مراکز پژوهشی باید از لحاظ علمی جلوتر از علم روز باشند
مراکز پژوهشی باید از لحاظ علمی جلوتر از علم روز باشند

رییس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: مراکز پژوهشی باید از لحاظ علمی جلوتر از علم روز باشند، با دانش همگام بوده و در آینده چیزی به علم جامعه بیفزاید. به گزارش قلم پرس، شکور اکبرنژاد در مراسم افتتاحیه مرکز پژوهش های شورای اسلامی و شهرداری تبریز ضمن تشکر از تمامی کسانی که در راه اندازی […]

رییس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: مراکز پژوهشی باید از لحاظ علمی جلوتر از علم روز باشند، با دانش همگام بوده و در آینده چیزی به علم جامعه بیفزاید.

به گزارش قلم پرس، شکور اکبرنژاد در مراسم افتتاحیه مرکز پژوهش های شورای اسلامی و شهرداری تبریز ضمن تشکر از تمامی کسانی که در راه اندازی مجدد این مرکز همکاری لازم را داشته اند گفت: امیدوارم با راه اندازی این مرکز ما از جمله افرادی که خود را عالم  بی نقصی میدانند نباشیم و زین پس مسایل پژوهشی و تحقیقاتی را به این مرکز و نخبگان بسپاریم.
وی افزود: در این کشور پس از انقلاب اسلامی اتفاقات بسیار خوبی رخ داده است اما این واقعیت که زندگی کنونی ما دچار سختی های بسیاری است غیر قابل کتمان است.
اکبرنژاد عامل اصلی وجود این سختی ها را روش های نادرست زندگی دانست و گفت: اگر به این روش ها ادامه بدهیم سختی ها افزایش یافته و مضرات آن در آینده  قابل جبران نخواهد بود.
وی افزود: مراکز پژوهشی باید از لحاظ علمی جلوتر از علم روز باشند، با دانش همگام بوده و در آینده چیزی به علم جامعه بیفزاید.
رییس شورای اسلامی شهر تبریز با برشماری عوامل توسعه در دوره های مختلف تاریخی گفت : ما امروز در دوره دانایی قرار داریم و حفظ و نجات انسانها و محیط زیست هدف اصلی این دوره از تاریخ است.
اکبرنژاد اصافه کرد: برای سالم سازی نظام اجتماعی و مدیریتی باید وجود مواردی همچون استفاده از سوختهای تجدید پذیر، حذف نیازهای کاذب، حداقلی سفرهای درون شهری، فرهنگ سازی در استفاده از وسایل نقلیه مورد توجه قرار گیرد.
وی تشخیص نیازهای آینده بجای رویارویی با بحران ها و کارهای ضروری غیر فوری را از وظایف مرکز پژوهش ها برشمرد و تاکید کرد: مسیولان در نظر داشته باشند که بحران ها نتیجه کارهای غیر علمی و تیر انداختن در تاریکی است.
وی تاکید کرد: مرکز پژوهش ها باید چراغ راه بوده و با تعیین و کاهش اهداف و اولویت بندی آنها سعی در رسیدن به این اهداف داشته باشیم.
رییس شورای اسلامی شهر تبریز عدم ایجاد تحول و چابک سازی، جذب سرمایه و اصلاح ساختارآموزش مداوم حفظ نخبگان و افراد شایسته را مشکل کشورمان برای ایجا توسعه دانست که باید توسط مراکز تحقیقاتی و پژوهشی تحقق یابد.