مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم: برخی رشته‌های دانشگاهی ادغام می شوند
مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم: برخی رشته‌های دانشگاهی ادغام می شوند

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: قطعا هدف ما از اجرای طرح آمایش، حذف همه‌ کد رشته‌های مد نظر نیست چراکه کشور به این رشته‌ها نیاز دارد و ما برخی از رشته‌ها را ادغام خواهیم کرد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، محمدمهدی دهقان امروز در جلسه‌ کارگروه آمایش و مدیریت تحول […]



مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: قطعا هدف ما از اجرای طرح آمایش، حذف همه‌ کد رشته‌های مد نظر نیست چراکه کشور به این رشته‌ها نیاز دارد و ما برخی از رشته‌ها را ادغام خواهیم کرد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، محمدمهدی دهقان امروز در جلسه‌ کارگروه آمایش و مدیریت تحول آموزش عالی آذربایجان شرقی با حضور رئیس دانشگاه تبریز، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز، رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، روسای دانشگاه‌های استان و ارتباط اینترنتی مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، اظهار کرد: ساماندهی رشته‌های تحصیلی یکی از وظایف ۹‌ گانه‌ وزارت علوم است و این امر تکلیف قانونی برعهده‌ وزارت علوم می‌باشد و البته بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص فارغ التحصیلان و حل نیازهای کشور توسط دانشگاه‌ها، مسئولیت ما را سنگین‌تر و وظیفه‌ ما را دو چندان کرده است.

وی افزود: قطعا هدف ما از اجرای طرح آمایش، حذف همه‌ کد رشته‌های مد نظر نیست چراکه کشور به این رشته‌ها نیاز دارد و ما برخی از رشته‌ها را ادغام خواهیم کرد.

دهقان با بیان اینکه مبنای اجرای طرح آمایش میزان اشتغال فارغ التحصیلان است، خاطرنشان کرد: از بین ۴۳۷ کد رشته محل در مقطع کاردانی دانشگاه‌های دولتی در آذربایجان شرقی، ۳۱۰ کد رشته محل کمتر از ۵۰ درصد میزان اشتغال فارغ التحصیلان را به خود اختصاص داده است. همچنین در مقطع کارشناسی از یک هزار و ۲۳۵ کد رشته محل، ۷۶۹ کد رشته محل دارای ضریب اشتغال کمتر از ۵۰ درصد هستند. در مقطع کارشناسی ارشد از یک هزار و ۴۱۸ کد رشته محل، ۸۳۳ کد رشته محل و در دکتری از ۴۴۸ کد رشته محل، ۲۱۳ رشته دارای این وضعیت هستند.

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: علاوه بر میزان اشتغال، میزان تقاضای یک رشته نیز حائز اهمیت است و رشته‌هایی که نسبت به ظرفیت اعلام شده پذیرش کمتری دارند، باید ساماندهی شوند.

پایان پیام/۶۰۰۰۲