مس سونگون بزرگترین معدن مس دنیاست/ ریالی از درآمد سونگون به نام آذربایجان ثبت نمی‌شود
مس سونگون بزرگترین معدن مس دنیاست/ ریالی از درآمد سونگون به نام آذربایجان ثبت نمی‌شود

[ad_1] نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی معدن مس سونگون را بزرگترین معدن مس جهان دانسته و گفت: متأسفانه ریالی از درآمد این معدن بنام آذربایجان شرقی ثبت نمی شود. به گزارش قلم پرس،از تبریز، اللهوردی دهقانی امروز در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: معادن آذربایجان نعمتی خدادادی […]

[ad_1]


نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی معدن مس سونگون را بزرگترین معدن مس جهان دانسته و گفت: متأسفانه ریالی از درآمد این معدن بنام آذربایجان شرقی ثبت نمی شود.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، اللهوردی دهقانی امروز در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: معادن آذربایجان نعمتی خدادادی است و از این حیث مقام اول کشور را داریم و سرانجام مسئولان و متولیان کشور اعلام خواهند کرد که مس سونگون ورزقان بزرگترین معدن مس دنیاست.

وی ادامه داد: این معدن سالانه ۲۴ هزار میلیارد ریال آورده دارد اما ریالی از آن به نام آذربایجان شرقی ثبت نمی شود و در بین معادن فعال شرکت ملی مس ۵۲ درصد مس آن را دارد اما سرمایه‌گذاری‌های لازم برای استفاده از این ظرفیت در منطقه صورت نگرفته و اکنون مس کاتد این معدن به صورت خام صادر می‌شود.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از مدیران عالی کشور و فعالان بخش خصوصی انتظار داریم توجه جدی به معدن مس سونگون و صنایع پایین دستی آن داشته باشند و باید انتظارات استان در بازگشت حساب های مالی این معدن نیز محقق شود.

دهقانی به موضوع روز مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: بخش‌های مختلف تولیدی به ویژه صنایع موادغذایی استان از این طرح متاثر بوده و باید اذعان کرد که حذف یکباره ارز ترجیحی آسیب رسان است و در این شرایط باید سیستم بانکی حمایت لازم را از بخش تولید بکند و بخش خصوصی هم باید متوجه زنگ خطر جدی مبنی بر لزوم تولید رقابت‌پذیر شده باشد.

انتهای پیام/م


[ad_2]