لغو عضویت ایران از کمیسیون مقام زن قطعه ای از پازل جنگ ترکیبی است
لغو عضویت ایران از کمیسیون مقام زن قطعه ای از پازل جنگ ترکیبی است
عضو فراکسیون نیروهای انقلاب در مجلس بیان کرد: آمریکا اگر حامی واقعی زنان ایرانی بود به جای لغو عضویت، این عضویت را برای حمایت از زنان ایران حفظ می کرد.

به گزارش قلم پرس، سید محمدرضا میرتاج الدینی در گفت‌وگو با خبرنگاران، در واکنش به لغو عضویت ایران از کمیسیون مقام زن در سازمان ملل، گفت: لغو عضویت ایران از کمیسیون مقام زن قطعه ای از پازل جنگ ترکیبی علیه مردم ایران و انقلاب اسلامی است. برای وجدان های آزاد در دنیا روشن بوده که این لغو عضویت کار سیاسی است در جهان کشورهایی وجود دارد که حقوقی برای زنان قائل نیستند و این کمیسیون برای احقاق حقوق زنان این کشورها هیچ اقدامی نمی کند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس بیان کرد: رعایت حقوق زنان در ایران بسیار بیشتر از آمریکا است، وجدان های آگاه و بیدار در دنیا به آن اذعان می کنند، روشنفکر آمریکایی در توئیتی حقوق زن در ایران و آمریکا در حوزه های بهداشت، سلامت، تحصیلات و برخورداری از سایر حقوق را مقایسه کرد طبق آمارهای ارائه شده ایران در این حوزه از آمریکا جلوتر است.

وی با بیان اینکه لغو عضویت ایران اقدام سیاسی است اظهار داشت: آمریکا همواره سیاست های دوگانه را دنبال می کند آنها اگر می خواهند از حقوق زنان ایران حمایت کنند باید عضویت ایران را حفظ می کردند تا از این طریق حمایت های خود را انجام دهند نه اینکه چنین محرومیتی ایجاد کنند. کشورهای مستقل با رای ممتنع و مخالف در مقابل چنین اقدامی ایستادگی کردند اما کشورهای دنبال روی آمریکا این حکم ظلمانه را صادر کردند.

عضو فراکسیون نیروهای انقلاب در مجلس تاکید کرد: لغو عضویت ایران و محرومیت از حضور در کمیسیون مقام زن در سازمان ملل تاثیری بر رفتار و برنامه های ما در حوزه زنان نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، قطعنامه لغو حضور ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل با ۲۹ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۱۶ رأی ممتنع به تصویب رسید. کشورهای بولیوی، چین، قزاقستان، نیکاراگوئه، نیجریه، عمان، روسیه و زیمبابوه به قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل رأی مخالف دادند./

پایان پیام