مسمومیت ۵ نفر در شهرستان مرند توسط قاتل خاموش
مسمومیت ۵ نفر در شهرستان مرند توسط قاتل خاموش

سخنگوی اورژانس استان آذربایجان‌شرقی گفت: پنج نفر در شهرستان مرند براثراستنشاق گاز سمی منوکسید کربن مسموم و جهت درمان به بیمارستان انتقال یافتند. وحید شادی‌نیا دقایقی قبل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز در تشریح جزئیات این حادثه اظهار داشت: عصر امروز(شنبه اول دی ماه) با دریافت گزارشی مبنی بر سردرد و سرگیجه و ضعف […]

سخنگوی اورژانس استان آذربایجان‌شرقی گفت: پنج نفر در شهرستان مرند براثراستنشاق گاز سمی منوکسید کربن مسموم و جهت درمان به بیمارستان انتقال یافتند.

وحید شادی‌نیا دقایقی قبل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز در تشریح جزئیات این حادثه اظهار داشت: عصر امروز(شنبه اول دی ماه) با دریافت گزارشی مبنی بر سردرد و سرگیجه و ضعف عمومی پنج نفر داخل منزلی در شهر مرند، سریعا دو اکیپ اورژانس عازم محل شدند.

وی افزود: طبق گزارش کارشناسان اعزامی اورژانس، این افراد که به علت نشت گاز مونوکسیدکربن از بخاری گازی دچار مسمومیت شده بودند، تحت اقدامات درمانی پیش بیمارستانی قرار گرفته و در ادامه جهت اقدامات لازم به بیمارستان آیت‌الله کوه‌کمری مرند انتقال یافتند.

سخنگوی اورژانس استان آذربایجان‌شرقی گفت:گاز مونوکسید کربن (قاتل خاموش،قاتل نامرئی و..) از سوخت هیدروکربن و مواد سوختی حاصل می‌شود و چنانچه تهویه محل مناسب نباشد دچار مسمومیت با علائمی همچون سردرد و سرگیجه و ضعف عمومی و تهوع و خواب آلودگی  و در کل شبیه سرماخوردگی را دارد و در نهایت اگر اقدامی صورت نگیرد، مرگ را به دنبال خواهد داشت.