موسیقی سنتی در غربت جامعه مانده است / از عشق تا حیرانی آلبومی متفاوت در موسیقی دف نوازی
موسیقی سنتی در غربت جامعه مانده است / از عشق تا حیرانی آلبومی متفاوت در موسیقی دف نوازی

سرپرست گروه دف‌نوازان حیران با بیا اینکه متأسفانه موسیقی سنتی به‌نوعی در غربت جامعه مانده است.گفت: در آلبوم از عشق تا حیرانی تلاش کردیم از موسیقی تلفیقی بهره‌مند شویم به‌نوعی که برخی تصنیف‌های فولکلور با نت جدید نوشته‌شده و از سازهای محلی در کنار دف‌نوازی استفاده‌شده است. به گزارش قلم پرس، حامد علیپور سرپرست گروه دف‌نوازان حیران، […]

سرپرست گروه دف‌نوازان حیران با بیا اینکه متأسفانه موسیقی سنتی به‌نوعی در غربت جامعه مانده است.گفت: در آلبوم از عشق تا حیرانی تلاش کردیم از موسیقی تلفیقی بهره‌مند شویم به‌نوعی که برخی تصنیف‌های فولکلور با نت جدید نوشته‌شده و از سازهای محلی در کنار دف‌نوازی استفاده‌شده است.

به گزارش قلم پرس، حامد علیپور سرپرست گروه دف‌نوازان حیران، در نشستی متفاوت با اصحاب رسانه که در فضایی آمیخته با کتاب و موسیقی و صمیمی حول محور برگزاری اولین کنسرت گروه دف‌نوازی حیران در شمال غرب کشور به معرفی آلبوم جدید از عشق تا حیرانی و برنامه‌های برگزاری کنسرت پرداخت.

به گفته او گروه دف‌نوازان حیران در سال ۱۳۹۳ باهدف ارائه موسیقی متفاوت و سبکی جدید در عرصه موسیقی دف‌نوازی تأسیس‌شده است.

سرپرست گروه دف‌نوازان حیران، گفت: بری رسید به اهداف گروه انواع مختلف سبک‌های دف‌نوازی را بررسی کرده‌ایم و تلاش کردیم تا نگرشی جدید به هنر دف‌نوازی داشته باشیم و رنگ و بوی جدید به این هنر بدهیم.

وی با اشاره به  وضعیت اقتصادی جامعه و تأثیر آن در بخش هنر، گفت: با همه مشکلات و سختی‌ها تلاش کردیم در آلبوم از عشق تا حیرانی، قطعه‌های جدید در شیوه جدید نت‌نویسی کرده و برای اولین بار در آذربایجان شرقی رونمایی کنیم.

علیپور در خصوص برگزاری کنسرت در روزهای آینده گفت: کنسرت از فردا در تبریز با همکاری موسسه خیریه تسکین در سالن اقبال آذر مجتمع فرهنگی هنری ۲۹ بهمن برگزار خواهد شد.

او بابیان اینکه گروه‌های سنتی تبریز به خاطر حمایت نشدن تمایلی برای اجرای کنسرت در تبریز ندارند، گفت: متأسفانه موسیقی سنتی به‌نوعی در غربت جامعه مانده است.

سرپرست گروه دف‌نوازان حیران خاطرنشان کرد: ما تلاش کردیم در آلبوم از عشق تا حیرانی از موسیقی تلفیقی بهره‌مند شویم به‌نوعی که برخی تصنیف‌های فولکلور با نت جدید نوشته‌شده و از سازهای محلی در کنار دف‌نوازی استفاده‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد در برنامه‌های آتی بیشتر از موسیقی‌های تلفیقی در کنسرت‌ها و آلبوم‌ها استفاده کنیم.