موسیقی باید نقش و سهم خود را در ظرفیت استان و کشور نشان دهد
موسیقی باید نقش و سهم خود را در ظرفیت استان و کشور نشان دهد
مراسم اختتامیه نخستین جشنواره موسیقی فجر استان آذربایجان شرقی، همزمان با سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر کشور، امروز در تبریز برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در آیین اختتامیه این جشنواره با اشاره به روند محسوس رو به رشد فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی، گفت: تحرک خوبی در شاخص های فرهنگی و هنری استان اتفاق افتاده و این روند در مسیر نشاط و پیشرفت پیش می رود.

محمد محمدپور اظهار کرد: گرچه مشکلاتی هم وجود دارد و به رغم منابع محدود با تلاش و پی گیری مشکلات را به حداقل رسانده ایم بر این اساس باید واقعیت ها را ببینیم و برای رفع موانع پیشرفت نیز همکاری کنیم نه پای یکدیگر را بگیریم، زیرا تنها رمز موفقیت دوستی، اتحاد و صمیمیت است.

وی تاکید کرد: همدلی و همراهی اولین قدم در موفقیت است در این صورت راه همواره هموار خواهد بود و در عرصه هایی مثل گردشگری فرهنگی نیز موفق عمل خواهیم کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی همچنین در خصوص روند برگزاری جشنواره موسیقی فجر استان، گفت: ۱۷ گروه موسیقی در این جشنواره اجرای برنامه داشتند که ۱۳ گروه آن از تبریز، یک گروه از میانه، ‌۲ گروه از اهر و یک گروه از اسکو بودند.

محمدپور اظهار کرد: نخستین جشنواره موسیقی فجر همزمان با سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر کشور و با هدف ایجاد نشاط عمومی، حفظ و اشاعه‌ فرهنگ صحیح موسیقایی، در قالب اجرای گروه‌ها مانند سایر اجراهای صحنه ای و به شکل غیر رقابتی از بیست و چهارم بهمن‌ماه در شهرهای یاد شده اجرا شد.

وی افزود: جشنواره یاد شده در پنج گرایش موسیقایی شامل گروه موسیقی دستگاهی(سنتی)، گروه موسیقی اقوام (مقامی) آذربایجانی و عاشقی، گروه موسیقی کلاسیک(غربی)، گروه موسیقی پاپ و گروه موسیقی تلفیقی برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی موسیقی را نماینده خوب فرهنگ ، هنر و تمدن تبریز دانست و گفت: موسیقی باید نقش و سهم خود را در ظرفیت استان و کشور نشان دهد و باید تولیدات موسیقی استان افزایش یابد.

در پایان این مراسم از گروه‌های برتر موسیقی استان و نیز پیشکسوتان و اساتید برجسته عرصه موسیقی استان و کشور (اسفندیار قره باغی ، عباس عابدین زاده ،مهداد کرباسی و عاشیق حسن اسکندری) تجلیل شد.