مدیریت منابع آب، تضمین حفظ منابع آبی برای نسل‌های آینده است
مدیریت منابع آب، تضمین حفظ منابع آبی برای نسل‌های آینده است

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مدیریت منابع آب به‌نوعی تضمین حفظ منابع آبی برای نسل‌های آینده است. گفت: باید فرهنگ صرفه‌جویی را از کودکان شروع کرده و این موضوع را برای نسل‌های آینده نهادینه کنیم. به گزارش قلم پرس، بهروز مهدوی پیش از ظهر امروز در نشست کمیته فرهنگی و […]

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مدیریت منابع آب به‌نوعی تضمین حفظ منابع آبی برای نسل‌های آینده است. گفت: باید فرهنگ صرفه‌جویی را از کودکان شروع کرده و این موضوع را برای نسل‌های آینده نهادینه کنیم.

به گزارش قلم پرس، بهروز مهدوی پیش از ظهر امروز در نشست کمیته فرهنگی و اجتماعی هفته صرفه‌جویی در آب اظهار داشت: متأسفانه خطر کمبود منابع آب در سال‌های آینده به یک بحران تبدیل خواهد شد و لازمه پیشگیری از این امر، مدیریت بهینه منابع آبی است.

وی افزود: امروز دریاچه‌های بسیاری به‌عنوان منابع تجدیدناپذیر در زیرزمین وجود دارد که به چشم دیده نمی‌شوند اما به خاطر برداشت‌های بی‌رویه در خطر خشک شدن هستند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه لازمه مدیریت منابع آبی، صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب است، ادامه داد: بحث صرفه‌جویی و مصرف باید در جامعه نهادینه و فرهنگ‌سازی شود.

مهدوی با تأکید بر مشارکت مردم در بحث مصرف بهینه و صرفه‌جویی در آب گفت: در این خصوص سازمان‌های مردم‌نهاد نقش مهمی می‌توانند ایفا کنند و باید از ظرفیت سمن‌ها در این رابطه به‌خوبی بهره‌مند شد.

وی بابیان اینکه مدیریت منابع آب به‌نوعی تضمین حفظ منابع آبی برای نسل‌های آینده است، بیان داشت: باید فرهنگ صرفه‌جویی را از کودکان شروع کرده و این موضوع را در نسل‌های آینده نهادینه کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی ادامه داد: برای این موضوع باید دستگاه‌های متولی به‌صورت مشارکتی از طریق برگزاری برنامه‌ها، انتشار کتاب‌ها و روش‌های مختلف دیگر، کودکان را با موضوع بحران آب و بحث صرفه‌جویی در آب آشنا کنند.