آنها می‌گوییم که ما هم دیپلماسی را بلد هستیم و هم تعامل با دنیا را می‌دانیم و هم در اجرای قراردادها توانمندی داریم. ما از موضع عزت و اقتداری که خون شهدا ایجاد کردند حرف خواهیم زد.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان خوزستان گفت: ما در خوزستان کنسولگری ارتباطات با کشورهای خلیج فارس را برقرار خواهیم کرد.

رئیسی با بیان اینکه بسیاری از گره‌ها به دست جوانان خوزستانی باز خواهد شد، گفت:  در اوج جوانی شاهد اعتماد امام خمینی(ره) به جوان‌ها بودم. ۱۹ سال سن داشتم که به عنوان مسئول دادستانی شهر کرج منصوب شدم. اعتماد به جوان ها گره‌های بسیاری را باز می‌کند و گشایش‌های فراوانی را برای کشور به ارمغان می‌آورد.

وی همچنین تصریح کرد: ما اهل گفتن واژه‌های مثل «نمی شود»، «نمی‌توانیم» و «بودجه نداریم» نیستیم بلکه اصحاب «ما می‌توانیم» هستیم.

رئیسی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: اگر برخی فکر می‌کنند که با ترکش‌های تهمت‌ها و متلک‌هایشان، ما از میدان به در می‌رویم سخت در اشتباه هستند. ما سرباز این کشور و خدمتگزار مردم هستیم.

وی با بیان اینکه دل‌های همگان برای شکل‌گیری دولت مردمی و ایران قوی در کنار هم است، عنوان کرد: ما با کشاورزان، کارمندان، فرهنگیان، بازنشستگان، روستاییان، شهرنشین‌ها، دانشگاهیان، حوزویان و آحاد جامعه علیه فسادها، زد و بندها، سیاسی کاری‌ها و فرصت‌سوزی‌ها، ائتلاف کرده‌ایم.

رئیسی با اشاره به سفر ابتدای سال ۹۸ خود به استان خوزستان گفت: آن زمان که ما به خاطر مشکلات سیل به خوزستان آمده بودیم شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس را که برای پیگیری این مشکل به خوزستان آمده بودند دیدیم که خالصانه مشغول پیگیری برای رفع مشکلات سیل زدگان بودند.

وی افزود: طی دو سال گذشته چندین بار تصمیم گرفتیم برای بررسی مشکلات قضایی و حقوقی خوزستان به این استان سفر کنیم که متاسفانه شرایط کرونایی خوزستان این توفیق را از ما سلب کرد.

رئیسی با بیان اینکه وضعیت کشور با کمک جوانان امیدبخش خواهد شد، گفت: در صورتی که رای مردم به بنده تعلق بگیرد، تمام تلاش خود را انجام خواهم داد که وضعیت دولت برای آحاد جامعه امیدبخش شود.

وی در پایان گفت: این طلبه نه فقط در موضوع هفت تپه بلکه در سایر موضوعات که دغدغه شما مردم خوزستان است حساسیت دارم؛ اخیرا که مشکلات مردم در منطقه کوت‌عبدالله به من گزارش شد، سریعاً دستور پیگیری دادم. اگر کسی از درد خوزستانی دردش نیاید باید به خودش شک کند. بیکاری جوان، ناله بی‌نوا و مشکل خانم سرپرست خانوار، مشکل همه ماست.

انتهای پیام/