مردم نیازمند آموزش‌های حقوقی – قضایی هستند
مردم نیازمند آموزش‌های حقوقی – قضایی هستند

خبرگزاری میزان – ناصر عتباتی، رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: مردم نیازمند آموزش‌های حقوقی – قضایی هستند و عدم اطلاع آن‌ها از قانون موجب خسارت و تضرر ایشان می‌شود چرا که مردم از حداقل‌های حقوقی – قضایی هم اطلاع ندارند، لذا پرورش علم آموزان حقوق و معرفی به جامعه وکالت و مشاوره و کارشناسی […]

خبرگزاری میزان – ناصر عتباتی، رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: مردم نیازمند آموزش‌های حقوقی – قضایی هستند و عدم اطلاع آن‌ها از قانون موجب خسارت و تضرر ایشان می‌شود چرا که مردم از حداقل‌های حقوقی – قضایی هم اطلاع ندارند، لذا پرورش علم آموزان حقوق و معرفی به جامعه وکالت و مشاوره و کارشناسی می‌تواند نقش موثری در آگاهی بخشی به مردم داشته باشد.

عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از روند مصاحبه و گزینش پذیرفته شدگان آزمون وکالت و کارشناسان رسمی مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه در استان بازدید و با مصاحبه کنندگان دیدار و با برخی پذیرفته شدگان هم دیدار و صحبت کرد و از نزدیک در جریان امور قرار گرفت.

وی افزود: از میان متقاضیان وکالت و کارشناسی مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه تعداد ۲۴۸ نفر در ۳۰ رشته کارشناسی و ۳۸۲ نفر در آزمون کتبی وکالت و مشاوران خانواده حائز شرایط مصاحبه تخصصی گردیده اند که این مصاحبه برای اولین بار در مرکز استان صورت می‌پذیرد و افرادی که حد نصاب را کسب نمایند به مرحله بعد معرفی خواهند شد.

رئیس کل دادگستری استان در جریان این بازدید با دعوت پوریوسف رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان در محل دفتر وی نشست مشترکی را برگزار کرد.

این مقام قضایی افزود: کثرت وکیل در جامعه و فرهنگسازی بین مردم برای مراجعه به وکیل در طرح دعاوی و شکایات می‌تواند هم به نفع خود مردم و هم دستگاه قضایی باشد که در این راه مرکز وکلا و کارشناسان کار‌های بسیار خوبی انجام داده است.

رئیس کل دادگستری استان در پایان صحبت‌های خود به برگزاری نشست‌های اندیشه ورزی و علمی بین نخبگان دانشگاهی و دستگاه قضایی اشاره و آن را موجب تعالی قوه قضائیه دانست.

پوریوسف، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در دیدار با رییس دادگستری استان خاطر نشان کرد: دانشگاه آماده ارائه آموزش‌های ضمن خدمت درخصوص برنامه‌های رایانه‌ای IT و ICDL به کارکنان دستگاه قضایی می‌باشد.

شایان ذکر است حبیب علوی رئیس مرکز کارشناسان و صمد عالی رئیس مرکز وکلای استان نیز گزارشی از روند آزمون و مصاحبه و گزینش متقاضیان پروانه کارشناسی و وکالت به رئیس کل دادگستری استان ارائه داشتند.

انتهای پیام/