متاسفانه در فضای مجازی عفت تهدید می‌شود
متاسفانه در فضای مجازی عفت تهدید می‌شود

به گزارش قلم پرس،  حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی صبح امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز عید فطر در مصلای اعظم امام خمینی(ره) با تبریک این عید به مسلمانان جهان اظهار کرد: امروز یکی از روزهای بسیار مهم دینی می‌باشد چرا که این رسم است تا در میان ملت‌ها اگر موفقیتی حاصل شود آن را […]

به گزارش قلم پرس،  حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی صبح امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز عید فطر در مصلای اعظم امام خمینی(ره) با تبریک این عید به مسلمانان جهان اظهار کرد: امروز یکی از روزهای بسیار مهم دینی می‌باشد چرا که این رسم است تا در میان ملت‌ها اگر موفقیتی حاصل شود آن را در قالب عید در جامعه تثبیت کنند.

وی افزود: مردم روزهای عید را بزرگ دانسته و گرامی می‌دارند و چرایی بزرگداشت اعیاد در هر قومی بر اساس فرهنگ و اعتقادات آنها است.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهادکشاورزی بیان کرد: عید فطر بعد از یک ماه روزه‌داری و عید قربان بعد از بخش مهمی از انجام اعمال حج انجام می‌گیرد البته در فرهنگ دینی هر روزی که مسلمانان معصیت نکنند ان روز را باید عید دانست.

وی با تاکید بر اینکه عید اسلامی یعنی تربیت جان، موفقیت در جهاد نفس، تصریح کرد: پهلوان پهلوانان کسی است که پشت نفس را خاک کند و بزرگترین و خطرناک‌ترین دشمن در درون ما قرار دارد و آن نفس اماره می‌باشد.

حجت‌الاسلام تقوی ادامه داد: روزه و روزه‌داری در ماه رمضان مبارزه با این دشمن درونی یعنی نفس اماره می‌باشد.

وی متذکر شد: این نفس وسوسه‌گر بسیاری مهمی است که بسیاری از گناهان و هنجارشکنی‌ها به خاطر تحریک نفس و تسلیم انسان در برابر نفس است.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه عید فطر یعنی عید موفقیت در برابر جهاد نفس است، گفت: عید اسلامی یعنی تبدیل رذائل به فضائل بوده و امروز در پایان یک ماه مبارزه موفق عید می‌گیریم و عیدمان را نیز با نماز اعلام می‌داریم که پر از مفهوم می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: عید فطر به قدری بزرگ و عظمت بوده که امروز خداوند را در قنوت‌های خود یاد می‌کنیم و به حق این روز خدا رو صدا می‌زنیم.

حجت‌الاسلام تقوی بیان کرد: امروز روز پاداش نیکوکاران بوده و حتی امام علی(ع) فرموده است که نیکوکاران جایزه خود را در عید فطر گرفته و تبهکاران ناامید و زیان‌کار خواهند بود و نمی‌توانند عیدی داشته باشتد.

وی افزود: در روایت‌ها آمده است که عید فطر شبیه‌ترین روز به روز قیامت است و همه در یک فضا قرار گرفته و باید به حساب اعمال تک به تک آنها رسیدگی شود.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهادکشاورزی اذعان داشت: عید فطر روز تکبیر و تهذیب بوده و با زیبایی زینت یافته است و البته از یک منظر دیگر روز فقرا و محرومان نیز است.

وی با اشاره به اینکه با پرداخت زکات فطره به سفره محرومان رونق بخشیده می‌شود، تصریح کرد: پرداخت زکات یک آزمایشی برای اغنیا و کمکی به فقرا و نیازمندان است.

حجت‌الاسلام تقوی توضیح داد: در روز عید فطر پیامبر اکرم(ص) به جارچی‌ها فرمودند که بروید و جار بزنید تا مردم زکات‌شان را بپردازند و به تبع آن  نمازشان قبول شود؛ پس قبولی نماز عید فطر وابسته به پرداخت زکات می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه محاسبه طبق فرامین اهل بیت‌(ع) یک موضوع توصیه شده است، گفت: همیشه به محاسبه کردن روزانه اعمال توصیه شده و رمضان نیز فرصتی بسیار مغتنم برای این امر می‌باشد.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهادکشاورزی به کلاس‌های شهید بهشتی در قم اشاره کرد و گفت: این عالم بزرگ مدام تاکید داشتند که مهم‌تر از هر چیزی حفظ سرمایه است و در ماه مبارک رمضان خداوند به ما فرصت داده تا به درگاه او رفته و از او بپرسیم.

وی ادامه داد: درخواست بهره‌مندی از رمضان نیز از دعاهای رمضان بوده و اگر در طول یک ماه رمضان نتوانیم گناه‌های خود را پاک کنیم دیگر پاک کردن آن در ماه‌های دیگر سخت است.

حجت‌الاسلام تقوی با استناد به فرمایش رسول اکرم(ص) مبنی بر اینکه سزوار شقاوت کسی است که ماه رمضان بیاید و بگذرد ولی گناهانش بخشیده نشود، افزود: اگر در ماه مبارک رمضان آمرزیده نشویم پس در چه ماهی امید به بخشودگی داریم؟

وی ابراز کرد: در ماه مبارک رمضان اعمال غیر اختیاری روزه‌دار از جمله نفس کشیدن و خوابیدن و غیره نیز عبادت است.

نماینده ولی‌فقیه در جهادکشاورزی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان از خداوند خواستیم تا ما را از خواب غفلت بیدار کند و حال سوال اینجاست که آیا واقعا از خواب غفلت بیدار شدیم؟

وی تاکید کرد: خسارت‌بارترین موضوع برای انسان غفلت است چراکه غفلت همه چیز انسان را از بین می‌برد و چه بد که وقتی برف پیری روی انسان نشست با افسوس از غفلت خود پشیمان باشیم.

حجت‌الاسلام تقوی اذعان داشت: مقام معظم رهبری همیشه بر امر بصیرت‌افزایی تکیه دارند چراکه اگر جمعی بصیرت خود را از دست دهند به سقوط محکوم می‌شوند.

وی متذکر شد: در ماه مبارک رمضان از خداوند خواستیم تا لوح دلمان را زنگارزدایی کند و این خواسته‌ای است که در طول این ماه به زبان آوردیم ولی نکته قابل توجه این است که آیا بعد از یک ماه نورانیت در دل احساس می‌کنیم؟

نماینده ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی اضافه کرد: اگر لوح دل غبارزدایی شود و آینه دل شفاف شود حتما این خوبی‌ها را خواهیم دید ولی برعکس اگر هوش دل هوشیار نباشد نه می‌توان دید و نه می‌توان زیبایی را حس کرد.

حجت‌الاسلام تقوی خاطرنشان کرد: تا وقتی فردی زکام است هر چقدر فضا را گلابگون کنیم اثری ندارد و ابتدا باید مریضی بهتر شود و این شامل افرادی است که هنوز قلب و دلشان مریض است و توانایی دیدن زیبایی واقعی را ندارد.

وی بیان داشت: خانه خداوند قلب انسان مومن است و این شامل قلبی است که نورانی می‌باشد نه قلبی که انباشت اوهام، تلخی‌ها و بدی‌ها است.

نماینده ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی افزود: قلب پاک را باید در ماه مبارک رمضان خانه تکانی کرده و خدا را جای می‌دادیم.

حجت‌الاسلام تقوی به مطالبه عفت و پاکدامنی در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: متاسفانه مرزهای عفت توسط فضای مجازی شکسته می‌شود.

سرآمد همه خوبی‌ها عفت است/ متاسفانه در فضای مجازی عفت تهدید می‌شود

وی ادامه داد: شریف‌ترین صفات عفت است و سرآمد همه نیکی‌ها عفت می‌باشد و به عبارتی زکات فقر و جمال فقر هم عفت است.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهادکشاورزی به راه‌هایی برای افزایش عفت از قبیل غیرت، شکیبایی در برابر خواسته‌های نفسانی اشاره کرد و گفت: دختران و زنان جامعه باید به عفت بیشتر توجه کنند.

 حجت‌الاسلام تقوی متذکر شد: شخصیت یک زن قرار دادن خود در برابر چشم‌چران‌ها نیست بلکه زن باید عفیف باشد چراکه عفت همانند کجاوه محافظ زنان است و زنان می‌توانند با عفت در همه جایگاه‌ها فعالیت کنند.

وی قناعت را دیگر خواسته مومنان در ماه مبارک رمضان برشمرد و گفت: اسراف، تزویر و چشم هم چشمی غلط است و مومن باید از این موضوعات دور شده و در سایه قناعت عزت خود را حفظ کند.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهادکشاورزی تاکید کرد: در اقتصاد مقاومتی قناعت یک گوهر ارزشمندی بوده و عزت‌آفرین می‌باشد.

حجت‌الاسلام تقوی با تاکید بر اینکه در نظام اسلامی کارها و خدمات زیادی انجام می‌گیرد ولی گاها با هر کسی صحبت می‌شود ابراز رضایت ندارد، توضیح داد: یکی از ویژگی‌های انسان مومن این است که باید زبان سپاس‌گذاری هم داشته باشیم و با یک بدی همه خوبی‌ها نباید پاک شود.

وی ادامه داد: کاندیداها در انتخابات بدون تحقیق و مطالعه دست به وعده دادن می‌گذارند و وقتی وارد کار شده و متوجه می‌شود که محدودیت‌های مالی و موقعیتی وجود دارد زیر همه قول‌ها می‌زند و این منجر به بدبین شدن مردم می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهادکشاورزی ابراز کرد: وای به روزی که میلیاردها تومان خرج شود و با شایعه‌پراکنی و تهمت رقیب را از صحنه خارج کرد و خود به کرسی مقام برسد به همین منظور روحانیت باید این ضعف‌ها را به مردم بگویند چراکه این نوع رای گرفتن اسلامی نیست.

حجت‌الاسلام تقوی اضافه کرد: باید افرادی که وعده وعید دروغین و بی‌جا می‌دهد که منجر به بدبین شدن مردم می‌شود را در انتخابات رد صلاحیت کرد.

وی تاکید داشت: نباید اجازه داد تا نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مظلوم واقع شود و اگر ضعفی بوده باشد باید تلاش به حل آن کرد چراکه نظام خوبی‌های خیلی زیادی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: باید دست به دست هم داده و برای پیشرفت کشور تلاش کرد و در این میان از خدمت خدمت‌گزاران واقعی قدردانی کرد.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس