مسئولان دولتی در اجرای احکام دیوان عدالت اداری پیشقدم شوند
مسئولان دولتی در اجرای احکام دیوان عدالت اداری پیشقدم شوند
رئیس دیوان عدالت اداری گفت: تمام احکام دیوان عدالت اداری ضمانت اجرای کافی دارد، اما پیش از اجرای تضمین حکم و استفاده از ظرفیت های قانونی انتظار می رود مسئولان خودشان در اجرای حکم پیش قدم شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین حکمتعلی مظفری امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در راستای سفرهای استانی متعدد مسئولان دیوان عدالت اداری که هم همراه رئیس قوه و هم به صورت اختصاصی سفرهای متعددی به استان های مختلف داشته‌اند، اظهار کرد: بنا به تقسیم کار انجام شده و به لحاظ تعداد و کثرت پرونده هایی که در استان های مختلف کشور در خصوص دیوان اداری تشکیل شده طی پنجمین دوره سفر استانی تصمیم بر این شد تا از نزدیک در خدمت مردم شریف آذربایجان شرقی باشیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ نفر برای رسیدگی به شکایات خود در دیوان عدالت اداری مراجعه کرده اند، افزود: تقاضاهای مختلفی در این دیدار مطرح شده و برخی مربوط به گلایه از طولانی شدن دادرسی در دیوان و تسریع در اجرای حکم و بررسی مجدد آراء است که دستورات قانونی صادر شده و متعهد هستیم حداکثر ظرف دو هفته آینده پاسخ مستدل و قانع کننده ای به مراجعه کنندگان داده شود.

رئیس دیوان عدالت اداری بیان کرد: با  توجه به گلایه هایی که از زبان مردم می شنویم از برخی دستگاه هایی که طرف شکایت زیادی از آنها در دیوان تشکیل شده، بعضا احکام قطعی که از سوی دیوان صادر می شود به بهانه های مختلف در دستگاه های اجرایی مورد توجه قرار نگرفته و اجرا نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: با وجود ضمانت های اجرایی لازم و استفاده از ظرفیت های قانونی انتظار می رود مسئولان خودشان در اجرای حکم پیش قدم شوند، چراکه زیبنده جایگاه مدیران نیست مخصوصا در آذربایجان شرقی انتظار می رود حکم را اجرا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری تاکید کرد: حقوق مردم حق مسلم و حق الناس بوده و بر اساس قانون مکلف به اجرای آن هستیم، تمام احکام دیوان عدالت اداری ضمانت اجرای کافی دارد و خود مسئولان به احترام حقوق شهروندی نسبت به اجرا و رفع موانع اقدام کنند و اگر مانع قانونی دارد به دیوان اعلام کنند تا برطرف شود.

انتهای پیام