مراسم عزاداری جاماندگان اربعین در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود
مراسم عزاداری جاماندگان اربعین در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری مراسم عزاداری جاماندگان اربعین در تبریز و شهرستان‌های استان خبر داد. به گزارش قلم پرس،از تبریز. حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود حسینی امروز در گفت و گگو با خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن ایام اربعین اظهار داشت: هر چند جمعی از دلدادگان اباعبدالله الحسین (ع) توفیق تشرف به […]



مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری مراسم عزاداری جاماندگان اربعین در تبریز و شهرستان‌های استان خبر داد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز. حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود حسینی امروز در گفت و گگو با خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن ایام اربعین اظهار داشت: هر چند جمعی از دلدادگان اباعبدالله الحسین (ع) توفیق تشرف به کربلای معلی و شرکت در مراسم اربعین حسینی در حرم سیدالشهدا (ع) را داشته اند، اما جمع قابل توجهی از مردم استان به این مهم موفق نشده اند.

وی ادامه داد: بر همین اساس مجموعه تبلیغات اسلامی در کنار دیگر نهادهای فرهنگی و مذهبی با پیش بینی برنامه ها و مراسم ویژه اربعین تلاش کرده تا این روز در شهرها و شهرستان های استان نیز با شور و عظمت خاصی گرامی داشته شود و برگزاری مراسم عزاداری جاماندگان اربعین یکی از این برنامه هاست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری این مراسم عزاداری همزمان با روز اربعین در تبریز و دیگر شهرستان های استان خاطرنشان کرد: مراسم عزاداری جاماندگان اربعین در تبریز از محل مصلی اعظم امام خمینی (ره) این شهر به سمت گلزار شهدای وادی رحمت برگزار خواهد شد.

وی اقامه نماز ظهر و تلاوت زیارت عاشورا در مصلی و سخنرانی و عزاداری در محل گلزار شهدای وادی رحمت را بخشی از برنامه های پیش بینی شده برای مراسم عزاداری جاماندگان اربعین در تبریز اعلام کرده و افزود: در مسیر حرکت عزاداران حسینی از مصلی تا گلزار شهدا ۲۰ موکب نیز نسبت به خدمات رسانی به شرکت کنندگان در این مسیر اقدام خواهند کرد و نمونه چنین مراسمی برای کلیه شهرتان های استان نیز برنامه ریزی شده است.

حسینی به اقدامات صورت گرفته از طرف هیئات آذربایجان شرقی در ایام اربعین نیز اشاره و تصریح کرد: همزمان با این ایام ۶۵ موکب استان در مناطق مرزی و همچنین کشور عراق و مسیرهای منتهی به کربلای معلی مستقر شده و به زوار اربعین خدمات رسانی می کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان از برپایی موکب هایی در مسیرهای تردد زائران اربعین حسینی از آذربایجان شرقی به سمت مبادی مرزی نیز خبر داد و گفت: در مناطقی چون عجب شیر، ایلخچی، آذرشهر، بناب و ملکان که در مسیر تردد زوار داخلی و خارجی از جمله از کشور ترکیه قرار دارند، موکب هایی برپا شده و به مسافران وادی کربلا خدمات ارئه می کنند.

پایان پیام/ ۶۰۰۳۶