مدارس تبریز در روزهای یکم و دوم دی ماه ۹۸ تعطیل اعلام شد
مدارس تبریز در روزهای یکم و دوم دی ماه ۹۸ تعطیل اعلام شد
با اعلام مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی یکشنبه و دوشنبه ۱و۲ دیماه مدارس تمامی مقاطع تحصیلی در تبریز، سردرود و باسمنج تعطیل شد.

بر اساس تصمیمات کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوای کلانشهر تبریز و پیش بینی هواشناسی مبنی بر پایداری هوا، فردا یکشنبه و دوشنبه ۱و۲ دیماه مدارس تمام مقاطع تحصیلی در تبریز،سردرود،باسمنج تعطیل است.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: این تصمیم از سوی کارگروه ویژه آلودگی هوا و به علت تدوام آلایندگی هوا اتخاذ شد.

هنربر با اشاره به تدابیر اندیشیده شده در خصوص کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: یکی از تدابیر کاهش آلودگی هوا، تعطیلی مدارس است که با کاهش استفاده از وسایط نقلیه رخ می دهد و این تصمیم در راستای حفظ سلامت دانش‌آموزان است.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی توصیه کرد، برای کاهش آلودگی هوا بهتر است مردم بیشتر از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند تا از روزهای آلوده عبور کنیم.

مرکز پایش کیفی هوای اداره‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی امروز اعلام کرد هوای کلان‌شهر تبریز امروز شنبه برای گروه‌های حساس ناسالم است.

بر پایه این گزارش، متوسط شاخص آلودگی هوای تبریز در ۲۴ ساعته گذشته براساس ذرات ۲.۵ میکرون برابر ۱۱۰ بوده است.

گروه های حساس شامل سالمندان، بیماران ریوی و قلبی، کودکان و زنان باردار است که از آنها خواسته شده از حضور در فضاهای باز خودداری کنند.

هوای کلان شهر تبریز در هفته قبل نیز سه روز آلوده بود که در یک روز آن به دلیل شدت آلودگی، مدارس تعطیل شده بود.