مردم تبریز طعم شیرین تغییرات را ۱۴۰۲ خواهند چشید!
مردم تبریز طعم شیرین تغییرات را ۱۴۰۲ خواهند چشید!

[ad_1] سرپرست سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری تبریز گفت: برنامه‌ریزی برای تغییر نگرش و نحوه اداره بازارچه ها و میادین از حالت اجاره داری و بنگاه داری به سمت ارایه خدمات به مردم در حال اجراست چون بازارچه های موجود در تبریز تاکنون چه از لحاظ کیفیت خدمات و چه از نظر کنترل […]

[ad_1]


سرپرست سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری تبریز گفت: برنامه‌ریزی برای تغییر نگرش و نحوه اداره بازارچه ها و میادین از حالت اجاره داری و بنگاه داری به سمت ارایه خدمات به مردم در حال اجراست چون بازارچه های موجود در تبریز تاکنون چه از لحاظ کیفیت خدمات و چه از نظر کنترل قیمت نقشی نداشته اند.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، مهدی کیانی ظهر سه شنبه در سیزدهمین نشست گفت و گو با مدیران شهرداری تبریز اظهار داشت: سازمان میادین شهرداری اکنون یکی از مهم‌ترین سازمان‌های خدماتی است که البته نقش این سازمان تا حدود زیادی از سوی مردم و حتی مسئولان نادیده گرفته شده و در حالی که حوزه خدماتی این سازمان بسیار گسترده است، در حد مدیریت میادین و توزیع میوه شب عید دیده شده است.

وی با تاکید بر اینکه در دور جدید مدیریتی این سازمان رویکرد اصلی مدیریت تحولی به ویژه در مورد مراکز تحت نظارت از جمله میدان خشکبار یک و دو، میدان اصلی میوه و تره بار و سبزی و بازار میوه شهریار و البته بازارچه های محلی است، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای تغییر نگرش و نحوه اداره بازارچه ها و میادین از حالت اجاره داری و بنگاه داری به سمت ارایه خدمات به مردم در حال اجراست چون بازارچه های موجود در تبریز تاکنون چه از لحاظ کیفیت خدمات و چه از نظر کنترل قیمت نقشی نداشته اند.

سرپرست سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری تبریز افزود: نتایج اقدامات صورت گرفته در ۶ ماهه نخست سال بعد دیده می شود و مردم تا پایان ۱۴۰۲ طعم شیرین این تغییرات را خواهند چشید و در بخش عمرانی و توسعه ای نیز فاز دوم بازارچه اندیشه در شرف افتتاح است و علاوه بر این اقدامات لازم برای حل مشکلات زیرساختی در میدان بزرگ میوه و تره بار انجام شده و انبار مرکزی سازمان نیز بعد از سال‌ها با کمترین هزینه به بهره‌برداری رسیده است.

وی بازارچه شقایق را یکی از بزرگ‌ترین بازارچه‌های محلی تبریز برشمرد و گفت: این بازارچه با پیگیری های صورت گرفته و حل مشکلات حقوقی در حال آماده سازی برای ارایه خدمات به شهروندان است و ۶ بازارچه دیگر نیز توسط مناطق شهرداری در حال احداث هستند و پیگیر بهره برداری آنها و طراحی داخلی و بهره‌برداری از آنها در ماه‌های آینده از جمله در سه منطقه شنبه‌غازان، مرزداران و بیلانکوه هستیم و قرارداد بازارچه مناطق ۷ و ۴ نیز بسته شده و تا تابستان آینده به بهره برداری خواهند رسید.

تبریز به ۵۴ بازارچه نیاز دارد

کیانی ادامه داد: طبق بررسی ها نیاز تبریز ۵۴ بازارچه است و بر همین اساس برای افق آتی ایجاد ۲۰ بازارچه را برنامه‌ریزی کرده‌‍ایم که در گام نخست با بهره‌برداری ۱۰ مورد تا پایان سال آینده، تعداد بازارچه‌های تبریز به ۲۵ مورد می‌رسد و اصلاح نحوه واگذاری و کنترل و ایجاد نرخ متمرکز هم برای میوه و هم اقلام اساسی در این بازارچه‌ها ضروری و تحقق این مهم نیازمند هوشمندسازی بازارچه هاست و بهار سال آینده هم در نظارت و اعلام قیمت و هم پیوست‌های تجاری در کنترل کالاهای اساسی انجام خواهد شد زیرا در توزیع کالاهای اساسی در تبریز به شدت مشکل داریم و طبق هماهنگی با جهادکشاورزی و کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار قرار شده با ایجاد ۱۲ بازارچه سیار کانکسی و نیز بازارچه‌های محلی بار اصلی این وظیفه بر عهده سازمان میادین خواهد بود.

ساماندهی مشاغل شهری 

وی ساماندهی مشاغل شهری را نیز دیگر حوزه فعالیتی سازمان میادین شهرداری برشمرد و گفت: معاونت این بخش در یک سال گذشته ایجاد شده و اولین اقدام این حوزه مطالعه جامع مشاغل تبریز است که در حال نهایی شدن است و بهار سال بعد با اعلام فراخوان به مزایده گذاشته خواهد شد تا بر اساس مبنایی علمی و مطالعه شده منطبق با طرح تفصیلی نسبت به ساماندهی مشاغل اقدام شود و پر خصوص مشاغل مزاحم و سد معبر نیز دو رویکرد فرهنگ سازی با هدف همراه کردن مردم در این زمینه و نیز ایجاد بازارهای موقت در تبریز پیگیری می‌کنیم چون در تبریز قدیم بازارهای عصر و شب داشتیم که بنا به دلایلی به فراموشی سپرده شده اند.

سرپرست سازمان میادین تصریح کرد: تلاش می کنیم با رویکردی جدید و استفاده از تجربه های موفق در این زمینه چنین بازارهایی را تا بهار آینده احیا کنیم که ساماندهی دستفروش ها و وانت بارها از مهمترین دستاوردهای آن خواهد بود تا در کنار حفظ حقوق شهروندی در حوزه سد معبر، معیشت فعالان این بخش نیز حفظ شود و بر همین اساس بازارهای موقت عمومی و تخصصی با هدف جلوگیری از دادن جای ثابت به افراد محدود و لزوم رعایت عدالت در این زمینه و نیز دسترسی مردم به کالاهای مورد نیاز با قیمت مناسب ایجاد خواهند شد.

وی از تشکیل کارگروه در شهرداری و با مسئولیت سازمان میادین برای مکان یابی و واگذاری بازارچه های محلی خبر داد و افزود: علاوه بر این طراحی این بازارچه ها نیز مورد توجه است چرا که اگر درست انجام شود می تواند در ارتقای کارکرد آن موثر باشد و بحث نظارت نیز بر آنها نیز از طریق هوشمندسازی و البته ناظر مقیم پیگیری می شود و کنترل قیمت نیز یکی از کارکردهای این بازارچه هاست که در گذشته به واسطه نوع واگذاری ها و رویکرد اجاره دهی صرف چندان موفق عمل نکرده اند و بیشترین زمان را برای تحقق این هدف گذاشته‌ایم
اما کنترل کل قیمت در تبریز از توان ما خارج است و تنها به دنبال تعدیل و کنترل قیمت در بازارچه ها از طریق مبادی توزیع و اعلام نرخ با سود مشخص هستیم که در صورت اجرای موفقیت آمیز می تواند به سایر بخش های بازار شهر نیز که شاید از کنترل ما خارج باشند، تسری یابد.

کیانی گفت: حوزه بازرگانی سازمان میادین با هدف تامین کالاها و محصولات اعم از میوه و تره بار و سایر کالاهای اساسی با همراهی تامین کنندگان امین بخش خصوصی فعال شده و علاوه بر ۴۰۰ تن سیب و پرتقالی کهتوسط جهاد کشاورزی برای توزیع در اختیار ما قرار خواهد گرفت، با تدبیر صورت گرفته بیش از یکهزار تن میوه از سوی میادین با قیمتی متفاوت و البته ارزان تر در ایام پایانی سال و شب عید و حتی شاید به قیمت خود میدان میوه و تره بار عرضه خواهد شد و طبق برنامه ریزی صورت گرفته در تمامی بازارچه ها علاوه بر میوه و تره بار به دنبال توزیع گوشت قرمز و مرغ، حبوبات اساسی، ایجاد غرفه های ارائه مستقیم کالا هستیم و در هر بازارچه ای که امکان داشته باشد، نسبت به ایجاد فروشگاه های زنجیره ای با یک برند جدید سازمان میادین اقدام خواهیم کرد.

پایان پیام/ ۶۰۰۳۶


[ad_2]