ملاک عمل دستگاه قضایی، قانون است
ملاک عمل دستگاه قضایی، قانون است

خبرگزاری میزان – ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در دومین جلسه شورای معاونین ضمن گرامیداشت حماسه آزادی خرمشهر بیان داشت: این حماسه بزرگ الهی، برگ زرینی است که تا ابدالدهر در تاریخ ماندگار خواهد بود و بر ماست که همیشه یاد و خاطره حماسه سازان سوم خرداد و شهدای انقلاب اسلامی را زنده […]

خبرگزاری میزان – ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در دومین جلسه شورای معاونین ضمن گرامیداشت حماسه آزادی خرمشهر بیان داشت: این حماسه بزرگ الهی، برگ زرینی است که تا ابدالدهر در تاریخ ماندگار خواهد بود و بر ماست که همیشه یاد و خاطره حماسه سازان سوم خرداد و شهدای انقلاب اسلامی را زنده نگه داریم.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی ادامه داد: دسترسی مردم به مسئولان موجب اعتمادسازی است و مسئولان قضایی از مشکلات مردم و نظارت استانی بر حوزه‌های قضایی مطلع خواهند شد.

عتباتی در ادامه افزود: ملاک عمل دستگاه قضایی، قانون است و در راستای اجرای قانون از هیچ اقدامی فروگذار نخواهیم بود، خصوصاً در باب مبارزه با فساد، دستگاه قضایی استان آذربایجان غربی عزم جدی و قاطع دارد.

وی در قسمت دیگر از سخنان خود تاکید به صیانت از همکاران داشت و گفت: همکاران قضایی و اداری سرمایه‌های دستگاه قضایی هستند و با توجه به نوع عمل دستگاه قضایی همکاران ما در معرض آسیب و خطرات هستند؛ لذا تکلیف مسئولان عالی قضایی استان آذربایجان غربی به صیانت از آن‌ها با نظارت و رصد عملکردشان است.

عتباتی در ادامه افزود: مردم به ما مسئولین امید بسته اند و انتظار پاسخ و رسیدگی عادلانه دارند. سختی‌ها و مشکلات زیادی در این راه روبروی ما قرار دارد، ولی این وظیفه ماست با مدد از ذات اقدس الهی و ایثار و مجاهدت شبانه روزی با مرتفع کردن مشکلات، به کار مردم رسیدگی و پاسخ بدهیم.

عتباتی در بخش دیگر از سخنان خود حفظ شان و کرامت انسانی مراجعین توسط کارکنان دستگاه قضایی را یک امر با اهمیت دانست و گفت: رعایت اصول اسلامی و اخلاقی در برخورد با مراجعین، حتی اگر متهم باشند تکلیف شرعی و قانونی کارکنان دستگاه قضایی است.

در این جلسه اعضای شورای معاونین به بیان مسائل و موارد مطرح در دادگستری استان آذربایجان غربی پرداختند و پس از تبادل نظر مصوباتی به تصویب رسید و مقرر شد این مسائل به صورت مداوم و مستمر مورد رصد و پیگیری قرار گیرند تا نتایج مورد نظر حاصل شود.

انتهای پیام/