منشور حقوق شهروندی نقطه عطفی برای توسعه یافتگی کشور است
منشور حقوق شهروندی نقطه عطفی برای توسعه یافتگی کشور است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: بی‌شک منشور حقوق شهروندی نقطه عطفی در تاریخ کشور برای توسعه یافتگی به شمار می‌رود و آغاز یک سرفصل جدید در تکریم و عزتمندی هر یک از شهروندان جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. به گزارش قلم پرس، سعید شبستری عصر امروز در نشست علمی اساتید دانشگاه تبریز با دکتر […]

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: بی‌شک منشور حقوق شهروندی نقطه عطفی در تاریخ کشور برای توسعه یافتگی به شمار می‌رود و آغاز یک سرفصل جدید در تکریم و عزتمندی هر یک از شهروندان جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

به گزارش قلم پرس، سعید شبستری عصر امروز در نشست علمی اساتید دانشگاه تبریز با دکتر امین زاده، دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی، با اشاره به اهمیت بحث حقوق شهروندی، اظهار داشت: بعد از وعده‌ای که رئیس جمهور در بدو آغاز دولت تدبیر و امید مبنی بر اینکه حقوق شهروندی را اجرا و منشور حقوق شهروندی را آماده کنند، پس از صدها روز تلاش و هزاران ساعت وقت در این زمینه توانستند یک منشور حقوقی را برای کل ۸۰ میلیون ایرانی آماده کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی، افزود: مجموعه‌ای که در آماده‌سازی منشور حقوق شهروندی تلاش می‌کردند سعی کردند با کسب نظرات آحاد مردم و همه گروه‌های صاحب نظر و مرجع و مراکز غیردولتی این کار را انجام دهند که نهایتا در ۲۹ آذر سال جاری منشور حقوق شهروندی اعلام و ابلاغ شد.

وی خاطرنشان کرد: بی‌شک منشور حقوق شهروندی نقطه عطفی در تاریخ کشور برای توسعه یافتگی به شمار می‌رود و آغاز یک سرفصل جدید در تکریم و عزتمندی هر یک از شهروندان جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

شبستری، بیان کرد: امیدواریم بحث حقوق شهروندی به عنوان یک مطالبه عمومی و گفتمان عمومی در کشور تبدیل شود و فرهنگ سازی لازم در این خصوص انجام بگیرد و قطعا اساتید نقش بسیار موثری در این زمینه خواهند داشت و امیدواریم با همکاری اساتید محترم همه مطالبات و نقاط ضعف و کاستی‌هایی که اگر هست مشخص شود و امیدواریم دانشگاهیان این کم و کاستی‌ها را نشان بدهند تا دولت عزم و جزم خود را برای اجرای حقوق شهروندی مشخص کند.