مستاجران قربانی وعده دولت برای تامین مسکن هستند
مستاجران قربانی وعده دولت برای تامین مسکن هستند
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با اشاره به عدم اجرای قوانین جهش تولید مسکن و جوانی جمعیت و حمایت از خانواده توسط وزارت راه و شهرسازی که به مشکل تامین مسکن به ویژه برای مستاجران که اغلب از اقشار کم درآمد جامعه هستند منتهی شده است از عدم پایبندی دولت به وعده انتخاباتی خود در این حوزه و سیاست‌های تامین مسکن انتقاد کرد.

به گزارش قلم پرس، علی بابایی کارنامی در انتقاد از عملکرد دولت در تامین مسکن مورد نیاز مردم در شرایطی که آمارها حاکی از افزایش بی‌سابقه نرخ اجاره بها نسبت به سال‌های گذشته است، گفت: وزیر راه و شهرسازی در حوزه تامین مسکن موفق عمل نکرده است و این در حالی است که هم در قانون جهش تولید مسکن بر تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی و هم در قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده بر ضرورت توجه به تامین مسکن خانواده‌ها و هم در سیاست‌های تامین مسکن دولت به این مهم تاکید شده است.

وزیر راه و شهرسازی حوزه تامین مسکن را به خوبی مدیریت نکرده است

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آقای قاسمی به لحاظ اخلاق از بهترین مسئولان دولتی محسوب می‌شود اما در این شرایطی که خانواده‌ها برای تامین مسکن با مشکلات جدی مواجه هستند نمی‌تواند این حوزه را به خوبی مدیریت کند.

وی تصریح کرد: وقتی وزیر راه و شهرسازی در حوزه عرضه و تقاضای مسکن نتواند به وعده‌های خود عمل کند و در حوزه پرداخت ودیعه مسکن هم عملکرد مطلوبی نداشته باشد، طبیعی است با وجود تورم افسار گسیخته با مشکل جدی در حوزه تامین مسکن مواجه شویم.

بابایی کارنامی یادآور شد: هم‌اکنون افزایش اجاره بها و نرخ مسکن به اوج خود رسیده است که نشات گرفته از کاهش عرضه مسکن و افزایش تقاضا در این حوزه است، از سوی دیگر بی‌برنامگی دولت به ویژه وزارت راه و شهرسازی به نابسامانی بازار مسکن دامن زده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، خاطرنشان کرد: البته گسترش حاشیه نشینی به عنوان یک آسیب اجتماعی مهم از دیگر موضوعاتی است که محصول نابسامانی بازار مسکن است اما برغم گسترش این معضل، مسئولان مربوطه در پرداخت تسهیلات روستایی هم به درستی عمل نمی‌کنند کما اینکه روستاییان برای مهاجرت معکوس از حاشیه شهرها با مشکل مواجه هستند و همه این مسائل بر افزایش نرخ مسکن و اجاره بها اثرگذار بوده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: مجلس و به ویژه کمیسیون‌های عمران و اصل ۹۰ باید به طور جدی به این حوزه ورود پیدا کنند و نظارت جدی بر روند اجرای قوانین مربوطه داشته باشند چرا که لازم است تهیه مسکن به روش‌های مختلف به ویژه برای مستاجران که اغلب از اقشار کم درآمد جامعه هستند از اولویت‌های کنونی دولت باشد./

پایان پیام