محورهای شش گانه فراخوان از انتخابات و مدیریت بحران تا مطالبه گری و پیش روی در گام دوم انقلاب
محورهای شش گانه فراخوان از انتخابات و مدیریت بحران تا مطالبه گری و پیش روی در گام دوم انقلاب
با رونمایی از فراخوان سومین جشنواره رسانه ای ابوذر آذربایجان شرقی در حاشیه پاتوق رسانه هفته بسیج، این جشنواره در سومین سال پیاپی برگزاری وارد مرحله پذیرش آثار شد.

به گزارش قلم پرس به نقل از دبیرخانه جشنواره رسانه ابوذر، با رونمایی از فراخوان سومین جشنواره رسانه ای ابوذر آذربایجان شرقی در حاشیه پاتوق رسانه هفته بسیج، این جشنواره در سومین سال پیاپی برگزاری وارد مرحله پذیرش آثار شد.

جشنواره رسانه ای ابوذر که به همت سازمان بسیج رسانه در دو مرحله استانی و ملی برگزار می شود؛ امسال با تغییراتی در محورهای موضوعی و قالبهای پذیرش آثار آغاز به کار کرده است که مهمترین تغییر را می توان زیرعنوان های گنجانده شده ذیل محورهای موضوعی جشنواره برای جامعیت و روایی لازم دانست.

«انقلاب اسلامی(دستاوردهای انقلاب، بصیرت و دشمن شناسی، ریزش ها و رویش ها، مردم سالاری دینی و انتخاب اصلح)، «اقتصاد مقاومتی(رفع موانع تولید و معرفی واحدهای تولیدی موفق)، «جامعه» (مدیریت بحران، حقوق شهروندی، آسیب های اجتماعی و امید به آینده)، «بسیج مستضعفین» (دفاع مقدس و جبهه مقاومت، ۴۰ سالگی بسیج و عرصه های اقدام )، «فرهنگ، هنر و رسانه» (ادبیات، فرهنگ بومی و محلی و مسائل صنفی خبرنگاران) و «ورزش » (فرهنگ هواداری و اخلاق ورزشی) محورهای جشنواره سوم ابوذر در آذربایجان شرقی هستند.

نگاهی به قالب های پذیرش آثار اعلام شده در فراخوان سومین جشنواره رسانه ای ابوذر آذربایجان شرقی هم نشان می دهد خبر پیشرفته و نرم خبر که بسیج رسانه در ماه های گذشته فعالیت های آموزشی خود را روی آنها متمرکز کرده بود به فراخوان افزوده شده و نیز گرافیک و صفحه آرایی مطبوعاتی همچون طنز و کاریکاتور و آثار چند رسانه ای از جمله قالب هایی است که علاقه مندان می توانند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

بخش های ویژه جشنواره ابوذر امسال نیز به «مطالبه گری» (عدالت اجتماعی، چالش های زیست محیطی، خصوصی سازی و مسائل کارگری، جنبش دانشجویی و فساد ستیزی) و نیز «آذربایجان پیش رو در گام دوم انقلاب» اختصاص داده شده است.

محدودیت ۶ اثر برای هر شرکت کننده جشنواره و بازه زمانی حدود سه هفته ای تا ۲۵ آذرماه هم توسط دبیرخانه در نظر گرفته شده است که با این شرح خبرنگاران و فعالان رسانه ای باید دست بجنبانند تا این فرصت را برای رقابت و کسب جایزه ابوذر از دست ندهند.

علاقه مندان می توانند آثار خود که از ابتدای سال ۹۸ در مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری منتشر شده است را به دبیرخانه جشنواره واقع در تبریز، میدان شهدا، روبروی استانداری، خانه تاریخی مجتهدی ها ارسال کنند.