مبنای ارائه مشاوره به مردم رفع اختلافات و برقراری مودت و همدلی است
مبنای ارائه مشاوره به مردم رفع اختلافات و برقراری مودت و همدلی است

خبرگزاری میزان – احمدرضا بهرامی، رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری در مراسم تحلیف دو تن از مشاوران خانواده مرکز وکلای قوه قضاییه در استان چهارمحال و بختیاری مبنای ارائه مشاوره به مردم را رفع اختلافات و برقراری مودت و همدلی عنوان کرد. در این مراسم که با حضور معاون مرکز مشاوران خانواده قوه […]

خبرگزاری میزان – احمدرضا بهرامی، رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری در مراسم تحلیف دو تن از مشاوران خانواده مرکز وکلای قوه قضاییه در استان چهارمحال و بختیاری مبنای ارائه مشاوره به مردم را رفع اختلافات و برقراری مودت و همدلی عنوان کرد.

در این مراسم که با حضور معاون مرکز مشاوران خانواده قوه قضاییه برگزار شد، احمدرضا بهرامی، رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در زندگی انسان هیچ پشتوانه‌ای مطمئن‌تر از مشاوره نیست و اهمیت این موضوع تا بدان جاست که حتی ائمه معصومین (ع) نیز برای بیان اهمیت و نقش مهم مشورت، در برخی از امور با دیگران مشورت می‌کردند.

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: هیچ یک از ما در زندگی شخصی خود بی نیاز از مشورت نیستیم و اگر پای موضوعات مهم و یا تصمیمات سرنوشت ساز نیز در میان باشد مشورت گرفتن از دیگران برای ما اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت.

وی با بیان اینکه نتیجه مشورت برای افراد باید رضایت بخش و مثمر ثمر باشد، گفت: مشاوره باید راه جدیدی را برای فردی که دچار سردرگمی و یا مشکل شده است بگشاید و بر این اساس شخص مشاور باید از تخصص، تجربه و دانش لازم برخوردار باشد.

بیشتر بخوانید:

بهرامی تصریح کرد: گاهی ممکن است یک مشاور به دلیل عدم برخورداری از تجربه، اطلاعات نادرستی را به اشخاص منتقل و وضعیت روحی و فکری آن‌ها را بیش از پیش تضعیف کند.

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری در ادامه با تأکید بر رویکرد پیشگیرانه مشاوره در دستگاه قضایی اظهار کرد: در دادگستری از گذشته تاکنون مشاوره از اهمیت بالایی برخوردار بوده و همواره سعی شده تا از دانش و تخصص مشاورانی متدین و متبحر برای راهنمایی و هدایت مردم و پیشگیری از گسترش اختلافات استفاده شود.

وی یکی از موضوعات مهم در امر مشاوره را پرهیز از آمارگرایی دانست و عنوان کرد: هدف از انجام مشاوره‌ها نباید بالا بردن آمار باشد بلکه آنچه که اهمیت دارد کیفیت مشاوره و نتایج اثربخش آن است و این مهم منوط به ارائه آموزش‌های لازم و مستمر به مشاوران است.

بهرامی همچنین خاطرنشان کرد: گاهاً ممکن است برخی افراد بی بضاعت جهت دریافت مشاوره مراجعه کنند که باید رسیدگی به درخواست این افراد نیز مورد توجه قرار گیرد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی، معاون مرکز مشاوران خانواده قوه قضاییه نیز با اشاره به نقش مشاوران در ایجاد صلح و سازش و رفع اختلافات از تعامل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری با مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران قوه قضاییه تقدیر کرد.

انتهای پیام/