مراسم اربعین آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) در حرم امام برگزار شد
مراسم اربعین آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) در حرم امام برگزار شد

مراسم اربعین یار امام آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) در حرم مطهر امام خمینی برگزار شد. به گزارش قلم پرس به نقل از جماران، مراسم اربعین یار امام آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) از ساعت ۱۵ امروز در حرم رهبر کبیر انقلاب اسلامی آغاز شد. در این مراسم جمع کثیری از مردم و بسیاری از مسئولان حضور دارند. به گزارش […]

مراسم اربعین یار امام آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) در حرم مطهر امام خمینی برگزار شد.

به گزارش قلم پرس به نقل از جماران، مراسم اربعین یار امام آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) از ساعت ۱۵ امروز در حرم رهبر کبیر انقلاب اسلامی آغاز شد.

در این مراسم جمع کثیری از مردم و بسیاری از مسئولان حضور دارند.

به گزارش جماران، دقایقی پیش حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی جهت شرکت در مراسم چهلم رییس اسبق مجلس خبرگان رهبری در حرم مطهر امام خمینی(س) حضور یافت.

یادگاران معزز امام، آیت الله هاشمی شاهرودی، آیت الله موسوی بجنوردی، آیت الله ری شهری، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، دکتر ظریف وزیر امور خارجه، حجت الاسلام والمسلمین علوی وزیر اطلاعات، محسن رضایی، دکتر میرزاده، حجت الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور از جمله شخصیتهای حاضر در این مراسم هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری معاون حقوقی رییس جمهور در این مراسم گفت: اگر از امام عظیم الشان و شهدا سخن می گوییم و اگر از آیت الله هاشمی تجلیل می کنیم، برای این است که نمونه هایی از حیات طیبه در روزگار ما هستند.

معاون حقوقی رییس جمهور  با بیان این که آیت الله هاشمی رفسنجانی برای همه کسانی که میخواهند در تراز انقلاب بمانند و کشور را در مسیر توسعه و پیشرفت پیش ببرند، درس های بزرگی دارد، ادامه داد: او نه در اوج احساسات خود را می باخت و نه هنگام اصابت تیر تهمت ها و تخریب ها از انصاف خارج می شد.

انصاری با تاکید بر این که آیت الله هاشمی در شورای انقلاب از اولین کسانی هستند که مورد اعتماد امام قرار می گیرند، افزود: وی مجلس اول را به گونه ای اداره کرد که امروز همه آرزو دارند مجلسی مانند مجلس شورای اول شکل بگیرد.

وی با اشاره به این که قدر شخصیت هایی مانند بانوی انقلاب همسر بزرگوار حضرت امام و یا آیت الله هاشمی دانسته نشد، گفت: کاش رییس جمهور محترم خاطرات خود از ایشان در جبهه را بیان کنند.

معاون رییس جمهور اظهار داشت: آیت الله هاشمی از چیزی نمی هراسید و در زمانی که خیلی ها در یاس بودند، او کانون امید برای مبارزین بود.

انصاری با بیان این که سخت تر از گذشتن از جان، گذشتن از آبروست، گفت: هاشمی تمام آبروی خود را به میدان آورد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: هاشمی در مدیریت، اهل سعه صدر و مطالعه گسترده بود و در جلسات متخصصین دست . پای خود را گم می کردند و مشهور بود که نمی توان آمار غلط به او داد.

وی با تاکید بر این که هاشمی نقطه نظرات همه را می شنید و این ویژگی را از امام آموخته بود، ادامه داد: او ساعت ها در تنهایی خود برای آینده کشور و برون رفت از مشکلات فکر می کرد.

انصاری با بیان این که هاشمی به عهدی که با رهبری در بین الحرمین بست استوار ماند، گفت: نقش آقای هاشمی در تحکیم ولایت فقیه پس از ارتحال حضرت امام، بر خلاف برخی فضاسازی ها بی بدیل بود و او به اتفاق مرحوم سید احمد خمینی و آیت الله موسوی اردبیلی کاری کردند، کارستان.

معاون رییس جمهور، تعامل با دنیا را شیوه آیت الله هاشمی برای توسعه و پیشرفت کشور عنوان کرد و نقش وی در حمایت از حق رای مردم و صیانت از آرای آنان را قابل توجه دانست.

وی با بیان این که صبر هاشمی از ایمان او بود، اظهار داشت: او تخریب ها را حلال کرد اما آثار این تخریب ها در جامعه باقی می ماند همان گونه که آثار بداخلاقی ها علیه شهید بهشتی از جامعه زدوده نمی شود.

مجید انصاری گفت: آیت الله هاشمی تا روز آخر از دولت حمایت کامل داشت و در پایان تاکید کرد: دشمنان می خواهند مردم را مایوس کنند اما ملت ما با شرکت در تشییع پیکر آیت الله هاشمی و پس از آن شهدای آتش نشان و در نهایت راهپیمایی پرشکوه ۲۲ بهمن، نشاط و امید خود را نشان داده و به ترامپ پیام دادند به رتق و فتق امور خود بپردازد چرا که مردم ما روی پای خود ایستاده اند و از عهده امور خود بر می آیند.