مباحث و طرح‌های مهم وارد صحن نشود تا دولت اقدام به ارائه لایحه کند
مباحث و طرح‌های مهم وارد صحن نشود تا دولت اقدام به ارائه لایحه کند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان اسلامی در اخطاری اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در جلسات اخیر که به صورت مجازی با نمایندگان داشتند تأکید کردند که اجازه دهید مباحث مهم را دولت به صورت لایحه به مجلس ارائه […]

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان اسلامی در اخطاری اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در جلسات اخیر که به صورت مجازی با نمایندگان داشتند تأکید کردند که اجازه دهید مباحث مهم را دولت به صورت لایحه به مجلس ارائه کند زیرا در این صورت موضوع مربوطه از دو بدنه کارشناسی دولت و کمیسیون‌ها و مجلس برخوردار است.

وی افزود: مجلس یازدهم از ابتدای فعالیت خود تلاش کرده در مسیر منویات رهبر انقلاب حرکت کند، لذا با توجه به اینکه دولت سیزدهم نیز دغدغه مشترک و هماهنگ با مردم و مجلس دارد، اجازه دهید تا مباحث و طرح‌های مهم وارد صحن نشود تا دولت اقدام به ارائه لایحه کند؛ این پاسخ عملی به منویات رهبری است.

در ادامه محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به اخطار زنگنه بیان کرد: اصل موضوع که هم حضرت آقا فرمودند و هم در آیین‌نامه داخلی مجلس وجود دارد، درست بوده و باید رعایت کنیم.

قالیباف ادامه داد: مجلس زمانی مفید و موثری است و جهت‌گیری درستی دارد که سهم لوایح آن از طرح‌ها بیشتر باشد و ما امروز این ضعف را در مجلس داریم زیرا تعداد طرح‌های ما بیشتر است لذا حتما باید جهت‌گیری رهبری را در مجلس رعایت کنیم.

وی افزود: البته مجلس گاهی تشخیص می‌دهد که ارائه طرح ضروری است لذا ما هم مانع ارائه طرح نمایندگان نمی‌شویم اما در مورد موضوعات مهم و سازنده ارائه لایحه ضروری است. در صورتی که مجلس طرحی ارائه دهد دولت هم باید نظرات خود مطرح کند اما لایحه‌محوری بر طرح‌محوری اولویت دارد.

انتهای پیام/